آموزش سئو و بهینه سازی

سئو تکنیکال چیست؟

امروز می خواهیم موضوع سئو تکنیکال را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

اگر شما با وبسایت و کسب و کار اینترنتی سر و کار داشته باشید با عبارت هایی همچون سئو و یا سئو تکنیکال برخورد داشته باید. سئو تکنیکال به مجموعه مراحلی گفته می شود که انجام دادن صحیح آن ها سبب خزش بسیار راحت تر موتور های گوگل می شود.

سئو سایت به طور کلی به سه دسته ی سئو داخلی، سئو خارجی، سئو داخلی و همچنین سئو تکنیکال تقسیم می شود. تعدادی از افراد سئو تکنیکال را به عنوان یکی از زیر مجموعه های سئو داخلی شناخته می شود.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

سئو تکنیکال در مارکتینگ نوبشو

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

سئو تکنیکال چیست؟

پس از تولید کردن محتوایی درست و ارزشمند نوبت به اطمینان حاصل کردن از درک و ارزشمندی محتوا از نظر موتور جستجو می باشد. در واقع سئو تکنیکال به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که نتیجه ی آن راحت تر پیدا شدن و خزش موتور های جستجو و به اصطلاح ایندکس شدن سایت می باشد. در چنین شرایطی سایت به بهترین شکل ممکن بهبود پیدا می کند.

نوشته های مشابه

سفارش طراحی سایت با رعایت اصول سئو … اینجا کلیک کنید !

نقش اصلی سئو تکنیکال:

مهم ترین مواردی که سئو تکنیکال آن ها را مورد بررسی قرار می دهد عبارت اند از:

  • توجه به قابلیت های ایندکس شدن وبسایت

  • میزان سرعتی که برای بارگذاری نیاز است.

  • ریسپانسیو بودن یا همان توانایی نمایش توسط نمایشگر ها با ابعاد متفاوت.

  • و …

تمامی اطلاعات موجود در یک وبسایت باید برای موتور جستجو قابل درک باشد. مهم ترین نکته در سئو تکنیکال درک بهتر سایت از نظر موتورهای جستجو می باشد زیرا تا موتور های جستجو اطلاعات را به درستی درک نکنند نمی توانند در اختیار سایر افراد (کاربران) قرار دهند.

مهم ترین نکته ای که سئو تکنیکال به آن می پردازد، بهینه سازی زیر ساخت وبسایت می باشد.

سئو تکنیکال در مارکتینگ نوبشو

بهبود بخشیدن سئو سایت با استفاده از سئو تکنیکال

پس از تعریف نقش سئو تکنیکال در بهینه سازی وبسایت و … نوبت به چگونگی انجام دادن این فعالیت می رسد. برای بررسی موضوع داشتن مشکل فنی و یا عدم آن با استفاده از سئو تکنیکال باید به سوالات گفته شده در ارتباط با وبسایت مورد نظر در قسمت زیر پاسخ داده شود.

تولید محتوا سئو شده با قیمت مناسب … اینجا کلیک کنید !

  • آیا وبسایت شما با استفاده از موتورهای جست و جو قابل دستیابی می باشند؟

برای پاسخ دادن هر چه بهتر و درست تر به این سوال باید فایل robots.txt را مورد بررسی قرار دهید. در این نوع فایل اطلاعات زیادی قرار گرفته می شود. با استفاده از این اطلاعات مهم برای تعدادی از موتورهای جستجو محدودیت اعمال می شود. از مهم ترین نکات در ارتباط با این فایل معرفی نمودن سایت مپ به گوگل پس از ساخته شدن می باشد. در صورتی که سایت مپ نساخته باشید مشکلی به وجود نخواهد آمد و سئو دچار آسیب نمی شود.

  • آیا سایت شما توسط موتورهای جست و جو درک می شوند؟

از مهم ترین نکات سئو تکنیکال بررسی کدهای اسکیما می باشد. از جمله مواردی که به موتورهای جستجو برای بهتر درک شدن کمک می کنند متا تگ ها و همچنین کدهای اسکیما می باشند. برای پاسخ به این سوال بهتر است از سایت Schema.org استفاده کنید.

  • بررسی ارزش وبسایت و صفحه ی مورد نظر برای دریافت رتبه ( آیا این صفحه ارزشش را دارد؟)

از مهم ترین مواردی که ارزش یک صفحه را برای گرفتن رتبه ارزیابی می کنند می توان به محتوای موجود در صفحه، کلمه های کلیدی، میزان سرعت لود شدن صفحه و همچنین ریسپانسیو می باشد. تمامی موارد گفته شده باشید مورد بررسی و توجه قرار گرفته شوند تا ارزش صفحه مشخص شود.

  • سرعت بارگذاری فایل قابل قبول است؟

از دیگر فاکتورهای رتبه بندی یک وب سایت در گوگل، سرعت بارگذاری آن می باشد. ابزار Page Speed Insights در گوگل برای تست کردن سرعت بارگذاری یک وبسایت استفاده می شود.

از جمله مواردی که سبب افزایش سرعت یک وبسایت می شود عبارت اند از:

  • بهینه سازی تمام تصاویر و ویدئو های قرار گرفته شده دروبسایت

  • عدم استفاده از یک هاست سریع

  • استفاده کردن از یک دی ان اس با سرعت بالا

  • اسکیریپت ها را به حداقل برسایند.

  • استفاده از سیوه ی مناسب css

  • استفاده از فایل های تصویری کم حجم

  • فشرده سازی صفحه وب

  • به حداقل رساندن کد های مورد استفاده در وبسایت

  1. ساخت صحیح نقشه سایت

نقشه سایت نقش مهمی را در سئو تکنیکال ایفا می کند. مهم ترین وطیفه ی نقشه سایت این است که به خزنده های موتور ست و جو یک دید بسیار مطلوب ارائه می دهد و در نتیجه ی داشتن دید خوب، موتور جستجو به صفحه هایی که با استفاده از لینک به صورت تو در تو در یک وبسایت قرار گرفته است دسترستی پیدا کرده و محتواهای موجود در چنین صفحاتی را بخزند.

سئو تکنیکال در مارکتینگ نوبشو

دلیل اهمیت سئو تکنیکال چیست؟

با این که موتور های جست و جو روز به روز قوی تر می شوند اما هنوز درکی همانند انسان ندارند و درک مفاهیمی مانند موضوع محتوا و یا نیاز دقیق کاربران مختلف برای موتور جستجو بسیار سخت است. افراد بسیاری وجود دارند که در وبسایت خود محتواهایی مناسب و مفید قرار می دهند اما به دلیل رعایت نکردن اصول سئو تکنیکال به موفقیت مورد نظر دست پیدا نمی کنند. در چنین مواقعی سئو و تمامی استاندارد های آن به راحتی می تواند در بهینه سازی وبسایت موفق بوده و جایگاه بسیار خوبی را در جستجوهای گوگل به دست آورد.

URL ها چه تاثیراتی را در سئو تکنیکال دلرند؟

URL ها و ساختار آن ها تاثیر بسزایی در سئو دارند. کوتاه بودن URL تاثیر بسیار مثبتی را در سئو تکنیکال خواهد داشت. استفاده از URL های اتوماتیک سبب ایجاد لینک ها و URL های طولانی می شود به همین دلیل بهتر است که URL مربوط به وبسایت به صورت دستی وارد شود.

سفارش طراحی سایت با رعایت اصول سئو … اینجا کلیک کنید !

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا