آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش کار با افزونه yoast یواست

افزونه یواست Yoast از قدرتمند ترین و پر طرفدار ترین پلاگین های سئو وبسایت میان کاربران وردپرس می باشد، یاست این امکان را به کسانی که با وردپرس کار میکنند می دهد تا بتوانند صفحات وبسایت خود را به راحتی سئو کنند باتوجه به اینکه در وردپرس با استفاده از yoast می توان تمامی نکات سئو داخلی صفحات وب را بررسی و بهینه کرد در دسته محبوب ترین افزونه ها قرار گرفته است، این افزونه در دو نسخه رایگان و پریمیوم ارائه شده و بهترین پلاگین برای سئو نسخه پریمیوم آن می باشد.

تفاوت بین نسخه رایگان و پریمیوم افزونه یواست

همانطور که گفتیم بهترین پلاگین برای سئو نسخه پریمیوم افزونه یواست yoast است زیرا دارای امکانات بیشتر و بهتری است، بسیاری از این امکانات در دو نسخه یکی می باشند مانند جعبه آنالیز که به کمک آن می توانید کلمات کلیدی را وارد کرده و صفحات وب خود را با توجه به کلمات کلیدی و… آنالیز کنید.

از نظر بسیاری از وب مستر ها نیز افزونه یواست yoast پریمیوم جزء بهترین پلگین هاست ، پس از نصب آن مطئمن باشید که نتیجه خوبی را در سئو سایت خود مشاهده خواهید کرد البته در نظر داشته باشید که به عنوان مثال اگر 20 هزار وبسایت وجود داشته باشند که با وردپرس طراحی شده اند نباید این ذهنیت را داشته باشید که این 20 هزار وبسایت با توجه به استفاده از نسخه پریمیوم باید در رتبه اول صفحه گوگل باشند. زیرا کار آن فقط آماده کردن وبسایت برای رسیدن به رتبه اول است مابقی کار به عهده خودتان می باشد.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

دانلود رایگان نسخه Yoast SEO Premium … اینجا کلیک کنید !

ویژگی های افزونه

  • خوانایی مطلب و نوشته ای را که درون سایت می خواهید قرار دهید را بررسی می کند
  • از مطالب درون سایت توضیحات کاملی برای بهبودی و بهینه سازی مطالب،تجزیه و تحلیل محتوا ارائه می دهد
  • در شبکه های مجازی برای انتشار و به اشتراک گذاشتن مطالب به شما کمک می کند
  • بر طراحی سایت کنترل کامل دارد
  • می توان روی متا تگ و دیسکریپشن با استفاده از افزونه یواستyoast تنظیماتی را انجام داده و متا تگ ربات را دسته بندی کنید.
  • بر روی کلمات کلیدی تمرکز می کند
  • از زبان فارسی پشتیبانی می کند که یکی از مهمترین ویژگی های آن است

پیکربندی سریع یواست yoast

بعد از آنکه افزونه یواست yoast را نصب کردید می بایست تنظیمات مربوط به آن را پیکربندی کنید استفاده از پیکربندی سریع می تواند بهترین نقاط برای شروع کار با این افزونه باشد. برای پیکر بندی سریع می توانید به بخش سئو بروید و روی پیشخوان کلیک کنید.

این قابلیت به شما کمک می کند تا طبق نیاز وبسایت خود سئو را پیکر بندی کنید،یکی از مهمترین قسمت های افزونه یواست yoast پیکر بندی آن است زیرا با پاسخ دادن به 12 سوال می توانید تنظیمات خاصی را برای وبسایت خود تعیین کنید.

نوشته های مشابه

نحوه استفاده از  Yoast SEO Configuration Wizard

برای آنکه بدانید افزونه yoast seo چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است پس از رفتن به این بخش بعد از آنکه افزونه یواست yoast را نصب کردید روی گزینه seo کلیک کنید پس از آن در داشبورد وردپرس به ابزار yoast seo دسترسی پیدا خواهید کرد اگر بار اولتان است که از این افزونه استفاده می کنید پیغام First-time SEO configuration» برای شما نمایش داده می شود.

افزونه یواست yoast در نوبشو مارکتینگ

در ادامه روی لینک configuration wizard کلیک کنید و تنظیمات اصلی مربوط به SEO را انجام دهید هنگامی که مراحل را ادامه دادید به پیغام Configure Yoast SEO در صفحه اول wizard برخورد می کنید روی آن کلیک کنید.

configuration wizard شامل قسمت های مختلفی اعم از Environment، Type Site، Organization، Search engine visibility، Multiple authors، Google search console و Title setting می باشد که در ادامه مقاله درباره تعدادی از آن ها وتنظیماتی که دارند توضیحاتی ارائه داده ایم.

گام اول Environment

در Environment افزونه یواست yoast همیشه باید گزینه اول را انتخاب کنید در یک صورت گزینه دوم را انتخاب خواهید کرد که سایت شما در حال توسعه باشد و قصد داشته باشید تغییرات اساسی بر روی ان اعمال کنید.

افزونه یواست yoast در نوبشو مارکتینگ

گام دوم Site type

در این بخش می بایست نوع سایت خود را انتخاب کنید پیشنهاد می کنیم گزینه ای را انتخاب کنید که بیشترین همخانی با سایت شما را داشته باشد.

افزونه یواست yoast در نوبشو مارکتینگ

گام سوم Organization or person

در این بخش می توانید انتخاب کنید که سایت شما نماینده کدام سازمان یا شخص حقیقی است، اگر سایت شما برای سازمان خاصی است با انتخاب آن گزینه در ادامه می بایست نام سازمان و لوگوی برند خود را وارد کنید. اما در صورتی که گزینه دوم یعنی شخص حقیقی را انتخاب کرده باشید تنها نیاز مرحله بعدی وارد کردن نام صاحب سایت است.

افزونه یواست yoast در نوبشو مارکتینگ

البته اگر قصد دارید وبسایت که ایجاد می کنید دارای شبکه های اجتماعی خاصی باشد در ادامه مراحل باید آدرس پروفایل های مربوط به آن هارا وارد کنید.

گام چهارم Search engine visibility

در این قسمت از افزونه یواست yoast باید انتخاب کنید که آیا مایل هستید قسمت های خاصی از محتوای سایت شما در موتور های جستجو مانند گوگل نمایش داده شود یا خیر، بدنیست بدانید که در اکثر مواقع افراد این گزینه را در حالت پیش فرض خود قرار می دهند مگر اینکه از قبل یک هدف خاص را دنبال کرده باشند.

افزونه یواست yoast در نوبشو مارکتینگ

استفاده از جعبه متا در Yoast SEO

افزونه یواست yoast در نوبشو مارکتینگ

در این بخش از آموزش یواست سئو به یکی از پرکاربرد ترین قسمت های افزونه یواست yoast یعنی جعبه متا می رسیم از این قسمت بیشترین استفاده را در زمان کاری دارید، و به شما کمک می کن تا محتوای سایت خود را برای بالا بردن کیفیت سئو و خوانایی بهتر تجزیه و تحلیل کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش کامل yoast و هچنین جعبه متا پیشنهاد می کنیم نگاهی به سایر مقالات سایت ما به نشانی : www.marketing.nobesho.com/blog داشته باشید .

دانلود رایگان نسخه Yoast SEO Premium … اینجا کلیک کنید !

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا