آموزش سئو و بهینه سازی

هر آنچه باید درباره هزینه تبلیغ در گوگل ادز بدانیم؟

هزینه تبلیغ گوگل ادز

در ادامه آموزش سئو و بهینه سازی ، مدت زیادی است که تبلیغات اینترنتی برای ما شناخته شده‌اند. دنیای تبلیغات الکترونیک به طور گسترده‌ای در حال پیشرفت است و هر روز روش‌های جدیدی برای تبلیغ ارائه می‌دهند. دنیای تبلیغات نامحدود است و فرصت خوبی را برای تبلیغ در سراسر دنیا به ما می‌دهد و به نسبت دیگر روش‌های تبلیغ ارزان‌تر و به صرفه‌تر است. گوگل یک سرویس بسیار حرفه‌ای در زمینه تبلیغات به نام گوگل ادز را راه اندازی کرده است تا فرصت خوبی را برای تبلیغ از طریق گوگل به ما بدهد. یکی از معتبرترین سایت‌هایی که می‌توانیم از آن اطلاعات کافی در مورد تبلیغات گوگل به دست آوریم سایت نوبشو مارکتینگ است که در آن اطلاعات خوبی درباره هزینه تبلیغ در گوگل ادز پرداخته شده است:

https://marketing.nobesho.com

در ادامه به نکاتی که ممکن است در راستای هزینه تبلیغ در گوگل ادز (ادوردز سابق) به شما کمک کند، می‌پردازیم.

هزینه تبلیغ گوگل ادز در نوبشو مارکتینگ

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

گوگل ادز چیست و هزینه تبلیغ در گوگل ادز چگونه است؟

ساده‌ترین تعریف گوگل ادز را می‌توانیم اینگونه برای شما بازگو کنیم: گوگل ادز مجموعه‌ای از کاربران اینترنتی، کسب و کارهایی در جستجوی تبلیغات در گوگل و رسانه‌های اینترنتی که متشکل از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌خواهند با نمایش این تبلیغات درآمد داشته باشند. در این مجموعه شما برای کسب و کار خود، تبلیغات خود را در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون به کاربران مورد نظر خود نشان می‌دهید.

تبلیغ از طریق گوگل از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است چون با کمترین هزینه، بیشترین مشتری را می‌توان جذب کرد. هزینه تبلیغ در گوگل ادز باید هدفمند باشد و توسط این تبلیغات کاربران و مشتری‌های بالقوه را جذب کرد. تبلیغات در صفحه اول گوگل روشی مطمئن است که به ما این امکان را می‌دهد تا سرمایه خود را برای تبلیغ در بهترین حالت ممکن هزینه کنیم.

نوشته های مشابه

عوامل موثر در هزینه تبلیغ در گوگل ادز

به طور کلی محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل به روش تبلیغ و هدف مورد نظر بستگی دارد. برای این منظور گوگل ادز چند کمپین تبلیغاتی در گوگل ایجاد کرده است. حال باید بدانیم کمپین تبلیغاتی گوگل ادز چیست؟ هر کمپین، مجموعه‌ای از تنظیمات و محتوای تبلیغاتی است که با توجه به هدف از تبلیغ، باید نوع مناسب آن را انتخاب کرد. تنظیمات در کمپین شامل مکان و زمان نمایش، هزینه تبلیغ در گوگل ادز و روش قیمت گذاری آن، مخاطبان هدف برای تبلیغ و … و محتوای تبلیغاتی شامل محتوای متنی، ویدیویی، تصویری و دیگر روش‌های تبلیغات در گوگل است.

نحوه محاسبه هزینه تبلیغ با کمپین نصب اپلیکیشن بستگی به این دارد که تمرکز شما روی دریافت نصب اپلیکیشن یا یک فعالیت خاص درون برنامه است.

  • در حالت اول:

اگرهدف شما این است که نصب اپلیکیشن را افزایش بدهید، از طریق روش CPI یا پرداخت برای هر نصب استفاده کنید. در این روش شما به گوگل ادز اطلاع می‌دهید که برای هر نصب چقدر می‌توانید هزینه کنید، سپس گوگل بر اساس هزینه تبلیغ در گوگل ادز کمپین را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که تبلیغ شما را بیشتر به کاربرانی که به دنبال نصب اپلیکیشن مورد نظر شما هستند، نشان بدهد.

  • در حالت دوم:

اگر تمرکز شما در تبلیغ انجام یک فعالیت یا عمل خاص درون اپلیکیشن باشد ( مثلاً سفارش یا خرید اینترنتی)، روش CPA به کار گرفته می‌شود. در این روش گوگل تبلیغات شما را به افرادی که عمل مورد نظر شما را انجام می‌دهند، نشان می‌دهد.

هزینه تبلیغ گوگل ادز در نوبشو مارکتینگ

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز شما می‌‌توانید براساس چند معیار کاربران مورد نظر خود را انتخاب کنید تا هزینه تبلیغ در گوگل ادز خود را بسیار هدفمند کنید و بهترین سود را از تبلیغ در گوگل ببرید. این معیارها به ترتیب زیر هستند:

  • مکان:

تبلیغ درکجا نشان داده شود.

  • سن:

چه رده سنی برای تبلیغ شما مناسب هستند یا شما چه رده سنی برای تبلیغ در گوگل می‌خواهید.

  • کاربران اینترنتی هدف:

کاربرانی که به تبلیغ شما علاقمند هستند.

  • دستگاه:

کاربران مورد نظر تبلیغ شما از چه دستگاهی استفاده می‌کنند، کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند

  • بازاریابی مجدد:

سایت یا اپیلیکیشن‌هایی که تبلیغ شما در آن‌ها بیشترین بازدید را داشته‌اند.

روش های تعیین هزینه تبلیغ در گوگل ادز

برای تبلیغ در گوگل شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای تبلیغات خود را نشان بدهید چون هزینه تبلیغ را زمانی پرداخت می‌کنید که کاربر روی لینک سایت شما کلیک کند. در این روش برای کاهش هر چه بیشتر هزینه تبلیغ در گوگل ادز انتخاب هوشمندانه و دقیق کلمات کلیدی، انتخاب متن تبلیغاتی جذاب و متفاوت، نحوه مدیریت کمپین تبلیغاتی و به روز نگه داشتن آن بسیار کارآمد است.

هزینه تبلیغ گوگل ادز در نوبشو مارکتینگ

انواع روش‌های تبلیغ در گوگل

از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات در گوگل تبلیغ متنی با کمپین جستجوی گوگل ادز است. مهمترین ویژگی این کمپین این است که شما می‌توانید درست در لحظه‌ای که کاربر درحال بازدید از محصولات و یا خدماتی که قصد تبلیغ آن را دارید، متن تبلیغی خود را نشان داده و بدین ترتیب فروش و یا خدمات خود را افزایش بدهید. در این روش هزینه تبلیغ در گوگل ادز به ازای هر کلیک روی متن یا لینک تبلیغ، گوگل هزینه آن را از شما دریافت می‌کند.

یک روش دیگر تبلیغ در گوگل تبلیغات بنری است. در این روش کافی است یک بنر تبلیغاتی جذاب برای معرفی کالا یا خدمات مورد نظر خود تهیه کرده و از گوگل ادز بخواهید تا بنر شما را در سایت‌ها، اپلیکیشن‌های مرتبط با تبلیغ شما به کاربران هدف نشان دهد. برای طراحی این بنرها، باید استانداردهای گوگل ادز در اندازه، حجم و فرمت رعایت کنیم تا برای نمایش در گوگل تأیید شوند. ( این بنرها می‌توانند به صورت گیف و حتی یک ویدیو در قالب تیزر تبلیغاتی هم باشند) در این کمپین هم هزینه تبلیغ در گوگل ادز به ازای هر بازدید از حساب یا اکانت کاربری شما در گوگل دریافت می‌شود.

تبلیغات نمایشی بنری در گوگل ادز بر اساس چندین ویژگی دسته بندی می‌شوند: تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن، تبلیغات ویدیویی بر اساس جستجو در رسانه‌هایی چون یوتیوب و Gmail و تبلیغات ویدیویی بامپر که مخصوص نمایش در گوشی‌های هوشمند است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا