آموزش طراحی وب سایت

آموزش بهینه سازی وب سایت برای GTMtrix

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع آموزش بهینه سازی وب سایت برای GTMetrix بپردازیم . امروزه در دنیای وبمستر ها سرعت لود شدن اطلاعات بسیارمهم است برای بهینه سازی سایت ها ابزار های زیادی موجود است ولی یکی از ابزار های مهم در دنیای وب که گوگل به دنیا معرفی کرد سایت GTMetrixبرای بهینه سازی سایت میباشد.

GTMetrixچیست؟

بهینه سازی وب سایت از طریق GTMetrix امکان پذیر میباشد. GTMetrix در واقع یک وب سایت اینترنتی میباشد.

برای بهینه سازی سایت خود کاربر باید به سایت www.GTMETRIX .COM مراجعه کند. در این سایت برای هریک

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

از انواع فایلی که در وب سایت کاربر بارگذاری میشود معیارها و پارامتر هایی در نظر میگیرد و بر اساس این معیار

ها سایت کاربر را بررسی میکند. سایت GTMETRIX برای هر معیار امتیاز خاص خودش را در نظر میگیرد و به صورت

نوشته های مشابه

درصد به هر معیار اعطا میکند. سایت GTMetrix با توجه به امتیازی که برای معیار ها در نظر گرفته میتواند اقدام به بهینه

سازی سایت کند.

مزایای GTMETRIX را نام ببرید؟

  1. سایت کاربران را از نظر سرعت لود شدن محتوا سایت تجزیه و تحلیل میکند.
  2. عواملی که باعث میشود سرعت سایت کاربران کاهش پیدا کند را بررسی میکند.
  3. عواملی که باعث شده سایت کاربران کند شده و با توجه به نتیجه تجزیه و تحلیل های صورت گرفته بهترین روش ها را برای بهینه سازی سایت ارائه میدهد.
  4. GTMetrix میتواند سایت کاربران را به صورت دوره ایی (روزانه،ماهانه،سالانه) تجزیه و تحلیل کرده و باعث به روز رسانی و بالا رفتن سرعت سایت میشود.

طریقه ی بهینه سازی فایل با استفاده از GTMETRIX را توضیح دهید؟

کاربران میتوانند برای بهینه سازی سایت خود از طریق GTMETRIX ابتدا باید وارد سایت GTMETRIX شوند و آدرس سایتی که قصد دارند آن را بهینه سازی کنند را در کادر وارد کرده و روی دکمه Analyze را کلیک کند.

GTMETRIX در نوبشو مارکتینگ

 

بعد از مدتی که کاربر آدرس سایت خود را وارد کرده صفحه ایی برای کاربر نمایش داده میشود.

GTMETRIX در نوبشو مارکتینگ

 

در عکس بالا یک گزارش کلی از عملکرد سایت موجود است و در بخش پایینی صفحه سایت GTMETRIX معیار های متعددی برای سرعت سایت کاربران قرار گرفته و این معیار ها در کادر performance Scores موجود میباشد.

کادر performance در سایتGTMETRIX دارای دو بخش میباشد که شامل:

Page SpeedScore

در این بخش میزان سرعت سایت کاربر را نمایش میدهد این میزان سرعت بر اساس الگوریتم های گوگل به دست آمده.

YslowScore

در این بخش از سایت GTMETRIX میزان بهینه سازی سایت کاربر را نمایش میدهد این نتایج بهینه سازی توسط الگوریتم های yahoo حاصل شده.

در کادر pageDetails چه مواردی نمایش میدهد:

در این کادر در سایت GTMETRIX زمان بارگذاری ها و حجم صفحه و تعداد درخواست هایی که برای کاربر فرستاده شده را نمایش میدهد.

مهم ترین معیار های ابزار های GTMETRIX به منظور بهینه سازی سایت کدامند؟

در سایت کاربران مجموعه معیار ها در دو بخش page Speed Score و YslowScore میباشد :

قسمت PageSpeed

بخش pageSpeed شامل معیار هایی میباشد که به سرعت سایت کاربران مربوط می شود که مهمترین انها شامل این موارد می شود:

Defer parsing of JavaScript

این قسمت از بخش pagespeed میزان بهینه بودن فایل های جاوا اسکریپت سایت کاربران نمایش میدهد که به صورت کلی باعث لودشدن سریعتر و بهینه سازی سایت کاربر می گردد.

Optimize the order of styles and scripts

این قسمت از بخش pagespeed نمایش دهنده میزان بهینه بودن کد هایی است که کاربر یا همان وبمستر به زبان های CSS و جاوا اسکریپت در سایت خود استفاده کرده است.

Optimize images

این قسمت از بخش pagespeed میزان بهینه بودن تصاویر موجود در سایت کاربر را از لحاظ حجم و ابعاد و کیفیت را نشان می دهد. به منظور بهینه سازی سایت، کاربر بایداز تصاویر در قالب استاندارد در وب سایت خود استفاده کند.

a cache validator

فایل هایی که در سایت کاربران کش شدن آن ها نقص دارد را نمایش میدهد.

Minimize redirects

در این بخش از pagespeed معیار تعداد فایل های جاوا اسکریپت و CSS را در سایت برای کاربر را نشان میدهد که هر چه میزان آن ها کمتر باشد۰تعداد درخواست ها به سایت کاربرکاهش میابد و در نتیجه باعث بهینه سازی سایت کاربر می شود.

Avoid bad requests

در این بخش از pagespeed معیار تعداد درخواست هایی را نشان می دهد که به صورت اشتباه به سایت کاربر ارسال شده اند.

Enable gzip compression

این بخش از page speed در سایت GTMMETRIX معیار استفاده از قابلیت Gzip را برای سایت کاربران نمایش میدهد وظیفه Gzip این است که باعث فشرده شدن صفحات سایت کاربران می شود این قابلیت سرعت سایت کاربر را بالا برده و باعث بهینه سازی سایت کاربر میشود.

Prefer asynchronous resources

لود شدن صفحات وبسایت کاربران معمولا از هدر شروع میشود و به ترتیب به سمت پایین پیش می رود، هر چه هدر صفحات سایت کاربران کمتر باشد صفحه سریعتر بالا می آید و باعث میشود سایت کاربر بهینه سازی شود.

Leverage Browser Caching

این بخش از قسمت pagespeed از سایت GTMETRIX باعث بارگذاری صفحه سایت کاربر به صورت کش شده از داخل مرورگر بازدید کنند میشود پس در نتیجه سرعت لود شدن اطلاعات در سایت بالا میرود و باعث افزایش رتبه سایت در نظر گوگل میشود.

قسمت Yslow

در این بخش از سایت GTMETRIX به معیار هایی می پردازد که نشان می دهند کدام بخش از فایل های وبسایت کاربران باعث کاهش سرعت سایت کاربران شده است که مهمترین معیار های این بخش از GTMETRIX شامل این موارد می شوند:

Make fewer HTTP requests

این معیار در بخشYSLowدر سایت GTMETRIX باعث کاهش تعداد درخواست های ارسالی کاربران یا سایت های مختلف و دارای بک لینک مخرب به سرور می گردد.

Use cookie-free domains

در این بخش YSLOW در سایت GTMETRIX معیار فایل هایی که ثابت هستند از یک قسمت مجزا مانند زیر دامنه دریافت می شوند که این کار خود به تنهایی باعث بهینه سازی سایت کاربران می گردد.

Reduce DNS lookups

در این قسمت از بخش YSLOW برای افزایش سرعت و بهینه شدن سایت کاربرانی که به سایت GTMETRIX مراجعه کرده اند باید تعداد دامنه های مجزا را در وبسایت کاربران کاهش داد.

Minify JavaScript and CSS

از این بخش برای فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت CSS،در وبسایت کاربران استفاده می شود.

Make AJAX cacheable

این معیار در بخش YSLOW در سایت GTMETRIX نشان دهنده معیار میزان استفاده کاربران از کش برای حالاتی است که از قابلیت AJAX در وبسایت خود بهره برده اند.

Remove duplicate JavaScript and CSS

گاهی اوقات در یک سایت کاربر برخی از فایل های جاوا اسکریپت و CSS از چندین آدرس و یا از یک آدرس مشابه و تکرای بارگذاری می شوند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد بهینه سازی سایت کاربر را با مشکل مواجه می کند.

Use GET for AJAX requests

هنگامی که کاربران برای برخی از موارد استفاده از AJAX از متد POST استفاده کرده باشند امتیاز سایت این کاربران پایین می آید برای این که سایت کاربر را بهینه سازی کنیم و رتبه ان را در موتور جستجو بالا ببریم باید در این حالت ها از معیار GET استفاده بکنیم .

Reduce cookie size

در این قسمت از بخش YSLOW و در سایت GTMETRIX از این معیار برای کم کردن حجم کوکی های مورد استفاده کاربران در سایت کاربرد زیادی دارد و هر چه حجم کوکی ها ی استفاده شده کمتر باشد سرعت سایت کاربر بیشتر میشود.

دلایل پنالتی شدن سایت کاربر از طرف گوگل چیست؟

امروزه در دنیای دبمستر ها رقابت های زیادی بر سر بالا رفتن رتبه سایت ها در موتور های جستجو میشود اما برای این که این وبمستر ها به نتایج خوبی برسند و رتبه آنها در گوگل بالا برود باید مجموعه قوانینی را رعایت کنند که شامل :

  1. استفاده از محتوای منحصر به فرد که باعث بالا رفتن بازدید کاربران میشود
  2. به کار بردن بک لینک های مفید و مرتبط به سایت کاربر
  3. استفاده لینک سایت کاربر توسط سایت های معتبر در سایت خودشان
  4. استفاده کاربران از لینک های خارجی مفید و شناخته شده کاربران در سایت خود

در صورتی که کاربران این موارد را رعایت کنند رتبه خوبی را در گوگل کسب میکنند اما برخی از کاربران برای بدست آوردن نتایج خوب از طریق دیگری اقدام میکنند که گوگل این کاربران را جریمه و پنالتی میکند در صورتی که سایتی پنالتی شود امکان دارد کلمات کلیدی او در جستجو پاک شود استفاده مکرر کاربر از بک لینک های بی کیفیت و ارزان که ارتباطی با محتوای سایت آنها ندارد باعث پنالتی شدن سایت این کاربران میشود .یکی دیگر از مواردی که باعث میشود سایت کاربر پنالتی شود و رتبه او در گوگل کاهش پیدا کند استفاده از مطالب کپی و اقدام به استفاده از بک لینک هایی در مزرعه لینک است میکنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا