آموزش طراحی وب سایت

معرفی بهترین نرم افزارهای ftp برای انتقال فایل به هاست

معرفی بهترین نرم افزارهای ftp برای انتقال فایل به هاست

ftp برای انتقال فایل :

هاست و دامنه ی وبسایت باید قابلیت انتقال و ویرایش فایل و اطلاعات را به شما بدهد ، انتقال فایل به هاست به صورت مستقیم است که از طریق کامپیوتر به هاست با نرم افزارهای ftp صورت می گیرد.

ما امروز در ادامه مقالات آموزش طراحی وب سایت ، با معرفی بهترین نرم افزارهای ftp برای انتقال فایل به هاست ، خدمت شما عزیزان هستیم .

برنامه های ftp بسیاری از ارور ها و مشکلات متعدد وردپرس را رفع می کند ، یک نمونه از کاربرد های برنامه ی ftp این است که درصورت وجود برنامه یا افزونه های مخرب شما می توانید از طریق ftp به هاست خود متصل شوید و به راحتی عامل مخرب راشناسایی و غیرفعال کنید.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

FireFtp ، FileZilla، FreeFtp و Cyberduck از بهترین برنامه های Ftp هستند.

هاست ftp

نوشته های مشابه

Ftp Client همانند پلی میان هاست و کامپیوتر شخصی شما عمل می کند و این امکان را به شما می دهد که هرنوع فایل یا محتوایی را به سایت خود اضافه کنید.

FTP یا File Transfer Protocol به معنی پروتکل انتقال فایل از طریق سیستم به سایت وردپرسی می باشد که برای این انتقال به نرم افزار های Ftp Client نیاز است ، این نرم افزارها یک رابط کاربری ایجاد می کند که از طریق آن عملیات کپی ، حذف ، ویرایش و آپلود فایل انجام می شود.

ftp برای انتقال فایل:

استفاده از نرم افزارهای FTP

ابتدا باید برای متصل شدن به سایت وردپرسی خود از یک نام کاربری و رمز عبور استفاده کنید که از طریق همان ایمیلی که در زمان خرید هاست دریافت کرده این اطلاعات تکمیلی را استفاده کنید .

با داشتن این اطلاعات اتصال شما به سایت برقرار می شود.

بعد از اجرای نرم افزار علاوه بر نام کاربری و رمز عبور آدرس هاست یا همان آدرس وبسایت شما نیز لازم است که در فیلد های آن بارگزاری کنید و سپس عملیلات را انجام دهید .

برای جلوگیری از دزدیده شدن رمز عبور شما توسط هکر می توانید با وارد کردن پورت 22 از امکانات SFTP استفاده کتید که اطلاعات شما رمزنگاری شود.

نرم افزار CyberDuck

نرم افزار CyberDuck یا اردک سایبری یک نرم افزارهای ftp برای انتقال فایل به هاست است ، برخلاف سایر برنامه های FTP برای هر دو سیستم عامل های ویندوز و مک کارایی دارد که باعث محبوبیت آن در میان سایر برنامه ها شده است و برای تازه کاران بسیار مناسب است و به صورت open-source عمل می کنند که رابط کاربری ساده ایی دارد .

یکی دیگر از مزیت های نرم افزار CyberDuck که باعث شد این برنامه در لیست بهترین برنامه های Ftp قرار گیرد سازگاری آن با سرویس های ابری AmazonS3 ، Microsoft Azure و OpenStack Swif می باشد.

cyberduck

نرم افزارFileZilla

نرم افزارFileZilla یکی از بهترین و معرف ترین نرم افزارهای ftp برای انتقال فایل به هاست است از سال 2001 تا کنون مورد استفاده قرار می گیرد که به صورت متن باز و کاملا رایگان است .

نرم افزارFileZilla با سیستم عامل های مک ، ویندوز و لینوکس سازگاری دارد و بعد ازنصب آن می توانید از آموزش نحوه ی مدیریت و انتقال فایل به هاست کمک بگیرید.

filezila

نرم افزار FreeFtp

از دیگرنرم افزارهای ftp برای انتقال فایل به هاست ، نرم افزار FreeFtp است که به صورت رایگان دراختیار شما قرارمی گیرد و رابط کاربری ساده ای دارد ، از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار FreeFtp قابلیت پشتیبانی از FTPS و SFTP و HTTP می باشد همچنین عملیات ویرایشگر کد را نیز انجام می دهد .

قابلیت علامت گذاری و ذخیره سازی این نرم افزار به شما کمک می کند که هیچ وقت فراموش نکنید که فایل های خود را در چه پوشه ایی ذخیره کرده اید .

free ftp

FireFtp

FireFtp به آسانی در مرورگر فایرفاکس عمل می کند و به عنوان یک افزودنی معتبر معرفی می شود و متن باز است که به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می گیرد .

این افزودنی عمل Drag & Drop را به آسانی انجام می دهد و کافیست شما فایل مورد نظر خود را در این افزونه درگ کنید تافایل بارگزاری شود.

CuteFtp برای ویندوز و مک

CuteFtp یکی دیگر از برنامه های انتقال فایل از طریق سیستم به سرور است که سازگاری مناسبی با سیستم عامل های ویندوز و مک دارد .

از قابلیت های این برنامه ویرایشگر متن داخلی است و همچنین می توانید به صورت همزمان فایل و محتوایی را بین سیستم و گوشی و تبلت خود به اشتراک بگذارید .

پشتیبانی CuteFtp از پروتکل های HTTP/S و FTP/S به صورت حرفه ای انجام می شود و از این نظر بسیار مورد توجه قرارگرفته است .

ترنسمیت برای مک

ترنسمیت به دلیل سرعت بالای خود یکی از بهترین برنامه های Ftp برای سیستم عامل مک می باشد و این ویژگی آن باعث شده است که در میان رقبای خود پیشرفت خوبی داشته باشد و یکی از محبوب ترین نرم افزارها برای برنامه نویسان می باشد .

ترنسمیت تنظیمات پیشرفته و رابط کاربری زیبایی دارد و همچنین از Amazon S3 و FTP وSFTP پشتیبانی می کند قدرت همگام سازی فولدرها ، ویژگی دیسک ها و سرعت فوق العاده ی آن از دیگر قابلیت های این نرم افزار می باشد .

شما می توانید نسخه ی تجاری این برنامه را با 35 دلار خریداری کنید .

mac transmit

WinScp

این برنامه یکی از بهترین برنامه های Ftp است که تمام قابلیت های یک برنامه ی کامل را برای ارتباط میان سیستم و سرور میزبان را دارا می باشد ، همچنین رابط کاربری راحت و آسانی دارد و از SSH و SFTP پشتیبانی می کند.

در سمت چپ تصویر فایل های کامپیوتر شما وجود دارد و در سمت راست فایل های سرور ، برای ویرایش یا حذف کافیست برروی فایل کلیک کنید و گزینه های قابل دسترسی را مشاهده کنید .

winscp ftp

در این مقاله سعی کردیم بهترین نرم افزار های FTP را به شما عزیزان معرفی کنیم ، همچنین تمام کاربرد ها و ویژگی های آن ها را بیان کردیم تا بتوانید با دید باز تری ارتباط خود را با هاست سرورتان برقرارکنید و به راحتی هر نوع ویرایشی در وب سایت خود انجام دهید.

نرم افزار های ftp

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا