آموزش سئو و بهینه سازی

رابطه بین کیفیت محتوا و نگاه الگوریتم رنک برین گوگل به آن

الگوریتم رنک برین گوگل از جدیدترین و قدرتمندترین الگوریتم‌های گوگل است که مبنای کار آن بر اساس یافتن نتایج مورد نظر کاربر بر اساس مفهوم عبارتی است که کاربر جستجو کرده است. این الگوریتم مقیاس‌های خاصی برای تعیین رتبه یک سایت در نمایش نتایج جستجو دارد که در میان آن‌ها سعی می‌کند، سایتی را نمایش دهد که از نظر مفهوم بیشترین ارتباط را عبارت تایپ شده داشته باشد. می‌توان گفت که در نهایت کیفیت محتوای سایت در تمام این مقیاس‌ها تاثیر دارد.

بازدهی هر سایتی را بازدیدی که از آن سایت می‌شود تعیین می‌کند و هدف از ایجاد سایت را برآورده می‎‌کند. در واقع اگر سایتی مورد بازدید قرار نگیرد، عملا بی فایده است. در ادامه این مقاله برای شما توضیح می‌دهیم که چگونه با تولید یک محتوای با کیفیت می‌توانید با توجه به الگوریتم رنک برین گوگل، رتبه سایت خود را بالا ببرید و به این صورت تعداد بازدید بیشتری برای سایت خود به دست آورید. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و در زمینه سئو سایت به سایت جامع نوبشو مارکتینگ مراجعه کنید:

https://marketing.nobesho.com

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

الگوریتم رنک برین گوگل در نوبشو مارکتینگ

الگوریتم رنک برین گوگل چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای این که بدانیم چگونه می‌توانیم در جستجوهای گوگل رتبه های برتر را به دست بیاوریم، ابتدا باید بدانیم که گوگل بر اساس چه معیارهایی سایت‌ها را می‌سنجد و آن‌ها را به عنوان نتیجه جستجو باز می‌گرداند. امروزه الگوریتم رنک برین توسط گوگل به عنوان سومین عامل تعیین کننده رتبه سایت معرفی شده است و وظیفه بررسی پانزده در صد از کل جستجوهای گوگل را بر عهده دارد. این آمار به این معنی است که این الگوریتم در تمام جستجوهای گوگل درگیر نمی‌شود، بلکه تنها در مواردی استفاده می‌شود که گوگل نمی‌تواند منظور کاربر را متوجه شده و حدس بزند. پس با شناخت نحوه کار این الگوریتم می‌توانیم رتبه سایت خود را بالا ببریم.

هدف از ایجاد این الگوریتم این بود که از تولید محتواهای بی‌معنی و هرزنامه‌ها جلوگیری کند. در گذشته گوگل تنها به عبارت تایپ شده و تعدا تکرار آن در متن توجه می‌کرد که باعث شده بود افراد بسیاری برای بالا بردن تعداد بازدید و رتبه سایت خود کلمات را به صورت بی‌معنی در صفحه‌های خود قرار دهند که این کار در نهایت منجر به تولید محتواهای بی‌کیفیت و نارضایتی کاربران شد. پس برای جلب رضایت کاربران الگوریتم هوشمند و توانمند رنک برین توسط گوگل ارائه داده شد که در آن به جای توجه به لغات به مفهوم آن‌ها توجه می‌شود.

نوشته های مشابه

سفارش محتوای سئو شده … اینجا کلیک کنید !

الگوریتم رنک برین گوگل با استفاده هوش مصنوعی تلاش می‌کند که مفهوم عبارت تایپ شده را حدس بزند و متناسب با آن نتایج را نشان می‌دهد. این الگوریتم بدون این که نیاز به دخالت و آموزش توسط انسان را داشته باشد مدام در حال تغییر و یادگیری است و با توجه به تغییرات این الگوریتم رتبه سایت‌ها نیز تغییر می‌کند. برای این کار گوگل رفتارهای هزاران کاربر را پس از این که نتایج را به آن‌ها نشان داد، بررسی می‌‌کند.

الگوریتم رنک برین گوگل در نوبشو مارکتینگ

چه مواردی برای الگوریتم رنک برین گوگل مهم است؟

این الگوریتم در ابتدا مواردی مانند محل جغرافیایی که کاربر در آن جا قرار دارد و تاریخچه جستجوهای قبلی کاربر و علایقی که کاربر از خود نشان داده است، را بررسی می‌کند. با توجه به این موارد و از طریق داده‌های قبلی و با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی تلاش می‌کند که منظور کاربر را حدس زده و نتایج مربوطه را نمایش دهد. اما کار اصلی الگوریتم رنک برین از این مرحله به بعد آغاز می‌شود.

در این مرحله این الگوریتم به رفتار کاربر پس از این که نتایج را به او نشان داد تحت نظر می‌گیرد. اولین مسئله‌ای که مهم است انتخاب کاربر از سایت های نمایش داده شده است. از آن جا که در این لیست عنوان صفحه و محتوای قرار داده شده مشاهده می‌شود، پس قرار دادن عنوان مناسب و جذاب که کاربر را کنجکاو و علاقه‌مند کند تا بتواند پاسخ سوال خود را دریافت کند بسیار مهم است.

پس از این مسئله بعدی که برای الگوریتم رنک برین گوگل مهم است شامل زمانی می‌شود که کاربر در سایت و صفحه شما گذرانده است. این زمان به الگوریتم نشان می‌دهد که آیا مطالبی که در سایت شما قرار دارد برای کاربر مفید بوده است یا خیر. برای این کار زمان متوسطی در نظر گرفته شده است که اگر کاربر پیش از این زمان سایت شما را ترک کند، برای سایت شما تاثیر منفی خواهد داشت. پس با تولید محتوای با کیفیت و ساده و روان می‌توانید کاربر را برای مطالعه مقاله و مطالب خود در سایت نگه دارید و به این صورت به هوش مصنوعی الگوریتم رنک برین گوگل نشان دهید که مطالب مفیدی را در سایت خود قرار داده‌اید.

در این جا توجه کنید که عنوان حتما باید معرف محتوای مقاله باشد تا در صورتی که کاربر سایت شما را با مشاهده و توجه به عنوان انتخاب کرد، پاسخ سوال خود را نیز در محتوای موجود پیدا کند. از طرفی اگر محتوای مفید و روانی را در سایت خود قرار داده باشید افراد بیشتری زمان بیشتری را در سایت شما برای مطالعه و استفاده از مطالب سایت سپری می‌کنند که باعث بالا رفتن رتبه سایت شما در جستجوهای گوگل می‌شود.

الگوریتم رنک برین گوگل در نوبشو مارکتینگ

مسئله‌ای که می‌تواند خیال شما را از بابت درست کار کردن الگوریتم رنک برین گوگل راحت کند این است که این الگوریتم تنها رفتار یک کاربر را مبنای کار خود قرار نمی‌دهد، بلکه نتایج به دست آمده حاصل بررسی رفتار هزاران کاربر است. به همین دلیل است که این الگوریتم مدام در حال پیشرفت و یادگیری است و نتایج آن با قبل تغییر کرده و کامل‌تر می‌شود. پس با تولید محتوای با کیفیت می‌توانید امیدوار باشید که پس از مدتی رتبه سایت شما افزایش پیدا کند.

سفارش محتوای سئو شده … اینجا کلیک کنید !

امروزه با اهمیت پیدا کردن کیفیت محتوای سایت‌ها برای گوگل، به تولید محتوا توجه ویژه‌تری می‌شود. افراد و شرکت‌های بسیاری هستند که کار تولید محتوا را انجام می‌دهند. اکنون که از اهمیت کیفیت محتواها برای کاربران و گوگل آگاه شده‌اید، می‌دانید که برای انجام این کار باید با اشخاص و مراکز معتبر و ماهری برای تولید محتوا همکاری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا