آموزش سئو و بهینه سازی

راه کارهایی برای جریمه نشدن توسط گوگل

در ادامه مقالات آموزش سئو و بهینه سازی امروز میخواهیم در مورد جریمه نشدن توسط گوگل با شما صحبت کنیم ، در امان ماندن از جریمه توسط گوگل : اگر روزی داشبورد گوگل آنالیتیکس خود را باز کنید و ببینید که میزان ترافیک سایت شما صاف شده است حتما دچار نگرانی می شوید و به دنبال راه حلی برای رفع آن خواهید بود. اینجا سایت شما با پنالتی گوگل یا در واقع همان جریمه ی گوگل روبرو شده است.

در این مقاله ابتدا باید با انواع جریمه در گوگل آشنا شویم و سپس به این موضوع که با چه روشهایی می توان از سایت در مقابل این جریمه ها محافظت کرد بپردازیم. به طور معمول جریمه های گوگل به دو دسته تقسیم بندی میشوند. دسته اول جریمه دستی یا اسپم اکشن دسته ی دوم جریمه های الگوریتمی.

با این که بیشتر جریمه های گوگل به صورت خودکار اعمال می شوند ولی موارد دیگری از جریمه ها هستند که توسط ناظران گوگل انجام می شود.در صورت اسپم شدن ،یک هشدار در کنسول جستجوی گوگل خود دریافت خواهید کرد. همچنین پیغامی به ایمیل شما ارسال می گردد.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان
  • جریمه های الگوریتمی

این جریمه ها معمولا وقتی اتفاق می افتند که گوگل الگوریتمهای خودرا به روزرسانی می کند. الگوریتمها همیشه در حال اجرا هستند و اگر سایتی متناقض با دستور العمل های جدید شان باشد به سرعت آن را مجازات می کنند.

در این مواقع منتظر دریافت ایمیل نباشید. تنها از راه بررسی ترافیک سایت میتوانید به این نوع از جریمه پی ببرید.

نوشته های مشابه

روش های در امان ماندن از جریمه شدن توسط گوگل

  • بر پروفایل لینک خود نظارت داشته باشید

هرگونه خرید و فروش لینک ،تبادل لینک ،استفاده از پست های مهمان،استفاده بیش از حد از انجمن و ارسال نظر از طرف گوگل به عنوان اسپم در نظر گرفته می شود.گوگل باید مطمئن شود که سایت ما از لینک های طبیعی استفاده می کنید.

  • با SEO منفی مقابله کنید

ممکن است رقبای شما با ایجاد پیوندهای زیاد به سایت شما باعث سئو منفی و جریمه ی شما توسط گوگل گردند. بنابراین هنگامی که متوجه این موضوع شدید ،سریعا آن پیوندها را غیر فعال کنید.برای انجام این کار یک فایل متنی ساده حاوی کلیه ی پیوندهای ورودی اسپم ایجاد کنید و با ابزار Disavow گوگل بار گذاری کنید.

  • درسایت خود از مطالب مفید، غنی و یکتایی استفاده کنید

ازنظر گوگل ،محتوای تولید شده توسط ابزار خودکار،صفحات افیلیت با محتوای ضعیف،استفاده از محتوای دیگران یا پست وبلاگی بی کیفیت و همچنین صفحات ورودصفحات نامناسب و فقیری هستند.

  • انکر تکست های خاص را هدف قرار ندهید

انکر تکست یا متن لینک که برای ایجاد لینک ها به سایت های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.از آنجا که متن انکر تکست برای رسیدن به مقصد برای گوگل مهم است،در خیلی از جاها در سئوی کلاه سیاه مورد سواستفاده قرار میگیرد که کلمات کلیدی خاصی را در هدف قرار دهد.گوکل با شناسایی انکر تکست های مشکوک ،سایت شما را جریمه خواهد کرد.امادر صورت استفاده مناسب از نام برند در انکر تکست ها.سئو در جهت درست به بهبود سایت کمک می کند

  • پست های مهمان را با احتیاط بیشتری در سایت خود قرار دهید

اغلب اوقات استفاده از پست مهمان به عنوان یک راهکار عالی برای بهبود سئوی سایت و بالا بردن ترافیک آن استفاده می شود.بهتراست از پست های مرتبط با سایت خود استفاده کنید.از عبارات صحیح و طبیعی و بدون ابهام برای پیوند به سایت خود استفاده کنید. در مدت کوتاه اقدام به ایجاد لینک های زیاد ی نکنید.باعث مشکوک شدن گوگل ودر نتیجه جریمه ی سایت شما خواهد شد.

  • کاربران برای استفاده از محتوای شما نباید اسکرول زیادی انجام دهند

درالگوریتم Page layout گوگل ،این انتظار به میان آمده که سایت ها مطالب مورد نظر کاربران را بلا فاصله به آنها ارائه دهند.کاربران تمایل زیادی به پیمایش صفحه و دیدن تبلیغات مختلف را ندارند و بیش از هر چیز خواستار دیدن محتوای مورد نظر خود می باشند.چنانچه تبلیغات زیادی در سایت خود دارید،گوگل حتما شما را جریمه خواهد کرد.

  • از هک شدن سایت خود جلوگیری نمایید

هک شدن سایت شما با جریمه ی گوگل همراه خواهد شد.بهتر است از سایت خود در مقابل هک شدن محافظت کنید. در بعضی مواقع ممکن است سایت با هک شدن ،توسط گوگل به طور کامل پاک شود یا اگر هم پاک نشود بعد از رفع مشکل هک آثار محدودیتهای جریمه ی گوگل ممکن است تا مدتها برای آن سایت باقی بماند.

  • محتوای اسپم تولید شده توسط کاربر را حذف کنید

در برخی موارد محتوای تولید شده توسط کاربر م یتواند بخش با ارزشی از سایت شما باشد. اما اگر برعکس آن اتفاق افتد و کابران اقدام به ایجاد محتوای اسپم کنند ،سایت شما دچار جریمه ی گوگل خواهد شد.به طور معمول این نوع اسپم درقسمت انجمن و پست مهمان یا پروفایل کاربر یافت میشود.برای محافظت ازسایت خود به خاطر تولید این چنین محتوایی بهتر این است که از برچسب nofollow استفاده کنید.با استفاده از این برچسب به موتورهای جستجوگر خواهید گفت که به هیچ وجه محتوای تولیدشده توسط کار بر را تایید نمی کنید.

در صورتی که جریمه شدید برای گوگل درخواست تجدید نظر ارسال کنید

در صورتی که به صورت دستی جریمه شده اید باید درخواست تجدید نظر اعلام کنید. چنانچه به صورت الگوریتمی جریمه شوید قطعا کار شما سخت تر خواهد شد. باید تمام مواردی که باعث جریمه شما شده اند را رفع کنید. سپس منتظر بمانید تا الگوریتمهای گوگل که به روز رسانی میشوند مجدداً سایت شما را بررسی کنند. محدودیتهای سایت شما رفع خواهند شد و دوباره موقعیت و ترافیک خود را به دست خواهید آورد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا