آموزش طراحی وب سایت

افزونه wp rocket چیست و چه تاثیراتی دارد ؟

به جرات می توان گفت که افزونه wp-rocket بهترین افزونه برای افزایش سرعت سایت وردپرس است که وظیفه بالا بردن سرعت یک سایت رابرعهده دارد، و با استفاده از کش می تواند این مهم رابرای شما به ارمغان بیاورد تا بتوانید سرعت وبسایت خود را افزایش دهید حتما با خود می گویید که کش چه تاثیری بر سرعت سایت دارد، هنگامی که در وردپرس کش را فعال کنید نسخه ی html سایت شما بر روی هاست ذخیره شده و با ورود مجدد کاربران به سایت فقط همان صفحه برای آن ها به نمایش در خواهد آمد.

برای استفاده از کش چه دلیلی وجود دارد

دلیل استفاده افزونه wp-rocket از کش زمانی معنا پیدا می کند که سایت شما بازاست و عملیات وپردازش های بسیار زیادی درون آن انجام می شود Cashe با کوتاه کردن این عملیات ها موجب بالا رفتن سرعت سایت می شود.

شروع کار با افزونه wp-rocket

در ابتدای کار با افزونه wp-rocket مانند سایر افزونه ها می بایست آن را از یک سایت معتبر همانند www.Marketing.Nobesho.com دانلود کنید پس از آن باید به پیشخوان وردپرس رفته و از قسمت افزونه ها گزینه افزدون را انتخاب و آن را نصب سپس فعال سازید، البته اگر شما از افزونه فارسی آن استفاده می کنید نباید نگران پیدا کردن گزینه ها باشید زیرا هیچ فرقی بانسخه انگلیسی ندارد در ادامه سعی خواهیم کرد هر دو مورد را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

دانلود رایگان افزونه WP-Rocket … اینجا کلیک کنید !

نحوه تنظیم کردن افزونه

توصیه می کنیم قبل از آنکه اقدام به انجام هرگونه کارو تنظیماتی بر روی افزونه wp-rocket از سایت خود یک بک آپ تهیه کنید در مرحله اول به سراغ تنظیمات مربوط به کش می رویم برای باز کرد آن باید از منوی عمودی سمت راست آن را انتخاب کنید .

افزونه wp-rocket در نوبشو مارکتینگ

نوشته های مشابه

موبایل کش mobile cashe در افزونه wp-rocket این بخش یکسری تنظیمات درون خود دارد که به وسیله آن می توانید کش موبایل را فعال کنید ، قسمت Separate Cashe Files در نسخه موبایل یک فایل کش را به صورت جداگانه ایجاد می کند پیشنهاد می کنیم هنگام انجام دادن تنظیمات ان حتما گزینه اول را انتخاب کنید تا بتوانید سایت را برای کاربرانی که به وسیله موبایل به آن سر می زنند با کش باز شود.

Cashe Lifespam طول عمر کش به طور پیش فرض طول عمر آن را بر روی 10 ساعت تنظیم می کنند و پس از گذشت ده ساعت به این معنا ست که فایل های مربوط به کش پس از گذشت چیزی حدود 10 ساعت و قبل از آنکه تولید مجدد شوند به ور مستثیم پاک می شوند.البته اگر سایت شما مدام در حال بروز رسانی باشد می بایست مقدار آن را کم کنید.

تنظیمات مربوط به بخش File Optimization بهینه سای فایل:

1- Basic Settings تنظیمات اولیه

افزونه wp-rocket در نوبشو مارکتینگ

HTML Minify به معنی فشرده سازی html در افزونه wp-roket وقتی این گزینه را انتخاب و فعال کنید فایل هایی که به صورت html در سایت شما وجود دارند را فشرده می کند و فضاهای اضافی مانند کامنت ها و.. را از بین می برد که در کل باعث سریع شدن بارگذاری صفحه خواهد شد.

Combine Google Fonts files به معنی ترکیب شدن فایل های فونت گوگل در افزونه wp-rocket می باشد،اگر در وبسایت خود از فونت هایی استفاده کرده باشید که مربوط به گوگل باشند با انتخاب کردن این گزینه فایل های فونت با هم ترکیب شده و به گروهی کوچک تبدیل می شود و این ترکیب شدن به گروه های کوچک باعث بالا رفتن سرعت سایت خواهد شد.

Remove query strings به معنی حذف رشته های کوئری در افزونه wp-rocket است و با فعال کردن این گزینه می توانید رشته هایی که مربوط به کوئری های ورژن فایل ها می باشند را حذف کرده و سرعت سایت خود را بالا ببرید.

2- تنظیمات مربوط به فایل های CSS

افزونه wp-rocket در نوبشو مارکتینگ

Minify CSS file در افزونهwp-Rocket به معنی کاهش سایز فایل های CSS است که با انتخاب این گزینه باعث کم شدن اندازه آن ها می شوید و تمامی کامنت ها، و فضا های اضافی نیز از بین خواهد رفت نتیجه این اتفاقات بالا رفتن سرعت نمایش صفحه می باشد.

Combine CSS files ترکیب فایل در CSS اگر این گزینه نیز حالت انتخاب شده باشد باعث ترکیب شدن فایل های css می شود و تمامی فایل ها با یکدیگر ادغام می شوند درنتیجه سرعت سایت نیز افزایش پیدا می کند.

Excluded CSS Files حذف فایل های CSS در این قسمت اجازه دارید فایل هایی را که قصد ندارید به صورت فشرده در آورید وارد کرده و از فشرده شدن آن ها جلوگیری کنید.

Optimize CSS delivery بهینه سازی نمایش css انتخاب این گزینه باعث می شود اول صفحه وب باز شود و پس از آن استایل های مربوط به css بر روی آن اعمال شود، اما از آنجا که ممکن است باعث بهم ریختگی سایت شما شود توصیه می کنیم آن را فعال نکنید.

3- JavaScript Files فایل های جاوا اسکریپت

در این بخش نیز مانند CSS در مورد مینی فای کردن و ترکیب فایل ها صحبت شده در قسمت Excluded JavaScript Files این امکان وجود دارد تا فایل هایی که می خواهید تغییری در آن ها وارد نشود رادر این قسمت وارد کنید. زمانی که همه ی گزینه ها را انتخاب و ذخیره کردید پس از پاک کردن کش وبسایت خود را مشاهده کنید اگر شاهد بهم ریختگی در آن بودید گزینه ها را غیر فعال سازید.

تنظیمات مربوط به Media

افزونه wp-rocket در نوبشو مارکتینگ

بخش lazy load اگر تنظیمات مربوط به این بخش را انجام دهید هنگامی که کاربر به سایت شما مراجعه کند با اسکرول کردن شاهد لود و نمایش صفحه سایت شما می باشد در واقع کل صفحه باز نخواهد شد نتیجه مثبت آن افزایش سرعت سایت وردپرسی است.

دانلود رایگان افزونه WP-Rocket … اینجا کلیک کنید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا