آموزش سئو و بهینه سازی

آشنایی با دانستنی های آموزش گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر

در اواسط سال 2012 ورود گوگل تگ منیجر سر آغاز تحولی نوین در دنیای ابزارهای طراحی و کدنویسی سایت می باشد. با وجود فناوری های به کار رفته در تولید این نسخه از ابزارهای گوگل باز هم در ابتدا کار کردن با آن چندان کار ساده ای نبود، همین امر سبب شد که کمپانی تولید کننده دست به اقداماتی در جهت ایجاد تغییرات اساسی در عملکرد آن بزند تا در نهایت قابلیت ها و امکانات گوگل تگ منیجر بسیار ساده و روان شود. چگونگی عملکرد و آشنایی با آموزش گوگل تگ منیجر تیتر اصلی این مقاله از سری مقالات آموزش سئو و بهینه سازی است که در سایت نوبشو مفصلاً در رابطه با آن خواهید آموخت.

گوگل تگ منیجر در نوبشو مارکتینگ

نگاهی کوتاه به گوگل تگ منیجر

به بیان کلی تمامی سیستم هایی که با هدف مدیریت تگ مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آن ها می توان به گوگل تگ منیجر اشاره داشت، به دنبال یک هدف واحد یعنی ایجاد فضایی ساده و آسان برای کاربرانی است که قصد دارند از طریق روش های ساده ،کدهای مورد نیاز برای پلتفرم های تجزیه و تحلیل را در وبسایت خود بارگذاری نمایند.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

با وجود اینکه اغلب برنامه های آنالیزور تگ منیجر مربوط به خود را دارند و تقریباً هر یک از واژه های اختصاصی برای عملکرد یا ارائه مشخصات بخش های متفاوت پلتفرم بهره می برند، اما در نهایت تمامی ابزارها نتیجه پایانی مشابهی خواهند داشت.

آموزش گوگل تگ منیجر و آشنایی با عملکرد آن

همانطور که عنوان شد این ابزار دارای عملکردی بسیار ساده برای استفاده از کدهای مربوط به ابزارهای آنالیز و آمارگیری است که قصد دارید آن ها را در سایت خود قرار دهید که این نگهداری به فضایی نیاز دارد تا بتوان اقدامات را به موقع و بدون مشکل انجام داد.

به زبان ساده تر گوگل تگ منیجر فضایی را ایجاد می نماید که شما به عنوان دارنده سایت لازم است آن را در سایت خود قرار داده تا زمینه سازی برای اجرای انواع تگ هایی همچون HTML و جاوا اسکریپتی باشد. تگ های مذکور که به واسطه شما در فضای کاربری تگ منیجر تعریف شده اند با انتقال به فضای ایجاد شده در سایت به اجرا در می آیند.

گوگل تگ منیجر در نوبشو مارکتینگ

اقدامات فوق به سادگی قابل انجام هستند البته در صورتی که کلیه عملیات تعریف و انتقال کدها به ظرف گوگل تگ منیجر با موفقیت صورت پذیرد. گفتنی است که ظرف مذکور مجموعه ای از کدهای جاوا اسکریپتی و غیره می باشد که قادر به اجرای سایر کدها می باشد البته توجه داشته باشید که در صورت عدم صحت در درستی عملیات، سرعت سایت بسیار پایین می آید و آمارگیری و آنالیز به درستی صورت نمی پذیرد پس در نهایت در نمایش اطلاعات اختلال ایجاد می شود.

پیاده سازی گوگل تگ منیجر

با توجه به اهمیت نحوه پیکربندی و پیاده سازی این ابزار لازم است که کلیه اقدامات در نهایت دقت صورت پذیرد، در ابتدا می بایست در وبسایتی که قصد دارید تگ منیجر را در آن به اجرا در آورید یک حساب جدید بسازید. این اقدام سبب می شود که کلیه اقدامات به گونه جدید و بدون هیچ پیش زمینه ای صورت پذیرد، پس بهتر است پس از ورود به سایت گوگل تگ منیجر بر روی آپشن ها کلیک کرد و با انتخاب گزینه ایجاد حساب یا Create Account مرحله اول را پشت سر بگذارید، گفتنی است که ساکنین ایران به منظور ورود به سایت تگ منیجر می بایست از نرم افزارهای IP استفاده نمایند.

در مرحله بعد برای ظرف تگ منیجر اسم انتخاب نمایید تا در زمان نیاز بدون مشکل به آن دسترسی کامل داشته باشید، بر این اساس پس از انتخاب نام و ثبت آدرس بر روی گزینه ایجاد کلیک کنید تا لیستی از قواعد و ضوابط گوگل در اختیار شما قرار گذاشته شود. این لیستی شامل هنجار و ناهنجاری های استفاده کاربری و کدهای که قصد بارگذاری آن در سایت را دارید،می باشد پس برای تأیید می بایست بر روی گزینه YES کلیک کرده تا عملیات بارگذاری تگ منیجر آغاز شود.

گوگل تگ منیجر در نوبشو مارکتینگ

مرحله بعدی شامل دو کد است که هر یک دستور العمل خاص خود را دارند.

مرحله اول شامل کدهای جاوا اسکریپتی می باشد که بر اساس شرایط گوگل تگ منیجر می بایست در سایت بارگذاری شوند.

مرحله دوم بیانگر کد های HTML iframe است و زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که امکان به کارگیری کد جاوا اسکریپتی مقدور نباشد.

گفتنی است که برای یافتن لیست کد ها می توانید بر روی ID گوگل تگ منیجر کلیک کنید.
مرجله بر مربوط به ایجاد تگ است که از طریق کلیک بر روی زبانه Tags و گزینه new می باشد و برای اعمال تغیرات می توانید بر روی گزینه Tag Configuration کلیک کنید.

از مولفه های اصلی ایجاد تگ، نیاز به متغیر هاست که برای آشنایی با آن ها می توانید بر روی گزینه Variables کلیک کنید، در این قسمت دو زبانه پیش روی شماست که هر یک بیانگر عناوین خاصی هستند. Built-In Variables نمونه ای از متغیر هایی هستند که به صورت پیش فرض بر روی تگ اعمال شده اند اما چنان چه قصد ایجاد تغیرات دیگر را دارید می توانید بر روی گزینه User-Defined Variables کلیک کنید.

در نهایت یکی دیگر از بخش هایی که تاثیر زیادی بر روی عمل کرد تگ ها در گوگل تگ منیجر خواهد داشت، Trigger است که به عنوان یک فعال کننده قوی عمل می نماید و چگونگی کارکرد آن به گونه ای است که در صورت بازدید کاربران از صفحاتی که دارای آدرس /blog/ هستند، برخی تگ ها اجرا شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا