آموزش طراحی وب سایت

آموزش گام به گام طراحی قالب وردپرس

آموزش گام به گام طراحی قالب وردپرس

قالب های وردپرس تشکیل شده از اجزای مختلف و متفاوتی می باشند که هریک دارای وظایف مخصوص به خود بوده و کارهای خاص خود را انجام می دهند اگر شما هم مانند بسیاری از افراد از دوست داران این قالب ها و طراحی های آن ها می باشید پیشنهاد می کنم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید چراکه قصد داریم به آموزش گام به گام طراحی قالب وردپرس برای شما عزیزان بپردازیم.

قالب های وردپرس به صورت آماده

ممکن است با خود فکر کنید با وجود تمامی قالب های آماده ای که با توجه به همه نوع سلیقه و طرحی وجود دارند و حتی برخی از آن ها به صورت حرفه ای بوده و به صورت رایگان هم در اختیار ما قرار داده می شوند چرا باید وقت خود را برای قالب طراحی وردپرس بگذاریم؟

پاسخ به این سوال واضح است به این دلیل که برخی از افراد خودشان دوست دارند به طراحی بپردازند، دلیل دیگر اینکه برخی می خواهند این قالب های اماده را توسعه دهند و یا می خواهند از صفر تا صد قالب طراحی وردپرس را خودشان انجام دهند همچنین استفاده از افزونه ها هم ممکن است کمی سرعت سایت شما را پایین بیاورند.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

حتی اگر شما از این قالب ها استفاده کنید پس از مدتی نیاز خواهید داشت قالبی را که بکار برده اید تغییر دهید پس به جای صرف هزینه می توانید خودتان به تنهایی با این اموزش ها و یادگیری این کار را انجام دهید.

اموزش گام به گام قالب طراحی وردپرس در نوبشو مارکتینگ
اموزش گام به گام قالب طراحی وردپرس در نوبشو مارکتینگ

آموزش گام به گام طراحی قالب وردپرس به صورت مرحله به مرحله

قبل از هرکاری شما باید ابتدا یک ویرایشگر برای کدنویسی خود نصب کنید به این دلیل که به راحتی و بدون اتلاف وقت قادر باشید کدهای خود را همانطور که از اسمش پیداست ویرایش کرده و مدیریت کنید. برنامه های بسیاری برای این کار موجود هستند و شما با اندکی تحقیق می توانید بهترین نرم افزار را با توجه به نیاز خود نصب کنید ما در این اموزش از نرم افزار آتوم(Atom) کمک می گیریم.

نوشته های مشابه

برای سفارش طراحی سایت اینجا کلیک کنید

  • گام اول

باید یک پوشه برای ذخیره کردن محتواهای خود بسازید خوب است اگر بدانید هنگامی که فایل هایی که حاوی محتواهای وردپرس هستند را بر روی هاست خود بارگذاری می کنید تعدادی پوشه در هاست قرار خواهد گرفت که محتویات شما می باشند پس باید برای این کار نسخه ی ورد پرس خود را به اخرین نسخه به روز رسانی کرده و یا آخرین نسخه را نصب کنید و آن را در پابلیک اچ تی ام ال و یا پوشه ی دلخواه و مورد نظر خود اپلود کنید.

  • گام دوم

پس از اینکه پوشه های خود را با نام مورد نظرتان ساختید در داخل پوشه دو فایل دیگر با نام های style.css و index.php بسازید و سپس با برنامه ی ویرایشگر کدی که نصب کرده اید باز کنید.

فایل استایل سی اس اس یک فایل ضروری می باشد که دستورالعمل های ظاهری سایت را در خود جای می دهد و وردپرس اطلاعاتی که مربوط به قالب بندی می باشد را از این فایل می خواند.

فایل ایندکس پی اچ پی هم یک فایل است که ما کدهای خود را در ان نوشته و اجرا می کنیم.

  • گام سوم

از قسمت نمایش پیشخوان وردپرس خود به بخش پوسته های آن وارد شوید در حال حاضر می توانید قالب خود را که ساخته اید در ان لیست مشاهده کنید. شما حتی قادر خواهید بود که بر روی جزییات پوسته ی خود کلیک کرده و مستقیما به کدهایی که در استایل سی اس اس نوشته اید بروید و یک بار دیگر مشخصات را خوانده و چک کنید و سپس بر روی دکمه فعال کلیک کنید تا پوسته ی شما فعال شود و شما بعد از آن باید نگاهی به سایت خود بیاندازید و ظاهر آن را با توجه به قالبی که طراحی کرده اید مشاهده کنید.

  • گام چهارم

همانگونه که اطلاع دارید قادر هستید تعداد زیادی مقاله، محتوا، عکس و پست را در سایت وردپرسی که طراحی کرده اید به اشتراک گذاشته و منتشر کنید برای این که آن ها را به اشتراک بگذارید باید از حلقه ی وردپرس کمک بگیرید.

می تواند از فانکشن های زیر استفاده کنید.

  • The_post()
  • Have_posts()
  • Have_post()
  • گام پنجم از آموزش گام به گام قالب طراحی ورد پرس

اگر قصد دارید برای هریک از نوشته ها یک لینک جدا و مجزا قرار دهید و آن ها تنها در صفحه ی اصلی سایت مشاهده نشوند و در یک صفحه ی جدا نمایش داده شوند باید از فانکشن (the-permalink()) بهره ببرید پس از این کار نوشته های شما لینک دار شده و شما می توانید با کلیک کردن بر روی لینک ها به صفحه ای جدید و مخصوص ان نوشته بروید.

  • گام ششم

خوب است اگر بدانید که نحوه ی نمایش دادن مقاله ها در ساخت وردپرس بااهمیت و مهم است و همچنین سربرگ ها و پابرگ ها هم مهم می باشند چرا که این بخش ها در همهی صفحات سایت شما نمایش داده می شوند و از اجزای ضروری تمامی سایت ها می باشند.

شما برای نمایش دادن این سربرگ ها و پابرگ ها نیز باید از فانکشن استفاده کنید. این فانکشن ها عبارت اند از get_header() و get_footer() .

  • گام هفتم

حالا باید فایل فانکشن پی اچ پی را بسازید این فایل می تواند کارهای زیادی را برای شما انجام دهد و شما با کمک آن می توانید رفتارها و فایل های پیش فرض وردپرس را تغییر دهید این افزونه برای ظاهر سایت شما بسیار مهم می باشد.

  • گام هشتم اخرین گام

در این مرحله شما می توانید قالب نوشته های خود را وارد کرده و کدهایی را به فایل استایل سی اس اس خود اضافه کنید تا سایت شما زیبا تر شود.

اگر شما تمامی موارد ذکر شده در متن بالا را به ترتیب انجام دهید می توانید به صورت مبتدی تا کمی حرفه ای یک قالب سایت را به صورت اختصاصی برای خود طراحی کنید.

اموزش گام به گام قالب طراحی ورد پرس در نوبشو مارکتینگ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا