آموزش سئو و بهینه سازی

لینک سازی شبکه یا PBN چیست ؟

بهینه سازی سئو و رتبه بندی شدن سایت در گوگل با روش های مختلفی انجام می شود و یکی از این روش ها لینک سازی شبکه یا PBN می باشد و ما در این مقاله قصد داریم درباره ی این موضوع مهم با شما صحبت کنیم و به نکات مهمی در این باره بپردازیم پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

لینک سازی شبکه یا PBN درنوبشو مارکتینگ

لینک سازی شبکه یا PBN چیست؟

لینک سازی شبکه یا PBN به معنی این است که شخص تعدادی وبسایت می سازد و شروع به بهینه سازی و بالابردن رتبه ی وبسایت های ساخته می کند بعد از اینکه وبسایت ها به رتبه و جایگاه بالایی رسیدند شخص آن ها را به وبسایت اصلی خود متصل می کند به عبارتی لینک می دهد تا با این روش سایت اصلی که این وبسایت ها را به آن لینک کرده اید رتبه ی خوبی به دست آورده و در موتور جستجوی گوگل در صفحه ی اول بالا بیاید.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

به عبارتی حافظه ی گوگل به گونه ای ساخته شده که رتبه ی بالاتری به سایت هایی که از بک لینک استفاده کرده اند می دهد اما این روش به روش کلاه سیاه معروف شده است پس برای انجام این کار باید حسابی مهارت به خرج دهید که از طرف گوگل جریمه نشوید چرا که اگر بخواهید جریمه را جبران کنید مسیر سختی را باید دنبال کنید.

برخی از دلایل اهمیت لینک سازی شبکه یا PBN برای وب سایت چیست؟

  • به منبع هایی که می خواهید از آن ها لینک بگیرید اطمینان خواهید داشت.

اگر افراد نسبت به سایت هایی که از آن ها لینک می گیرند شناخت کافی داشته باشند در برابر سایت رقیب، تولید محتواهای بی اساس، کم شدن اعتبار سایتی که از آن بک لینک می گیرند و کم شدن کیفیت نگرانی نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

بر این اساس حتی اگر هم گوگل لینک سازی شما را تشخیص دهد و جریمه کند به این دلیل که خودتان لینک سازی را انجام داده اید قادر خواهید بود به آسانی لینک های بی کیفیت خود را بشناسید سپس حذف کنید و این گونه لازم نیست جریمه ای هم پرداخت کنید.

  • اگر خودتان فرآیند لینک سازی شبکه یا PBN را انجام دهید دیگر نیازی به نظارت نیست.

اصولا وبسایت هایی که دارای اعتبار هستند به سختی لینک شما را قبول کرده و در بخش های سایت خود قرار می دهند به عبارت دیگر یافتن این سایت ها همچنین ارتباط با آن و نظارت بر کیفت یک کار سخت و طولانی می باشد به همین دلیل نیز بهتر است این کار را خودتان انجام دهید.

لینک سازی شبکه یا PBN درنوبشو مارکتینگ

چگونه گوگل لینک سازی شبکه یا PBN را تشخیص می دهد.

به دلیل سخت گیری و جریمه ی سنگین در ادامه به بیان مهم ترین الگوریتم هایی که گوگل با آن روش ها لینک سازی شما تشخیص می دهد پرداخته و تکنیک هایی را برای مقابله با آن ها بیان خواهیم کرد.

  • مالکیت دامنه ها

یکی از راه هایی که گوگل با بهره گیری از آن لینک سازی را تشخیص می دهد این است که همه ی دامنه ها به نام یک فرد به ثبت رسیده باشند به عبارت دیگر اگر وبسایت هایی که از آن ها بک لینک می گیرید به یک فرد یا شرکت تعلق داشته باشند به آسانی توسط گوگل شناخته خواهید شد.

برای این که شناخته نشوید دو راه بیشتر ندارید اول اینکه دامنه های خود را به اسم اشخاص مختلفی به ثبت برسانید دوم اینکه اطلاعات شخصی یا همان whois خود را پنهان کنید البته با روش دوم ممکن است گوگل به شما مشکوک شود به همین دلیل بهتر است از روش اول بهره بگیرید.

  • قرار گرفتن وبسایت ها بر روی یک هاست یا سرور

تشخیص اینکه شرکت یا آی پی وب سایت شما بر روی چه هاست یا سروری است برای گوگل کار بسیار اسانی است حتی اگر تمامی آی پی ها شبیه به هم باشند نیز گوگل لینک سازی شما را تشخیص می دهد.

به همین منظور شما باید هاست خود را از شرکت های مختلفی تهیه کنید همچنین برای هر وبسایت خود آی پی شخصی بگیرید که این کار ممکن است هزینه ی زیادی را در بر بگیرد.

یکی دیگر از تکنیک ها برای تغییر اطلاعات بهره گیری از CDN می باشد که این ابزارها موجب پنهان شدن اطلاعات هاست و تغییر دی ان اس سایت می شوند اما با این تکنیک نیز ممکن است به راحتی توسط ای پی سایت شناخته و جریمه شوید.

  • فعالیت نکردن دامنه ها در شبکه های اجتماعی یا دریافت نکردن لینک های جدید

شما در ابتدا دامنه هایی را خریداری می کنید که دارای اعتبار، ارزش و لینک های خوبی می باشند اما اگر شما یک برنامه ی مداومی برای بالابردن کیفیت انجام ندهید ممکن است پس از مدتی بی ارزش شده و توسط گوگل شناسایی شوید.

لینک سازی شبکه یا PBN درنوبشو مارکتینگ

  • شبیه بودن محتواهای ایجاد شده یا به روز رسانی نکردن آن ها

قبل از اینکه الگوریتم های گوگل به قدرتمندی الان شوند شما تنها با ساخت یک دامنه یا وبسایت و کپی کردن محتوای دیگر سایت ها که معتبر بودند می توانستید که سایت خود را همیشه به روز رسانی کنید اما اگر به تازگی می خواهید لینک سازی شبکه یا PBN را انجام دهید باید بدانید که تمامی وبسایت هایی که قصد دارید از آن ها بک لینک تهیه کنید باید محتوای جدید و مختلفی داشته باشند.

هدف شما و گوگل مشترک است هر دو می خواهید که کاربران را راضی نگه دارید پس بدانید که امروزه الگوریتم های گوگل توانایی بسیار زیادی در تشخیص محتواهای بی اساس و مشابه هم دارند و به همین منظور شما اگر می خواهید اعتبار سایت خود را حفظ کنید و ارزش آن را بالا ببرید باید از تولید و بهره گیری از محتواهای بی اساس خوددداری کنید.

  • اطلاعات تماس و همچنین برندینگ سایت هایی که از آن ها بک لینک تهیه می کنید نباید شبیه به هم باشند یا تغییر کنند.

 

پس از تولید کردن محتوایی درست و ارزشمند نوبت به اطمینان حاصل کردن از درک و ارزشمندی محتوا از نظر موتور جستجو می باشد. در واقع سئو تکنیکال به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که نتیجه ی آن راحت تر پیدا شدن و خزش موتور های جستجو و به اصطلاح ایندکس شدن سایت می باشد.
تکنیک ها و روش های مورد استفاده برای دور زدن گوگل، سئو کلاه سیاه نام دارد. البته تمام این روش ها غیر قانونی بوده و مخرب تلقی می شوند. رعایت کردن قوانینی که در سئو سایت وجود دارد سبب می شود سایت به بهترین روش ممکن افزایش رتبه پیدا کرده و در صفحه نخست قرار بگیرد. افرادی که از روش های غیر قانونی برای فریب موتور جست و جو استفاده می کنند، در نهایت شناسایی و جریمه خواهند شد.
  لینک سازی شبکه یا PBN به معنی این است که شخص تعدادی وبسایت می سازد و شروع به بهینه سازی و بالابردن رتبه ی وبسایت های ساخته می کند بعد از اینکه وبسایت ها به رتبه و جایگاه بالایی رسیدند شخص آن ها را به وبسایت اصلی خود متصل می کند به عبارتی لینک می دهد تا با این روش سایت اصلی که این وبسایت ها را به آن لینک کرده اید رتبه ی خوبی به دست آورده و در موتور جستجوی گوگل در صفحه ی اول بالا بیاید.

 

محتوا، عکس، اطلاعات کاربری و… در تمام وبسایت هایی که می سازید به هیچ وجه یکسان نباشند.

اطلاعات مهم در سایت ها نیز نباید به صورت مداوم تغییر کنند همچنین باید تمامی آن ها برای هر سایت به صورت اختصاصی و دقیق ساخته شده باشند.

لینک سازی شبکه یا PBN در نوبشو

برای سفارش تولید محتوا …. اینجا کلیک کنید !

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا