دریافت گواهی ssl رایگان و روش نصب آن در وردپرس

گواهی ssl

گواهی ssl یکی بهترین راه های ایجاد امنیت در وبسایت وردپرسی شما می باشد و از طریق پیاده سازی این گواهی در دامنه می توانید ایمن سازی سایت خود را به بهترین نحو انجام دهید، ما به شما در این مقاله از سری مقالات آموزش طراحی وب سایت آموزش می دهیم که دریافت گواهی ssl رایگان و روش نصب آن در وردپرس به چه شکل می باشد .

گواهی ssl چیست ؟

برای انتقال داده بین سرور شما و مرورگر کاربران یک راه ارتباطی وجود دارد که از طریق پروتکل HTTP این اتصال برقرار می شود و کمک می کند که داده ای از طریق اینترنت ارسال و یا دریافت شوند.

پروتکل HTTP ایمن سازی نشده است و در زمان انتقال داده ها از سرور شما به کاربر، هکرها می توانند در این مسیر داده را رهگیری و هک کنند، اما با پیاده سازی گواهی ssl بر روی دامنه ی سایت خود، امنیت ارتباط میان سرور شما و مرورگر کاربر برقرار می شود و این گواهینامه به شما تضمین می دهد که داده ها در حین انتقال دزدیده نمی شوند و به درستی به مقصد می رسند.

این ایمن سازی به صورت HTTPS و HTTP+SSL نام گذاری می شوند.

گواهینامه ی دامنه ی معتبر و تأیید شده و گواهینامه های سازمانی و تمدید شده از دیگر گواهی های ssl می باشند که سطح امنیت یکسانی دارند اما فرآیند ارزیابی آن ها و شیوه ی نمایش در مرورگرها متفاوت می باشد .

چرا باید گواهی ssl را در دامنه سایت خود پیاده سازی کنیم ؟

گواهی ssl یک ارتباط امن و رمزگذاری شده را برای شما و کاربرانتان به وجود می آورد و این ارتباط امن برای سایت های تجاری که تجارت الکترونیک انجام می دهند و سایت های که شبکه اجتماعی فعالی دارند بسیار حائز اهمیت است .

این گواهی برای سئو یک رتبه ی خوب محسوب می شود و سایت هایی که دارای گواهی ssl می باشند در موتورهای جستجو بهترین رتبه بندی را به خود اختصاص می دهند زیرا امنیت در سایت یکی از مهمترین قوانین سئو است.

دارا بودن گواهی ssl تضمین می کند برای تبادلات آنلاین سایت شما هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید و کاربر بتواند با خیال آسوده اطلاعات خود و کارت اعتباری خود را وارد و ثبت کند و عملیات خرید آنلاین خود را در امنیت کامل انجام دهد.

بسیاری از سایت ها دارای فرم هایی هستند که کاربر باید اطلاعات خود را وارد کند و فریم تکمیلی را ارسال کند، نشانه دارا بودن این سایت از گواهینامه ی ssl یک قفل کوچک سبز رنگ است که در کنار نوار آدرس ها درج شده است که به کاربر این اطمینان را می دهد از اطلاعات آن محافظت کند.

دریافت گواهی ssl رایگان و روش نصب آن در وردپرس چگونه است؟

شرکت Let`s Encrypt شما را مجاز می کند که سرور سایت خود را به یک گواهی ssl مجهز کنید و سایت خود را ایمن سازی کنید، در این بخش آموزش نصب گواهی را برای سیستم مدیریت محتوای شما در سه قدم توضیح می دهیم.

سعی کنید قبل از شروع کار از سیستم خود یک پشتیبانی کلی بگیرید .

در قدم اول وارد پنل سی شوید و طبق آموزش گواهی ssl را روی سیستم خود نصب کنید، بیشتر سرویس های میزبانی به شما این اجازه را می دهند که مستقیماً فایل را از طریق Let`s Encrypt در سیستم خود نصب و ذخیره کنید .

ابتدا وارد سی پنل شوید و از طریق تب Wordpress Tools گزینه ی Security را انتخاب کنید و سپس از نوع دامنه ای می خواهید بر روی آن عملیات انجام شود اطمینان حاصل کنید و گزینه ی

Free ssl Certificate را فعال کنید و بر روی on کلیک و ذخیره کنید.

با توجه به نوع هاستینگ شما ممکن است گزینه هایی که برای شما ذکر کردیم متفاوت باشد و باید گزینه هایی که معنی مشابه آن را می دهند را انتخاب کنید .

اما اگر سیستم هاستینگ شما از گواهی ssl پشتیبانی نمی کند باید از روش دیگری این کار را انجام دهید، شما می توانید فایل htaccess خود را در قالب ادیتوری که متن باز است فعال کنید و کدهای مربوطه را در آن تایپ و ذخیره کنید .

در قدم دوم شما باید URL وبسایت خود را آپدیت کنید و از این پس گواهی ssl به صورت تکنیکی برای شما انجام می شود و اگر بروز رسانی آدرس خود را به تعویق بیندازید ترافیک های ورودی طبق پروتکل های قدیمی HTTP اعمال می شوند به همین دلیل باید وبسایت را بر روی پروتکل HTTPS تنطیم و بروزرسانی کنید.

وبسایت های وردپرسی که به تازگی راه اندازی و طراحی شده اند می توانند به راحتی از طریق تنطیمات صفحات آن بروز رسانی را انجام دهند و تنها نام پروتکل را تغییر دهند تا عملیات گواهینامه ssl به راحتی برای آن ها نصب شوند .

اما برای وبسایت های وردپرسی که مدت زیادی از پیاده سازی آن ها گذشته است باید از افزونه ها استفاده کنند که به آن آسیبی وارد نشود و سایت شما را در رتبه بندی های گوگل قرار دهد.

افزونه ی Really Simple SSl بسیار سریع و راحت کار خود را انجام می دهد و به محض نصب آن به طور اتوماتیک ssl را شناسایی می کند و طبق همان گواهی وبسایت شما را بروز رسانی می کند.

در قدم سوم وب سایت شما در گوگل آنالیتیکس بروز رسانی و پیاده سازی می شود، این روش برای همه الزامی نمی باشد و فقط افرادی که قبلاً از این سرویس برای آپدیت کردن وبسایت خود استفاده نموده اند می توانند برای نصب گواهی ssl بروز رسانی را مجدداً از طریق همان سرویس انجام دهند.

طراحی وب سایت ارزان … اینجا کلیک کنید !

جمع بندی

گواهی ssl این امکان را به سایت شما می دهد که با امنیت کامل ارتباط خود را با کاربران مختلف حفظ کنید و هر نوع انتقال و تبادلی را با خیال آسوده انجام دهید، حال که می توانید این گواهینامه را به صورت رایگان دریافت کنید بهترین فرصت است که سیستم سرور خود را ایمن سازی کرده و به SSL مجهز کنید که از همین طریق می توانید بهترین رتبه بندی موتورهای جستجو را نیز کسب کنید.

 

امتیاز این مقاله از دید شما
خروج از نسخه موبایل