آموزش تولید محتوا

محتوای با کیفیت چه مشخصاتی دارد ؟

محتوای با کیفیت

کاربران گرامی امروز قصد داریم موضوع محتوای با کیفیت را در این مقاله از سری مقالات تولید محتوا را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

اگر شما هم با کسب و کار اینترنت و یا وبسایت ها سر و کار داشته باشید، از الگوریتم های برتر گوگل برای تشخص محتوای با کیفیت از محتوای کم کیفیت مطلع هستید. موتورهای جستجو معیارهای زیادی را برای تشخص محتوای با کیفیت و قرار دادن اطلاعات مورد نظر در نتایج جستجوی کاربر مورد استفاده قرار می دهند که از رایجترین و مهمترین آن ها می توان به میزان سرعت بارگذاری وبسایت، نوع اکانت، تعاداد کاربران و… اشاره کرد.

محتوای با کیفیت در نوبشو مارکتینگ

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

امروزه گوگل سایت هایی که سعی دارند با محتواهای کم کیفیت به صدر صفحه جستجو قرار بگیرند را شناسایی کرده و کم تر از آن ها در نتایج جستجو استفاده می کند.

تولید محتوا ارزان

مهمترین ویژگی های محتوای با کیفیت کدام اند؟

  • برطرف کردن تمام سوالات احتمالی خوانند در ارتباط با موضوع

تنها دلیلی که یک بازدید کننده را در یک وبسایت نگه می دارد، محتوای با کیفیت قرار گرفته شده در آن وبسایت است. نویسنده ی محتوا باید متن نوشته شده را از تمامی جنبه ها مورد بررسی قرار دهد تا محتوا به بهترین شکل ممکن برای کاربر قابل فهم و درک باشد.

در صورتی که محتوا کیفیت لازم را نداشته باشد، رضایت مخاطب را جلب نکرده و در ذهن او بسیاری از ابهامات باقی خواهد گذاشت.

  • استفاده از منابع معتبر در تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوا باید با استفاده از منابع معتبر صورت بگیرد تا از قرار دهی مطالب پوچ و بی کیفیت جلوگیری شود. در صورت استفاده از منابع معتبر و مفید رضایت کاربران بازدید کننده از وبسایت افزایش و در نهایت رتبه ی گرفته شده از وبسایت بالا خواهد رفت. از الزامات تولید محتوای مناسب استفاده از منابع معتبر می باشد.

  • محتوا باید کامل بوده و ابهامات را برطرف کند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خواندن یک کتاب داستان جذاب، مدام به انتهای داستان فکر کنید و از خود این سوال را بپرسید که بالاخره انتهای این داستان چه خواهد شد؟ خب حالا شرایطی را در نظر بگیرید که داستان تمام شود و قسمت هایی از آن مبهم باقی بماند. بدون شک شما از این نیمه تمام ماندن داستان بسیار عصبانی و ناراضی خواهید بود. در امر تولید محتوا نیز باید مطالب موجود به صورت کامل و جامع باشد تا بازدید کننده از مطالعه ی آن رضایتمند بوده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورد.

  • محتوای تولید شده به بازنویسی احتیاج دارد

مهمترین مرحله از تولید محتوا، بازنویسی مطالب تولید شده است. بازنویسی به همان اندازه که تولید محتوا مهم است، اهمیت دارد. برای تولید بهترین محتوا بهتر است عملکرد مناسبی را برای تولید انتخاب کنید.

محتوای با کیفیت در نوبشو مارکتینگ

  • ساده باشد

برای تولید محتوای کاربرپسند بهتر است از به کار بردن تمام مفاهیم سخت و دشوار خودداری نمایید تا فرد بازدید کننده به راحتی بتواند با مطالب و محتوای موجود ارتباط برقرار کند.

  • عدم وجود ارتباط بین محتوای تولید شده و نوشته های قبلی

برای این که بهترین محتوا تولید شود، نیازی به عدم ارتباط با مطالب گفته شده ی قبل نیست. هر شخصی می تواند یک مطلب مهم و کار آمد را به شیوه ای متفاوت بیان کند. مهمترین تفاوتی که بین نوشته های موجود درباره یک مطلب وجود دارد، نوع و سبک نوشتن است.

  • ویراستاری خوب

یکی از مهمترین ویژگی های یک محتوای با کیفیت، داشتن یک ویراستار خوب است. همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که تولید محتوایی به نتیجه مطلوب می رسد و مورد تأثیر قرار می گیرد که در یک تیم حرفه ای تولید شود، زیرا هر شخص در بهترین شکل ممکن قسمتی از کار تولید را بر عهده می گیرد.

مهمترین معیارهایی که گوگل برای تشخیص محتوای مناسب کدام اند؟

مهمترین معیارهایی که گوگل برای تشخیص محتوای با کیفیت مورد استفاده قرار می دهد عبارت است از:

  • نوع کاربران و رفتار آن ها

اولین و مهمترین معیار گوگل برای تشخیص محتوای ایده آل رفتار کاربران و یا همان بازدید کننده های یک وبسایت می باشد. گوگل با توجه به تعداد بازدید کننده های یک وبسایت می تواند تشخیص دهد که یک وبسایت محتوای کارآمد ی را در خود گنجانده است. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که علت توجه گوگل به این تعداد از بازدید کننده ها علاقه ای است که کاربران مختلف به وبسایت و محتوای آن پیدا کرده اند.

عکس این موضوع نیز صادق است. در صورت افزایش تعداد افراد ترک کننده یک وبسایت و نپسندیدن مطالب موجود در آن، تشخیص خواهد داد که محتوای کارآمد و مورد قبولی در وبسایت وجود ندارد.

  • میزان سرعت بارگذاری یک وصفحع از وبسایت

به هر اندازه که سرعت بارگذاری یک وبسایت بالا باشد، گوگل وبسایت مورد نظر را ارزشمندتر محسوب می کند.

محتوای با کیفیت در نوبشو مارکتینگ

  • میزان غلط های دیکته ای موجود در محتوا

از دیگر معیارهای گوگل برای تشخیص محتوای با کیفیت، نداشتن هیچ گونه غلط املائی و یا نگارشی است. در صورتی که محتوای یک وبسایت هیچ گونه غلطی نداشته باشد، در کنار سایر معیارها می تواند رتبه ی خوبی را از گوگل دریافت کند.

  • استفاده کردن از تگ alt برای محتواهای غیر متنی

در صورتی که یک وبسایت در کنار استفاده از محتوای مناسب و ایده آل، از تگ alt نیز استفاده کند به راحتی در قسمت تصاویر نیز رتبه ی خوبی را کسب می کند.

  • قرار دهی لینک به منابع محتوای خارجی

از مهمترین راهکارهایی که می تواند در سئو یک وبسایت بسیار تأثیر گذار باشد، استفاده از منابع خارجی است. بهتر است از منابع خارجی و معتبری در تولید محتوای مناسب استفاده شود تا وبسایت به رتبه ای مناسب دست پیدا کند.

 

تولید محتوا ارزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا