آموزش سئو و بهینه سازی

تفاوت های بین گوگل ادز و سئو

گوگل ادز

کاربران گرامی امروز قصد داریم به سوالی که بیشتر شما با آن رو به رو هستید یعنی گوگل ادز و سئو؟ پاسخ دهیم، پس با ما در این مقاله از سری مقالات آموزش سئو و بهینه سازی همراه باشید.

امروزه افرادی که دارای کسب و کار اینترنتی هستند و یا به نحوی با اینترنت در ارتباط می باشند با سوال گوگل ادز یاسئو؟ رو به رو می شوند و به دنبال پاسخی شفاف و ساده برای سوال خود می باشند.

گوگل ادز در نوبشو مارکتینگ

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

با توجه به افزایش تعداد سایت های اینترنتی در کسب و کارهای اینترنتی میزان رقابت افراد در این کسب و کارها بیشتر شده است و افراد سعی در استفاده از روش هایی دارند که وبسایت آن ها بیشتر از رقیب های خود در دسترس کاربران باشد و موثرترین راهکار برای رسیدن به چنین هدفی استفاده از تبلیغات است. دو روش متفاوت و تأثیر گذار برای قرار گرفتن در صدر صفحه ی نتیجه ی جستجو عبارت است از:

  1. گوگل ادز (Google Adwords)
  2. سئو (Search Engine Optimization)

سوالی که در این ارتباط به وجود می آید این است که کدام بهتر است؟ Google Adwords یا seo ؟

بسیاری از افراد تفاوت چندانی را بین این دو روش تبلیغ نمی دانند در حالی که پاسخ به گوگل ادز یاسئو؟ بسیار متفاوت بوده و می تواند نتایج کاملاً مختلفی را به فرد استفاده کننده بدهد. در بعضی از مواقع و تحت شرایط خاص نمی توان به سوال گوگل ادز یاسئو؟ پاسخ داد و باید از هر دو روش در کنار یکدیگر استفاده شود.

گوگل ادز یا سئو؟

برای گرفتن مناسب ترین پاسخ ممکن بهتر است تعریفی مختصر و مفیدی در ارتباط با seo و Google Adwords داشته باشید.

  • سئو

به مجموعه فعالیت هایی که رتبه ی یک وبسایت را در موتورهای مختلف جستجو همانند موتور گوگل، یاهو و … افزایش می دهد سئو می گویند. زمانی که وبسایت مورد نظر شما در صدر جستجو های انجام شده قرار گرفته می شود که بیشترین سازگاری را با موتور جستجو داشته باشد. هر چقدر موتور جستجو درک بهتری را از محتوای قرار گرفته شده در سایت داشته باشد راحتتر محتوا را ایندکس کرده و در نتایج جستجو قرار می دهد.

به طور کلی سئو دارای مجموعه ای از قوانین و مقررات بوده که رعایت نمودن آن ها در وبسایت سبب می شود سازگاری بین وبسایت و موتور جستجو افزایش بیشتری داشته باشد.

  • گوگل ادز

برای دستیابی به بهترین پاسخ سوال Google Adwords یا seo ؟ بهتر است علاوه بر دانستن مفهموم سئو، تعریف مختصری از گوگل ادز یا Google Adwords داشته باشید.

افراد بسیاری وجود دارند که پس از این که وارد کسب و کار اینترنتی می شوند با اصطلاحات مختلفی مانند گوگل ادز،سئو و… آشنایی ندارند. به بیان ساده و کاملاً قابل فهم گوگل ادز به تبلیغاتی گفته می شود که از طریق یک پلتفرم در نتایج گوگل قرار داده می شود. هزینه ی این گونه تبلیغات متناسب با نوع آن متفاوت است. به عنوان مثال تبلیغی که کاربر تنها آن را مشاهده کند با تبلیغی که کاربر آن را کلیک کند متفاوت می باشد.

گوگل ادز در نوبشو مارکتینگ

مهمترین تفاوت های موجود بین سئو و گوگل ادز

با وجود مطالعه ی تعریف های مربوط به سئو و گوگل ادز هنوز هم نمی توان به سوال Google Adwords یا seo؟ پاسخ قطعی داد. در این قسمت بهتر است تفاوت های بین گوگل ادز و سئو را مطالعه کنید.

  • یکی از مهمترین تفاوت های بین گوگل ادز و سئو در استفاده تکنیک ها است. تکنیک های مورد استفاده در سئو وبسایت به گونه ای می باشد که رتبه ی وبسایت را در نتیجه ی جستجوی گوگل بالا خواهد آورد. از جمله مهمترین تکنیک های مورد استفاده در سئو سایت می توان به استفاده از کلمه کلیدی صحیح، استفاده از لینک محتوای موجود در وبسایت به وبسایت های معتبر و مجاز … اشاره کرد.
  • استفاده از گوگل ادز به هزینه نیاز دارد. صاحب یک وبسایت که قصد تبلیغ و استفاده از Google Adwords را دارد باید یک مبغ مشخصی را به گوگل در ازای تبلیغات پرداخت کند.
  • گوگل ادز قابلیت نمایش نتیجه فرآیند را به صورت دقیق و در لحظه دارد در حالی که در SEO چنین امکانی وجود ندارد.
  • در SEO هزینه ی ترافیک وبسایت وجود دارد در حالی که در گوگل ادز این هزینه وجود ندارد.
  • گوگل ادز نمایش کسب و کار را در نتیجه ی جستجو تضمین می کند، اما سئو چنین ویژگی را نداشته و تضمین نخواهد کرد.
  • از دیگر تفاوت های گوگل ادز و سئو این است که سئو قابلیت هدف گیری کلمه های پر ترافیک را دارد اما گوگل ادز خیر.
  • امکان محاسبه کردن هزینه های صرف شده در سرمایه گذاری یا ROI با استفاده از گوگل ادز بسیار ساده تر از سئو می باشد.
  • امکان هدف گیری و استفاده از واکنش های کاربران با استفاده از یک سری کلید واژه در Google Adwords برخلاف سئو وجود دارد.
  • در سئو از تکنولوژی تمام موتورهای جستجو استفاده می شود در حالی که از گوگل ادز تنها برای سایت هایی مورد استفاده قرار گرفته می شوند که از گوگل ادسنس استفاده می کند.
  • SEO امکان بهینه سازی کیفیت در ورودی های مختلف را بر خلاف گوگل از دارا می باشد.

با توجه به توضیحات داده شده در ارتباط با تفاوت های موجود بین گوگل ادز و سئو به راحتی و با توجه به موقعیت وبسایت خود می توانید به سوال گوگل ادز یا سئو؟ پاسخ بدهید.

گوگل ادز در نوبشو مارکتینگ

آیا گوگل ادز و سئو رقیب های هم دیگر هستند؟

بسیاری از افراد تصور می کنند در صورت مواجه شدن با سوال Google Adwords یا seo؟ باید تنها یک روش را انتخاب کنند. تصور کردن رقیب بودن این دو روش تبلیغاتی کاملاً غلط می باشد. بسیاری از افراد از هر دو روش برای افزایش میزان کاربران و رونق کسب و کار اینترنتی خود استفاده می کنند. استفاده توام این دو روش یه گونه ای که سئو جهت موفقیت های آنلاین و گوگل ادز جهت ایجاد ترافیک های ورودی روزانه باشد، سبب می شود یک کسب و کار با سرعت بالاتری به سوی موفقیت حرکت کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا