آموزش تولید محتوا

10 فرمت مناسب محتوا برای سئو

10 فرمت مناسب محتوا برای سئو

فرمت محتوایی:

فرمت محتوایی که در سایت خود درج می‌کنید باید مناسب و مورد تایید موتورهای جستجو باشد تا سئو سایت شما را بالا ببرد. سایت‌ها با هدف انتشار مطالب و ایجاد ارتباطی که بسیاری از محدودیت‌ها را زیر پا گذاشته است، طراحی و ایجاد شده‌اند. سایت‌ها از طریق اینترنت و بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی مختلف می‌توانند توسط تمام مردم دنیا مشاهده شوند. با گسترش این ارتباط رقابتی میان وبسایت‌ها با موضوعات مختلف شکل گرفته است که محوریت آن بر روی تعداد افرادی است که سایت را مشاهده و از آن استفاده می‌کنند.

پس بسیار مهم است که سایت‌ها چگونه و با چه اولویتی به افراد مختلف در سراسر جهان نمایش داده می‌شوند. برای جستجو در میان سایت‌ها با موضوعات مختلف غالباٌ از سایت‌های جستجوگر استفاده می‌شود که معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها سایت گوگل است. برای این که در نتایج جستجو گوگل در جز اولین سایت‌ها قرار بگیرم باید از قواعدی که برای جستجو دارد پیروی کنیم. در اینجا است که مفهوم سئو مطرح می‌شود. سئو بیشتر به محتوای سایت ارتباط دارد و در ادامه این مقاله از نوبشو ما 10 فرمت محتوا را برای شما می‌گوییم که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها سئو سایت خود را بالا ببرید. همچنین از شما دعوت می‌کنیم سایر مقالات در زمینه محتوا و سئو سایت کامل نوبشو را نیز مطالعه کنید:

https://marketing.nobesho.com

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

سئو به چه معناست ؟

اگر بخواهیم سئو را تعریف کنیم می‌توان گفت که سئو به معنی بهینه بودن سایت برای موتورهای جستجو است. مواردی که در سئو سایت تاثیر گذارند بیشتر به محتوای سایت مربوط می‌شوند. در واقع موتورهای جستجو محتوای سایت شما را بررسی می‌کنند تا پاسخ کاربر را در آن به دست آورده و به عنوان نتیجه به کاربر نشان دهند. البته مواردی که در ابتدای طراحی سایت باید رعایت شوند نیز در سئو تاثیر دارند. در واقع در طراحی سایت باید جای مناسبی برای قسمت‌های مختلف محتواها در نظر گرفته شود که برای موتورهای جستجو نیز بهینه باشد. اما در نهایت کیفیت محتوا و رعایت قواعد آن در سئو سایت تاثیر مستقیم دارند. 10 مورد فرمت محتوایی که برای شما عنوان خواهیم کرد به شما کمک می‌کند تا سئو سایت خود را بهینه کنید.

تولید محتوا سئو شده

  • محتواهای سبز

یکی از انواع فرمت محتوا، محتواهای سبز هستند که همیشه کاربرد داشته و مخاطبان خاص خود را دارند. وقتی که شما از این نوع قالب محتوا در سایت خود استفاده کنید نگران این نیستید که با گذشت زمان دیگر نتوانید با این مطالب برای سایت خود بازدید به دست آورید.

  • تصاویر بهینه

در فرمت‌های محتوا علاوه بر مطالب، وجود تصاویر نیز لازم است. پس تصاویر را نیز باید به صورت مناسبی قرار داد تا در سئو سایت تاثیر مثبت داشته باشد. تصاویر همچنین باعث می‌شوند تا کاربر منظور شما را بهتر درک کند. تصاویر و گالری‌ها در سایت باعث می‌شوند تا کاربر به سرعت پاسخ خود را پیدا کند. پس حتما تصاویری با اندازه مناسب را در سایت خود قرار دهید. این تصاویر باید با محتوا مرتبط باشند. همچنین درج زیرنویس برای عکس‌ها منظور را بهتر می‌رساند.

مسئله‌ای که باید در این جا به آن توجه کنید، این است که تصاویر سرعت بارگذاری سایت را کاهش می‌دهند پس شما باید عکس‌های خود را بهینه کنید تا این مشکل نیز برطرف شود، به این صورت که اندازه عکس‌ها را تا حدی کاهش دهید که کیفیت آن پایین نیاید.

سفارش تولید محتوا

  • پست بلاگ

یکی از مهمترین و بهترین انواع فرمت محتوا پست بلاگ‌ها هستند. پست بلاگ به معنی نوشته‌ها و مطالبی است که به صورت منظم نوشته می‌شوند و بر اساس تاریخ انتشار آن‌ها مرتب می‌شوند همچنین این پست‌ها باید دارای یک قاعده خاص باشند.

فرمت محتوا در نوبشو مارکتینگ

  • ابزارها و محتواهایی که برای تعامل با کاربر هستند.

تعامل داشتن کاربران با سایت از نظر سئو بسیار اهمیت دارد. سایتی که کاربران زیادی با آن به روش‌های مختلف تعامل داشته‌اند، دارای رتبه خوبی از نظر سئو می‌باشد. وقتی از فرمت محتوایی صحبت می‌کنیم که با کاربر تعامل دارد، در واقع منظور استفاده از محتواهای صوتی و تصویری به جای استفاده از متن است.

  • استفاده از مقاله‌های طولانی و مفید

یک نوع دیگر فرمت محتوا که می‌تواند برای بهبود سایت شما مفید باشد، مقاله‌های طولانی است. منطقی که برای این مسئله وجود دارد این است که در مقاله‌های طولانی‌تر مطالب به صورت مفصل توضیح داده شده‌اند و همچنین اطلاعات زیادی در آن‌ها وجود دراد. بنابراین برای ارائه نتیجه بهتر، مقاله های طولانی‌تر در اولویت هستند.

  • استفاده از لیست‌های کامل اطلاعاتی

فرمت دیگری از محتوا که می‌توانید از آن استفاده کنید این است که محتوای خود را به صورت یک لیست و یا فهرست ایجاد کنید. به این صورت شما کار مخاطبان کم حوصله خود و یا کسانی که برای یافتن پاسخ خود عجله دارند را بسیار راحت می کنید که باعث جذب بیشتر کاربران و افزایش بازدید سایت می‌شود.

  • استفاده از ویدیو

ویدیوها در بین کاربران بسیار محبوب هستند. در این زمینه خصوصا ویدیوهای آموزشی طرفدار زیادی دارند. به همین دلیل رتبه سایت‌هایی که در آن‌ها محتوای خود را با یک ویدیو کامل کرده‌اند، بالاتر است.

فرمت محتوا در نوبشو مارکتینگ

  • صفحه‌های طبقه بندی شده که اطلاعات جامعی را ارائه می‌دهند.

نوع دیگر فرمت محتوا که می‌تواند برای سایت شما بازدید بیشتری به همراه داشته باشد، این است که در مورد یک موضوع خاص سعی کنید تمام جوانب را پوشش داده و برای هرکدام مقاله جدایی بنویسید که در یک صفحه به همه آن‌ها لینک داده شده باشد.

سفارش تولید محتوا سئو شده

  • اطلاعات پیچیده در فرمت محتوا

منظور از این اطلاعات که می‌تواند شامل داده‌های مختلف باشد، این است که در محتوای خود از اطلاعات خاصی مانند نظر سنجی‌ های آنلاین استفاده کنیم که نتیجه پیچیده‌ای را با خود به همراه دارند. این اطلاعات می‌توانند به صورت نموداری که برترین‌های مورد خاصی را نمایش می‌دهند، باشند و به صورت مصور به نمایش دربیایند.

  • راهنمای چند صفحه‌ای در فرمت محتوا 

در این فرمت محتوا باید صفحاتی ایجاد کنیم که در آن به کاربر در مورد یک کار خاص راهنمایی داده شده باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا