آموزش سئو و بهینه سازی

سئو 2020 : راهنمائی و نکات طلائی

سئو 2020 : راهنمائی و نکات طلائی

موضوعات مهم سئو 2020 و بهینه سازی و نکات طلائی را در این مقاله در نوبشو مارکتینگ مورد بررسی قرار می دهیم.

برای هر وبسایتی که به دنبال بهینه سازی و استفاده از نکات طلائی سئو 2020 است، تعدادی فعالیت بصورت مدون توصیه می گردد. توصیه های فوق بنا بر تحقیقات و تجربه ، توصیه های مشاوران سئوی شناخته شده (در حوزه بین المللی) و پیشنهادات شرکت گوگل بنا بر الگوریتم های بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل می باشد .

* بدیهیست، واکاوی ها و تجربیات شخصی در حوزه بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (سئو) بی پایان می باشد اما زیرساخت اصلی توصیه های فوق، بر مبنای ارائه بهترین تجربه کاربری به بازدیدکننده وبسایت در جهت تبدیل بازدید کننده به مشتری بالقوه می باشد و نظرات / پیشنهادات فوق بیشتر بر مبانی و نظرات شرکت گوگل در حوزه بهینه سازی می باشد .

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

 

سئو 2020 و تولید محتوای بهینه
سئو 2020 و تولید محتوای بهینه

 

نوشته های مشابه

 

  1. تحقیق جامع کلمات کلیدی بصورت دوره ای

    تحقیق کلمات کلیدی و یا Keyword research مبانی سئوی مدرن می باشد. پیشتر در اینترنت روشهائی کلاه سیاه بسیاری برای افزایش رتبه به وبسایتها پیشنهاد می شد. به سادگی لینک گذاری برای کلمه کلیدی هدف . اما در سالهای اخیر و با بروزرسانی های الگوریتم هسته موتور جستجوی گوگل، مبانی سئو به سمت خواست و نیاز کاربر هدایت شده است . به همین جهت، اطلاع از نیاز دقیق تعداد زیادی از کاربران بدون Keyword research امری دشوار می باشد. تحقیق جامع کلمات کلیدی بصورت دوره ای انجام می شود . خروجی keyword research شامل لیستی از کلمات کلیدی می باشد که هدف از آن برآورده کردن نیاز کاربران وبسایت و ارائه اطلاعات صحیح به کاربران می باشد .

  2. تولید محتوای بهینه روزانه

    در جهت تکمیل و برآورده نمودن نیاز کاربران و برای تکمیل مرحله keyword research، تولید محتوای بهینه آنهم بصورت روزانه بطور جدی توصیه می شود. تولید حداقل 2 محتوا با نگاه به داشتن 120 مقاله هدفمند و جدید در مدت 2 ما و 10 روز (با در نظر داشتن نیاز کاربران!) می تواند جایگاه وبسایت را در میان رقبا و در میان کلمات کلیدی رقابتی به میزان زیادی بهبود دهد. تولید محتوا به خودی خود فعالیتی مثبت در جهت بهینه سازی سئو محسوب نمی شود و تولید محتوای حجو می تواند نمره اسپم یک سایت را افزایش دهد اما تولید محتوای بهینه بر مبنای نیاز کاربران، بسیار توصیه می شود و با در نظر گرفتن فاکتورهای بهینه بودن محتوا و کاربر محور بودن (ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران) آنها، می توان این فعالیت را مثبت ترین فعالیت برای بهینه سازی وبسایت در نظر داشت .

برای سفارش تولید محتوا سئو شده … اینجا کلیک کنید !

سئو 2020 و تولید محتوای پادشاه
سئو 2020 و تولید محتوای پادشاه

 

برای سفارش طراحی سایت با رعایت اصول سئو … اینجا کلیک کنید !

  1. بهینه سازی تجربه کاربری

    از جمله موارد مهمی که بسیاری از وبسایتها آنرا نادیده می گیرند، نادیده گرفتن وضعیت تجربه کاربری می باشد. وضعیت تجربه کاربری در یک وبسایت با میزان بهینه بودن وبسایت از دیدگاه زیرساختی ارتباط مستقیم دارد. زمانی که یک بازدید کننده و یا یک کاربر وارد یک وبسایت می شود، وجود اطلاعات اضافی، المان های غیرضروری، چیدمان غیرصحیح المان ها و مطالب، سرعت بارگذاری نامناسب، تجربه کاربری غیرمناسبی را برای وبسایت ایجاد می نماید. کاربران به دلایل گوناگون وبسایت را ترک می کنند و ترک زودهنگام وبسایت به دلیل اشکالات UX موجب افزایش Bounce rate و سطح نارضایتی کاربران خواهد شد. یک وبسایت با داشتن هزاران مقاله بسیار بهینه که گزینه های 1 و 2 ( که در بالا به آنها اشاره شد ) را بسیار رعایت کرده باشد، در صورتی که نتواند تجربه کاربری مناسبی را در اختیار کاربر بگذارد، بعد از مدتی سطح نارضایتی و عدم توانائی در برآورده کردن نیاز کاربران، به افزایش بانس ریت در وبسایت مشخص شده و موتور جستجوی گوگل با تحلیل دقیق داده ها، آرام آرام وبسایتهای مشابه که تجربه بهتری را برای کاربر رقم می زنند را در رتبه های برتر در موتور جستجوی گوگل قرار خواهد داد و با گذشت زمان، وبسایتهای مشابه و رقبا، جایگاه های مناسب (رتبه های بین 1 تا 3 جستجوی گوگل) را گرفته و گوی رقابت را از دیگر وبسایتها می ربایند . اما در این میان توصیه هائی مفید :

    1. استفاده از سیستم های CDN اختصاصی و بهینه سازی سیستم هاستینگ : بدون شک تامین منابع برای بازدید کنندگان با روشهای اصولی و با سرعت بیشتر، می تواند در افزایش سرعت دسترسی به منابع صفحات وب و دیگر منابع یک شرکت توسط کاربران، کمک زیادی بنماید . بارگزاری هرچه سریعتر منابع، تجربه یک وبسایت پرسرعت و بهینه را برای کاربر رقم زده و در افزایش نرخ رضایت وی تاثیر زیادی را دارد. استفاده از سیستم های CDN و cache بهینه برای افزایش سرعت تامین و تحویل منابع، تاثیر مثبتی را در این زمینه خواهد داشت.
    2. استفاده از قالب بهینه، واکنش گرا، سبک و کاربرپسند بعنوان قالب اصلی وبسایت : تجربه کاربری مناسب از طریق زیبائی همراه با چاشنی سرعت بالا نیز تامین می شود. بدون شک قالب هائی با مضامین فروشگاه اینترنتی و بلاگ بصورت بهینه تر برای سیستم وردپرس وجود دارند که جایگزین نمودن آنها می تواند فرصت جدیدی را برای کاربران ایجاد کند تا بتوانند با راحتی بیشتری به امکانات وبسایت  دسترسی داشته باشند. بعلاوه زیبائی و بهینه بودن، به دلیل افزایش اهمیت گوشی های هوشمند در دنیای ارتباطات در دهه اخیر، واکنش گرا یا Responsive بودن از موارد پر اهمیت امتیازدهی موتور جستجوی گوگل به وبسایتها می باشد.
    3. ایجاد Landing page های مناسب با هدف وبسایت و کاربران : صفحات فرود با نرخ CTA و Conversion مناسب، بدون شک حس کاربری مشخص و مناسب تری را برای کاربران ایجاد می نمایند. وبسایتی که ماهیت فروشگاه اینترنتی دارد، عملکردی متفاوت نسبت به وبسایتی دارد که تنها بعنوان یک وبسایت خبری فعالیت می کند. ایجاد Landing page های جذاب بصورت اختصاصی و فارغ از آنچه که بصورت پیش فرض توسط قالب وبسایت ارائه می شود، تاثیر مثبتی در افزایش Conversion rate دارد. ارائه اطلاعات دقیق تر در خصوص محصولات، ایجاد صفحات اختصاصی برای دسته بندی (نوع، برند، کاربرد و …) می تواند تاثیر مثبتی در ایجاد تجربه مثبت کاربری برای بازدیدکننده و در نتیجه کاهش نرخ بانس ریت داشته باشد .
    4. تحلیل رفتار کاربران به هدف بهینه سازی تجربه کاربری: سیستم های تحلیل رفتار کاربران، سیستم های مناسبی در جهت بهینه سازی تجربه کاربری هستند. سیستم های اشکال زدائی پیشرفته با قابلیت های ویژه برای نظارت بر رفتار کاربران، می تواند کارشناسان و تحلیل گران وبسایت را به سمت صحیح برای حل مشکل کاربران سوق داده و تجربه مناسب تری را برای آنها رقم بزند . یکی از دسته ابزارهای مناسب برای اینکار، سیستم Hotjar می باشد .
    5. سیستم های پیشرفته چت آنلاین با قابلیت رهگیری بازدیدکننده و ایجاد سرنخ جدید : تجربه کاربری اثبات نموده، وبسایتهائی که دارای سیستم های پشتیبانی / چت آنلاین را دارند، فروش موفق تری را رقم زده و کاربر را در زمان کمتری به هدف خود می رسانند. اگر فرض کنیم وبسایت A و B و C به ترتیب در رتبه های اول، دوم و سوم گوگل قرار دارند و کاربران برای خرید محصول مشابه هر سه وبسایت را تب های مختلف مرورگر خود باز می کنند، احتمال فروش محصول توسط وبسایتی که خدمات بهتر / اطلاعات صحیح تر / قیمت بهتر و … را به کاربر ارائه می دهد بیشتر است که معمولاً در این حالت با در نظر گرفتن شرایط مشابه، احتمال فروش وبسایت A بالاتر است. حال اگر فرض کنیم، وبسایت x در جایگاه A قرار ندارد ( همانند وضعیت فعلی)، یک امکان می تواند احتمال جذب کاربر و فروش محصول توسط وبسایت x را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، سیستم چت و پشتیبانی آنلاین . بازدیدکنندگان و کاربرانی که قصد خرید محصولات را دارند، معمولاً بی میل به پیمایش صفحات برای رسیدن به شماره تماس هستند، بدین منظور تعامل کاربر با کاربر در وبسایت، نتیجه مطلوب تری نسبت به تعامل کاربر (بازدیدکننده) با وبسایت خواهد داشت. سیستم های چت و پشتیبانی آنلاین، کاربر را به سمت صحیحی سوق می دهند و می توانند کلیه خدمات را بصورت آنلاین به کاربر ارائه دهند . قابلیت پیگیری برای سرنخ های جدید فروش نیز، از دیگر قابلیت های این سیستم ها می باشد. علاوه بر کلیه ویژگی های ذکر شده، اطمینان بیشتر کاربران به وبسایت از طریق چت آنلاین، نکته ای مثبت و بدیهی می باشد.
  2. بهینه سازی سیگنال شبکه های اجتماعی

    از جمله دیگر موارد بسیار مهم برای بهینه سازی وضعیت رتبه وبسایت در کلمات کلیدی هدف، بهینه سازی سیگنال شبکه های اجتماعی است. انتقال سیگنال مثبت از شبکه های اجتماعی بسمت وبسایت و بلعکس از موارد مهمی است که در برنامه بهینه سازی روزانه قرار می گیرد. اشتراک گذاری مطالب وبسایت و یا ایجاد مطالب کوتاه و یا مقالات مفید با اکانت رسمی وبسایت، اقدامی بسیار مثبت در جهت بهینه نمودن فرآیند صحیح بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجوی گوگل است . شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر، لینکداین، پینترنست و … از این دست هستند .

    نکات طلائی سئو 2020
    نکات طلائی سئو 2020
  3. لینک بیلدینگ

    این موضوع، موضوع محبوب ایرانی ها در بهینه سازی وبسایت است. برای داشتن وبسایتی بهینه پس از رعایت موارد روزانه، عملیات لینک بیلدینگ آنهم بصورت روزانه و با دقت زیاد، می تواند سیگنال بسیار مثبتی را در وبسایت برای موتور جستجوی گوگل ایجاد نماید. در این زمینه ریپوتاژهای خبری، با رعایت اصول لینک گذاری و استفاده از وبسایتهای معتبر با DA و PA قابل قبول می توانند تاثیر بسیار مثبتی را در رتبه دهی به لینکهای وبسایت داشته باشند. لینک بیلدینگ با کیفیت بالا نیاز به دقت فراوانی دارد.

  4. بروزرسانی و بهینه سازی محتوای قدیمی

    در سئو 2020 بیان نمودیم که محتوا، به خودی خود، زمانی که بهینه و جذاب نباشد و همچنان، در خارج از نیاز کاربران تولید شود، به بهینه سازی وبسایت کمکی نمی کند و تنها نمره اسپم سایت را افزایش می دهد. اما محتوای بهینه پادشاه است! بروز نمودن مطالب قدیمی تر وبسایت با اطلاعات و بروزرسانی های جدید می تواند جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد. بهینه سازی محتوای قدیمی و اضافه نمودن اطلاعات لازم به آن یکی از اصول موثر در بهینه سازی است که وبسایتهای کمی به آن توجه می کنند و تنها رقابت را بر تولید محتوا می دانند .

  5. بررسی و آنالیز وبسایت بصورت روزانه از طریق Google search console, google analytics

    این 2 ابزار بهترین ابزارهای رایگان تحلیل دقیق وضعیت وبسایت هستند. ترافیک روزانه وبسایت به همراه هشدارها، اشکالات احتمالی و وضعیت وبسایت از دیدگاه بهینگی در این 2 ابزار براحتی قابل پیگیری هستند. تحلیل دقیق روزانه آمارها و گراف ها توسط این ابزارها، گاهی موثر و حرفه ای بوده و تحلیلگر را در وضعیت دقیق وبسایت قرار می دهد. یک تحلیلگر موظف است بصورت روزانه آمارهای ابزارها فوق را مورد بررسی دقیق قرار دهد و بنا به اطلاعات استخراج شده، اقدامات لازم را بصورت روزانه بروی وبسایت اعمال نماید .

  6. بهینه سازی وبسایت برای جستجوی صوتی

    با افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی و سهولت در امر استفاده از اینترنت، برای تامین نیاز کاربران، قدم به مرحله جدیدی گذاشته ایم. بله، وبسایت شما باید از نظر جستجوی صوتی نیز بهینه باشد و این یک امتیاز محسوب می شود. البته شاید این موضوع کمی مرتبط با آینده (آینده ای نزدیک!) باشد اما بهینه سازی وبسایت برای جستجوی صوتی، فرآیندی موثر در معرفی وبسایت بعنوان یک وبسایت مدرن و بهینه برای موتور جستجوی گوگل است . این موضوع را در مقاله ای جداگانه در نوبشو مارکتینگ، بصورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

برای سفارش طراحی سایت با رعایت اصول سئو … اینجا کلیک کنید !

منابع :

  1. Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide
    https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=en
  2. SEO Made Simple: A Step-by-Step Guide for 2020
    https://neilpatel.com/what-is-seo/
  3. Google Confirms May 2020 Core Algorithm Update Rolling Out Today
    https://www.searchenginejournal.com/google-confirms-may-2020-core-algorithm-update-rolling-out-today/365974/#close
  4. 6 SEO Tips to Prepare & Optimize for Voice Search
    https://www.searchenginejournal.com/voice-search-optimization-strategy/379946/?ver=379946X3
  5. How to Do Keyword Research for SEO: A Simple Step-by-Step Guide
    https://www.searchenginejournal.com/keyword-research-seo-beginners-guide/379386/

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا