آموزش سئو و بهینه سازی

مشکلات خرید بک لینک برای سئوی وبسایت شما

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع مشکلات خرید بک لینک در سئو وب سایت شما بپردازیم .

از دیر باز تاکنون گوگل برای این که کاربران به مطالب تازه و به روز رسانی شده دست یابند الگوریتم هایی را طراحی کرده

تا هر سایتی که مطالب پر بازدید تری را داشته باشد رتبه بهتری را در گوگل و در نظر مردم داشته باشد ولی به دست آوردن این رتبه کار راحتی نیست و باید برای آن تلاش کرد یکی از این راه ها داشتن بک لینک هایی است که باعث میشود بازدید شما بیشتر شود اما بعضی ها با خریدن این بک لینک ها میخواهند کار خود را راحت کنند در صورتی که گوگل خریدن بک لینک را به شدت محکوم میکند حالا ما میخواهیم علت مشکلات خرید بک لینک در سئو را برای شما بگوییم با ما همراه باشید.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

علت مشکلات خرید بک لینک در سئوی وبسایت چیست؟

خرید بک لینک از نظر گوگل چه اشکالی دارد:

تمام کسانی که وبمستر حرفه ایی هستند از تاثیرات بد خرید بک لینک در سئو مطلع هستند بک لینک ها از نظر گوگل به عنوان رای مثبت در نظر میگیرد و جزو عواملی است که باعث بالا رفتن رتبه سایت در گوگل میشود. برخی سایت ها برای اینکه به رتبه بالاتر دست یابند دست به خرید این لینک ها میزنند در عوض گوگل خرید این بک لینک ها را به شدت محکوم میکند . گوگل نظارت قدرتمند بر خرید بک لینک ها دارد.

نحوه تاثیر بک لینک بر نتایج گوگل چگونه است؟

اگر بک لینک هایی که در سایت خود استفاده میکنید از سایت های معروفی همچون گوگل و آمازون باشد باعث میشود که بازدید شما در گوگل بالاتر برود و رتبه بهتری را کسب کنید. توجه داشته باشید زمانی یک لینک کارایی بالا دارد که از سایت های معروفی و مرتبط با زمینه کاری شما باشد باعث بالا رفتن بازدید سایت شما میشود.

نوشته های مشابه

زیرا کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در نتایج بازدید سایت ها دارند.

گوگل چگونه تشخیص میدهد که بک لینک ها خریداری شده اند؟

یکی از عواملی که باعث میشود گوگل بفهمد که لینک های شما خریداری شده گروه ویژه گوگل برای مبارزه        با این سایت های فروش بک لینک است . شاید این گروه نتوانند همه این بک لینک ها را چک کند ولی گاهی برخی از سایت های فروش بک لینک در فروش این لینک ها زیاده روی میکنند و اغلب مورد توجه رقبای کاری    خود قرار میگیرند و آنها را به تیم ویژه گوگل گزارش میدهند. در صورتی که گوگل متوجه بک لینک های خریداری شده در سایت شما شود سایت توسط کارشناسان جریمه میشود . گوگل کاربران را برای گزارش سایت هایی   که بک لینک خریداری کرده اند را تشویق میکند.شما میتوانید برای گزارش این سایت ها در گوگل عبارت گزارش سایت های اسپم را سرچ کنید.

نکته های مهم در خرید بک لینک ها چیست؟

۱. بک لینک ها باید با فاصله زمانی متفاوت خریداری شود.

۲. به صورت مستقیم بک لینک ها را از صاحب سایت بخرید.

۳. با سایت هایی که به صورت گسترده تبلیغ فروش بک لینک را می کنند هم همکاری نکنید.

۴. به جای تبلیغ متنی در سایت بار از تبلیغ محتوایی و اختصصای ( خرید رپور تاژ آگهی ) استفاده کنید.

۵. به جای تبلیغ یک بک لینک در تمام صفحات در یک یا چند صفحه اقدام به تبلیغ کنید.

۶. نسبت بک لینک ها ی خریداری شده به کل بک لینک های طبیعی باید کمتر از ۱۰درصد باشد.

اشتباهات رایج در خرید بک لینک چیست؟

با یک سرچ ساده در گوگل میتوانیم شاهد بسیاری از سایت ها ی ایرانی و خارجی باشیم که اقدام به فروش بک لینک ها میکنند . برخی از این تبلیغات دارای بک لینک های منفی و مخرب میباشند که جهت مخرب کردن سئوی سایت های دیگر به کار میرود حال افرادی که تازه کار هستند با این پیشنهاد ها وسوسه میشوند و سئو منفی را در سایت خود بارگذاری میکنند.با باهم برخی از این پیشنهاد ها را میخوانیم:

خرید بک لینک ارزان و بی کیفیت:

همه ی ما میدانیم که چیزی که ارزان فروخته میشود نشان از بی کیفیتی آن است و حتی میتوان این بک لینک ها را به طور دستی هم ایجاد کرد .این بک لینک ها به دلیل بی کیفیتی باعث پایین آمدن رتبه سایت در گوگل میشود.

خرید بک لینک انبوه :

همانند لینک های ارزان و بی کیفیت لینک های انبوه نیز باعث پایین آمدن رتبه سایت در گوگل میشود.

گوگل تمام فعالیت سایت ها را زیر نظر دارد و میداند که سایتی که در یک بازده زمانی بک لینک هایی کمتر از ۵۰ عدد در داخل سایت گذاشته چگونه در مدت کوتاهی به تعداد انبوه بک لینک به صفحات سایت خود اضافه کرده و آن هم بسیار ساده است زیرا این کار توسط الگوریتم پنگوئن به راحتی انجام میگیرد.

بک لینک رایگان:

این روش یکی از ناکارآمدترین روش های لینک سازی خارجی است. گرفتن بک لینک های رایگان باعث میشود که شما لینک های زیادی را ایجاد کنید در صفحات بی ارزش و لینک های فراوان و مخرب و سئوی منفی را در سایت خود بارگذاری کرده واین خود باعث میشود رتبه شما به شدت در گوگل کاهش پیدا کرده پس بک لینک های رایگان را فراموش کنید و از استفاده آن در سایت خود بپرهیزید.

خرید بک لینک خارجی:

یکی دیگر از اشتباهاتی که وبمستر های تازه کار مرتکب آن میشوند خرید بک لینک های خارجی است این ‌کاربران فکر میکنند با به کار بردن بک لینک های خارجی که معتبر هستند میتوانند رتبه خوبی را در گوگل کسب کنند در صورتی که معیار گوگل برای رتبه دهی به سایت ها داشتن بک لینک هایی مرتبط با موضوع میباشد . استفاده از بک لینک هایی غیر مرتبط با متن باعث میشود گوگل سایت را جریمه کند.

خرید بک لینک یک تکنیک کلاه سیاه است یا خاکستری؟

به طور کلی خرید بک لینک از نظر گوگل یک تکنیک کلاه سیاه میباشد ولی اگر کاربری سیاست کار با لینک های خارجی را بداند و برخی از قوانین را رعایت کند میتواند در قالب تکنیک کلاه خاکستری رتبه خوبی در گوگل پیدا کند که این عمل نیازمند تجربه و تخصص کافی میباشد.

بک لینک دائمی چیست؟

بک لینک های دائمی با بک لینک های دیگر متفاوت میباشند نمونه ایی از این بک لینک ها شامل ساخت پروفایل کاربری در سایت دیگر و کامنت مارکتینگ در سایت ها و فرم ها ‌و‌ یا انتشار رپورتاژ اگهی میشود.

چرا محتوای سایت شما بک لینک نمیگیرد؟

محتوای شما کامل و دقیق نیست:

در صورتی که محتوای سایت شما با ارزش باشد کاربران حاضرند لینک رایگان به شما بدهند در صورتی که شما درخواست بک لینک از کاربران کرده و انها آن را رد کنند میتوان فهمید محتوای شما کامل نمیباشد.

راه های کامل کردن محتوا برای دریافت بک لینک:

  1. محتوا های قدیمی را به روزرسانی کنید
  2. سعی کنید محتوای طولانی و مرتبط با بک لینک ها داشته باشید
  3. محتوا و راهکارهای منحصر به فرد ارائه کنید
  4. سعی کنید محتوای شما بر اساس آمار دقیق نوشته شده باشد
  5. از تصاویر با کیفیت در محتوا و سایت خود استفاده کنید

نحوه ارائه محتوای خود را تغییر دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا