ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست و نحوه راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ به چه صورت است؟

امروز می خواهیم موضوع ایمیل مارکتینگ چیست و نحوه راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ را مورد بررسی قرار دهیم،پس با ما همراه باشید. با توسعه ی روز افزون کسب و کارهای اینترنتی نیاز به روش های تبلیغاتی نیز افزایش پیدا کرده است. امروزه تمامی افرادی که در این زمینه مشغول می باشند از راهکارهایی مانند ایمیل مارکتینگ و … برای تبلیغ فعالیت خود استفاده می کنند. از مهم ترین ویژگی های مقرون به صرفه بودن آن می باشد .

فرد برای استفاده از آن به هزینه ی بالایی نیاز ندارد.

ما در ادامه توضیح خواهیم داد که مارکتینگ چیست و نحوه راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ به چه صورت می باشد.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

 

ایمیل مارکتینگ در نوبشو مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست و نحوه راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ: مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیل یکی از رایج ترین روش های تبلیغاتی و بازاریابی می باشد که با کمترین هزینه قابل انجام است. مارکتینگ نقش بسیار ویژه ای را در بازاریابی محتوا ایفا می کند. مهم ترین تفاوتی که بین بازاریابی ایمیل با تبلیغات ایمیل وجود دارد، تفاوت در وسعت تبلیغات می باشد که ایمیل مارکتینگ بسیار گستردگی بالاتری را دارد.

از دیگر تفاوت هایی که بین تبلیغات ایمیلی و ایمیل مارکتینگ وجود دارد این است که در ایمیل مارکتینگ ارتباطی دو سویه با مشتری وجود دارد.

در حالی که در تبلیغات ایمیلی چنین نیست و یک ایمیل با استفاده از یک بانک ایمیل به تعداد زیادی از آدرس های ایمیل ارسال خواهد شد. در بازاریابی محتوا ایمیل مارکتینگ بسیار کارآمد است.

ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل با استفاده از بازاریابی ایمیل به راحتی امکان پذیر می باشد. یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در این ارتباط وجود دارد نیاز به مجوز از سوی مشتری است و این خود مشتری است که اجازه ی برقرار شدن این ارتباط را می دهد.

محتوای پیامی که در ایمیل مارکتینگ استفاده می شود می توان هر یک از محتواهای تبلیغاتی، محتواهای کاربردی، پشنهادهای تشویق کننده جهت خرید، تخفیف های ویژه و … باشد. برای استفاده از این نوع بازاریابی باید به علم استفاده صحیح از آن دستیابی داشته باشیم در غیر این صورت سود کافی از این نوع بازاریابی به دست نخواهیم آورد.

نحوه راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ

کمپین ایمیل مارکتینگ به فرآیندی گفته می شود که طی آن فرآیند ایمیل هایی به مشتریان ارسال می شود. در صورتی که کمپین ایمیل مارکتینگ موفق باشد، افراد بعد از دریافت ایمیل فعالیتی را انجام می دهند و در نهایت اجازه ی ارتباط داشتن با بیزینس را صادر می نمایند. در ارتباط بودن افراد یا همان مشتریان با بیزینس سبب می شود سطح فروش و گسترش بیزینس افزایش چشم گیری را داشته باشد.

شاید برای شما هم دانستن این موضوع جالب باشد که هنوز بسیاری از افراد به صورت روزمره از ایمیل استفاده نمی کنند و بیشترین درصد از این افراد مربوط به نوجوانان و افراد مسن است. این که افراد در طول روز از ایمیل استفاده نکنند و یا شناخت کافی از آن را نداشته باشند مارکتینگ را به یکی از بهترین روش های بازاریابی تبدیل کرده است.

نحوه راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ به این صورت می باشد:

  • مشخص کردن هدف از به راه اندازی کمپین مارکتینگ

مهم ترین قدم در راه اندازی یک کمپین مارکتینگ تهیه کردن یک لیست از افرادی است که اطمینان دارید به ایمیل ارسالی شما علاقه مند می باشند.

برای به دست آوردن لیستی با این ویژگی باید از روش بررسی افرادی که از سایت مورد نظر شما بازدید نموده اند استفاده کنید.یکی از بهترین روش ها برای به دست آوردن اطلاعات افراد بازدید کننده از سایت، استفاده از پاپ آپ می باشد.

  • برنامه ریزی کردن ایمیل ها

مرحله ی بعد از مشخص نمودن لیست مخاطبان و هدف از راه اندازی ایمیل مارکتینگ، برنامه ریزی مارکتینگ می باشد.در این مرحله باید به یک سری نکات مهم و ویژه از جمله فرکانس های ارسالی، انواع مختلف ایمیل، محتوای ایمیل و … توجه ویژه ای داشته باشید.

  • شناسایی کردن انواع مدل ها:

یکی از مهم ترین نکات در یادگیری نحوه راه اندازی کمپین شناسایی کردن انواع مختلف ایمیل می باشد. ایمیل هایی که برای افراد مختلف فرستاده می شود باید مورد بررسی قرار گرفته شود. ایمیل ها مورد استفاده در راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ به سه دسته کلی تقسیم می شود.

  • Promotional: یکی از انوع ایمیل می باشد که به طور معمول شامل یک پیشنهاد بوده و در شرایطی به کار می رود که بخواهید به اعضا یک عمل خاص را اطلاع رسانی کنید.
  • Relational: Relational یا ایمیل های مرتبط به ایمیل هایی گفته می شود که اطلاعتی از تعهد شما به اعضا را اطلاع رسانی می کند. به عنوان مثال هنگام خرید به فرد خریدار قول داده می شود که او را در جریان خبرنامه هفتگی، هدایای مجانی و … قرار دهند.
  • Transactional: Transactional یا ایمیل تراکنشی به ایمیلی گفته می شود که جهت ثبت نام، خوش آمدگویی و… مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول این نوع ایمیل پس از انجام دادن عملی فعال می شود.

ایمیل مارکتینگ در نوبشو مارکتینگ

  • شناسایی مخاطبین

در صورتی که به تازگی می خواهید بازاریابی اینترنتی را با استفاده از راه اندازی کمپین مارکتینگ انجام دهید.

بهتر است مخاطبین خود را شناسایی کرده و سپس هدف را مشخص کند. برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز در این زمینه می توانید از گوگل آنالیتیکس استفادهه کنید.

  • هماهنگ کردن ایمیل ها با لندینگ پیج های ایده آل

لندیگ پیج ها در مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد و باید مورد بررسی قرار گرفته شود.

  • عنوان مناسب

عنوان نیز نقش بسیار مهمی را دارد و برای مشخص کردن آن باید از کلمات درست و مرتبط استفاده شود.

  • مشخص کردن متن ایمیل

متن ایمیل باید کاملا کوتاه باشد و بسیا بهتر است در متن ایمیل مخاطبین را با نام کوچک خطاب کنید.

  • تمرکز بر ایجاد محتوای قوی

محتوای ایمیل باید قوی باشد و به بیان ساده تمام توقع مخاطبین را برآورده کند.

در این مقاله به شما آموزش جامعی از ایمیل مارکتینگ ارائه شد ، پیشنهاد می کنیم مقاله ارسال ایمیل از طریق وردپرس را هم در ادامه مطالعه بفرمائید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا