آموزش تولید محتوا

هدف از تولید محتوا و بازاریابی محتوایی چیست؟

یکی از استراتژی های حیاتی و مهم که تاثیر زیادی در موفقیت بیزینس و کسب و کار افراد خواهد داشت، تولید محتوای کاربردی و مفید می باشد. به بیان کلی بازاریابی محتوایی تاثیر زیادی در جذب مخاطبین و جلب توجه کاربران خواهد داشت از همین رو در زمان تولید محتوا می بایست نکات طلایی را در نظر داشت که برای آشنایی بیشتر با نکات مهم و کلیدی می توانید به سایت نوبشو مراجعه فرمایید.

بازاریابی محتوایی در نوبشو مارکتینگ

6 سوال کلیدی در زمان تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی مفید و کاربردی:

پیش از تولید محتوا لازم است که 6 سوال طلایی توسط تولید کنندگان محتوا پاسخ داده شود، در صورت یافتن پاسخ سوالات زیر می توانید محتوای مطلوب و کاربردی داشت.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان
  • تولید محتوا با هدف معرفی چه شخص یا تجارتی صورت می پذیرد؟
  • تا چه اندازه محتوا می تواند در کسب و کار افراد تاثیر داشته باشد و محتوای کاربردی تا چه اندازه مشکلات و ارور های بیزینس را برطرف می سازد؟
  • برای داشتن محتوای خاص و تک لازم به رعایتت کدام اصول و قواعد می باشد؟
  • آِیا در تهیه محتوا قواعد و استاندارد های خاصی باید در نظر گرفته شود؟
  • محتوای تولید شده در چه بستری به نمایش گذاشته می شود تا بازدید بیشتری را به خود اختصاص دهد؟
  • برای مدیریت و انعکاس محتوای تولید شده چه برنامه ریزی باید صورت گیرد؟

سفارش تولید محتوا

بازاریابی محتوایی چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟

از مهم ترین تفاوت های موجود بین بازاریابی محتوا و تبلیغات می توان به اهداف و نحوه انتشار آن اشاره کرد. تبلیغات تنها برای معرفی به کار بده می شود و هیچ توضیح اضافه ای در رابطه با مشخصات و مزایا نخواهد داشت، همچنین به طور مشخص از یک رسانه خصوصی که تحت تملک بیزینس می باشد انعکاس می یابد این درحالی است که در تبلیغات همواره کوتاه، مختصر و مفید ویژگی های خاص را عنوان می نماید به علاوه در رسانه های عمومی و مختلف نیز به نمایش گذاشته می شود. به علاوه بازاریابی محتوایی با هدف آموختن اطلاعات بیشتر در اختیار افراد قرار می گیرد این در حالی است که تبلیغات بدون اجازه کاربران در دید آن ها قرار می گیرد. پس از پی بردن به ماهیت اصلی بازاریابی محتوایی لازم است که به این سوال نیز پاسخ داده شود، دلایل اهمیت نیاز به بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی در نوبشو مارکتینگ

10 نکته کلیدی در اهمیت داشتن بازاریابی محتوا

  • ایجاد فضای مطمئن برای کاربران

برای اینکه بتوانید اعتماد کاربران را به خود جلب کنید لازم است که محتوای تولید شده بر اساس مشخصات واقعی و کاربردهای صحیح محصولات باشد. در این صورت کاربران می‌توانند پس از مطالعه و محتوا حقیقی در دسته مشتریان همیشگی قرار بگیرند، به علاوه توجه داشته باشید که معرفی مداوم و متداول یک برند علاوه بر تاثیر زیادی که در دید مشتری دارد می تواند به عنوان یک برند معتبر در ذهن او باقی بماند۔

  • برند خود را معرفی کنید

در سالهای اخیر و با پیشرفت تکنولوژی معرفی و تولید محتوا بر اساس پادکست تصاویر و کلیپ های جذاب و دیدنی از صورت می گیرد چرا که این روش می تواند ماندگاری بیشتری در ذهن کاربران به وجود آورد همین امر سبب شده که بازاریابی محتوایی در قالب ایبوک و وی بنا اینفوگرافیک و همچنین ویدیو های سرگرم کننده به کاربران ارائه شود.

  • سئو کار موفقی باشید

با وجود اینکه ارائه محتوا به واسطه ویدیو تصاویر و پادکست ها می تواند روشی تازه در بازاریابی محتوایی باشد اما مهم‌ترین نکته، تولید محتوای با کیفیت است که از استانداردهای موتور جستجو تبعیت کند این قواعد و اصول شامل محتوای مرتبط مفید و استفاده از کلمات کلیدی پر تقاضا به همراه عناوین جذاب است که در نهایت سبب کسب رتبه بهتر در موتور های جستجو می شود.

  • به جویندگان راه را نشان دهید

برای اینکه بتوان در بیزینس و کسب و کار خود موفق باشید لازم است در ابتدا اعتبار و شهرت را به دست آورید تا به عنوان یک سرنخ برای معرفی شما به مخاطبین مورد استفاده قرار بگیرند. در این روش شما با ارائه محتوا و اطلاعات مفید می توانید ترافیک‌های وبسایت و وبلاگ را به سرنخ هایی برای معرفی تجارت خود تبدیل نمایید که در نتیجه با افزایش این سرنخ‌ ها کاربران بیشتری به سمت شما جذب خواهند شد و می توانید به خوبی محصولات خود را برای فروش به نمایش بگذارید.

  • مخاطب خاص داشته باشید

برای موفقیت در کسب و کار لازم است که مشتریان خاص خود را داشته باشید جذب خریداران واقعی با تعداد کم تاثیر زیادی در موفقیت شما خواهد داشت چرا که محتوا را برای افراد خاص با ویژگی های منحصر به فرد تولید می نماید در این حالت محتوا صرفا برای محدوده خاصی تولید خواهند شد و شما مشخصا می دانید که کاربران و متقاضیان به دنبال چه اطلاعاتی هستند.

  • اشتراک گذاری محتوا

علاوه بر تولید محتوا آنچه که نقش مهمی در معرفی شما به بازدیدکنندگان بیشتری دارد اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده از راه های مختلف است۔ اشتراک گذاری می تواند در قالب یک ایمیل و یا پست های در شبکه های اجتماعی باشد البته توجه داشته باشید که لینک معرفی شما حتما در محتوا وجود داشته باشد اشتراک گذاری کسب و کار شما محدود به افراد و اقشار خاصی نیست هرچه میزان اشتراک گذاری بالا باشد به نفع بیزینس شماست.

  • مقرون به صرفه عمل کنید

بازاریابی محتوایی و روش بسیار مقرون به صرفه برای جذب مخاطبان و کاربران بیشتر از که می تواند تاثیر زیادی در بهبود اقتصاد تجارت و بیزینس شما داشته باشد و بر اساس آمار و نتایج در سال‌های اخیر با انجام بازاریابی محتوایی می توانید تا ۶۲ درصد نسبت به تبلیغات سنتی در هزینه ها صرفه جویی کنید البته گفتنی است که تاثیر این اقدام در معرفی محصول و کسب در آمد چندین برابر بیشتر می باشد.

تولید محتوا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا