آموزش سئو و بهینه سازی

راه های افزایش سئو سایت

راه های افزایش سئو سایت

بعد از ایجاد یک سایت،قدم بعدی برای شما این است که کاربران را به سمت سایت خود بکشانید . برای اینکه وب سایت شما در بالاترین نقطه جستجوهای گوگل و بینگ و … باشد باید درباره راه های افزایش سئو سایت اطلاعاتی را داشته باشید .

امروزه شاید سایت های بسیار زیادی در وب هستیم ، با وجود این سایت ها هیچ تضمینی برای قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل نیست ، اما راهکار هایی وجود دارد که میتواند شانس شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را افزایش دهد . ما در مقاله ” راه های افزایش سئو سایت ” میخواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه در کمتر از یک ساعت سئو سایت خود را به بهترین نحو افزایش دهید . پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید .

افزایش سئو در نوبشو مارکتینگ
آموزش سئو در نوبشو مارکتینگ به صورت رایگان

1 – انتخاب کردن URL مناسب

قبل از این که اثری از وبسایت شما در اینترنت وجود داشته باشد ، شما باید یک نام برای سایت خود انتخاب کنید که به آن دامنه میگویند . دامنه همان آدرسی میباشد که کاربران برای دیدن سایت شما آن را تایپ میکنند . آدرس سایت یکی از اولین چیزهایی است که بازدیدکننده در سایت شما می بیند.به همین دلیل گوگل هم وقتی برای اولین بار سایت شما را میبیند به آدرس آن نگاه می کند و درک میکند که چگونه این سایت را دسته بندی کند و چه رتبه ای به آن اختصاص دهد. URL های شما باید خوانا باشد و بدون حرف های اضافه باشد و موضوع سایت شما را تا حدودی بیان کند .

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

2 _ توضیح و عنوان مناسب برای هر صفحه

شما میتوانید یک عنوان و توضیح منحصر به فرد برای هر صفحه در وب سایت خود بنویسید. این توضیح و عنوان باید به صورت مختصر آن چه که شما در وبسایت انجام میدهید را به صورت واضح و چکیده بیان کند .

هنگامی که بیشتر از یک تب در مرورگر خود باز میکنید ،عبارت کوتاهی مطابق با ماوس ظاهر میشود که عنوان صفحه نامیده میشود . همچنین عنوان صفحه برای موتورهای جستجو مثل گوگل  بسیار مهم است! در واقع، عنوان و شرح یکی از اولین مواردی است که گوگل برای تعیین رتبه سایت شما استفاده می کند. به علاوه هنگامی که سایت شما در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود، خوانندگان وب عنوان و توضیحات شما را می خوانند تا بدانند که سایت شما چه چیزی است و تصمیم می گیرند که آن را بررسی کنند یا نه.

نوشته های مشابه

3 _ استفاده از متن لنگر

همان گونه که متن برای وبسایت خود نوشتید ، در نظر بگیرید که میتوانید از متن لنگر در وب سایت خود استفاده کنید ، متن لنگر متنی است که اگر کاربران به روی آن کلیک کنند ، از طریق متن لنگر به صفحه دیگری از وبسایت شما یا حتی در اینترنت منتقل میشوند. متن لنگر موثر باید برای کمک به کاربران در جستجوی وب سایت شما و پیدا کردن آنچه که دنبال آن هستید استفاده شود. این همچنین باید کلمات کلیدی و عبارات مربوط به آنچه شما انجام می دهید باشد. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه کفش دارید، مثلا کلمه “Check out our selection of shoes for kids”، در صفحه اصلی شما می توانید از طریق متن لنگر به فروشگاه آنلاین خود که با آن پر شده باشد – که شما آن را حدس زده اید – کفش های کودکان را می توانید پیوند دهید.

متن لنگر یکی از راه های افزایش سئو سایت میباشد که البته بسیار موثر هم نیز میباشد ، البته نکته ای وجود دارد که اگر بسیار زیاد از متن لنگر استفاده کنید و این لنگر ها هیچ استفاده ای برای کاربران نداشته باشد پرچم قرمز گوگل را بالا می برد.

4 _ اضافه کردن متن ALT به تمام تصاویر خود

موتور های جستجوگر به خوبی قادر به خواندن متون سایت شما هستند ، اما توانایی دیدن تصاویر را ندارند . رای درک آنچه در یک عکس یا گرافیک نمایش داده می شود، موتورهای جستجو به دنبال عبارت “alt text”، یک توضیح مختصر نوشته شده (فقط چند کلمه) در مورد هر یک از عکس ها در یک وب سایت هستند. هنگام نوشتن متن alt، مطمئن شوید که دقیقا توصیف آنچه در تصویر نشان داده شده است، اما همچنین سعی کنید نام کسب و کار خود و یا چند کلمه کلیدی مرتبط با آنچه شما انجام می دهید را نیز قرار دهید تا از یکی دیگر از راه های افزایش سئو سایت نیز به خوبی استفاده کرده باشید .

نکته مهم : شما نیازی به نوشتن متن alt برای تمامی تصاویر ندارید مانند بعضی از تصاویر ساده که فقط برای تصویر زمینه استفاده میشوند،اگر تصویر هیچ ارتباطی با موضوع سایت شما ندارد، شما می توانید متن alt را قرار ندهید.

5 _ ساختار سایت را با هدر های مناسب ایجاد کنید

افزایش سئو در نوبشو مارکتینگ
آموزش سئو در نوبشو مارکتینگ به صورت رایگان

یکی دیگر از راه های افزایش سئو سایت این است که تمامی صفحات وبسایت شما باید عنوان، زیرعنوان و … داشته باشد . هنگام اسکن شدن سایت شما توسط موتورهای جستجوگر،اگر سلسله مراتب متن به خوبی برای آن ها توضیح داده شده باشد ، محتوای شما را بهتر درک می کنند. بخش مهم مربوطه عنوان صفحه شما است و شما باید آن را H1 (در ویرایشگر متن) تعریف کنید. H1 باید محتوای صفحه توصیفی باشد و نباید بیش از یک H1 در هر صفحه داشته باشید. دقت انتخاب کنید و فراموش نکنید که کلمات کلیدی خود را وارد کنید. بعد از H1 شما میتوانید از H2، H3 و غیره استفاده کنید. هر چه ساختار متن شما واضح تر باشد، موتورهای جستجو ساده تر محتوای سایت شما را هضم خواهند کرد.

در خدمت شما عزیزان سایت نوبشو بودیم با مقاله ” راه های افزایش سئو سایت ” امیدواریم که مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی راهنمایی کرده باشیم اگر مشتاق هستید تا مطالب کامل تری را در مورد سئو و موتورهای جستجو بدانید با سایت نوبشو همراه باشید و از مقاله های ما استفاده کنید.

برای سفارش طراحی سایت مطابق با اصول سئو … اینجا کلیک کنید !

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا