آموزش تولید محتوا

کارخانه تولید محتوا

کارخانه تولید محتوا چیست ؟

در این مقاله قصد داریم با کارخانه تولید محتوا آشنا شویم.

در ادامه مقالات راهنمای تولید محتوا میخواهیم به شما توضیح دهیم که کارخانه تولید محتوا چیست ؛ اطلاعاتی که ما روزانه در موتورهای جستجو استفاده می کنیم، ویدیو و تصاویری که در شبکه های اجتماعی می بینیم، مطالبی که روزانه از طریق اینترنت به آنها دست پیدا می کنیم، همه محتوا هستند. برخی از این محتواها مربوط هستند و شما به دنبال آن محتوا هستید، برخی نیز نامربوط نامیده می شوید وشما ناخواسته با آن روبه رو می شوید. اما کارخانه تولید محتوا چیست ؟

این روزها محتواهای زیادی وجود دارد. رقابت بین محتواها بر اساس محتوای با معنی و سودمند است. بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها از طریق محتوا، خود را معرفی می کنند و به نوعی بازاریابی می کنند. محتوای شما این امکان را به مخاطبان می دهد که آنچه را می خواهند بدست بیاورند. در تعریف محتوا گفته اند” محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال و فرم خاص است”.

انواع تولید محتوا چیست ؟

محتوا به صورت متنی، تصویر، ویدیو و صوتی است.

محتوای متنی:

در تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که تحقیقات متنی بیشترین شانس را در جلب اعتماد مخاطب دارد. بسیاری از مقالات علمی در قالب متن ارائه می شود. فیلم هایی که از روی کتاب ساخته می شود، هیچوقت محبوبیت کتاب را بدست نمی آورند.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

محتوای تصویری:

یکی از پرطرفدارترین محتواهای تولید شده است. تصاویر گویا، بسیار بهتر مطالب را بیان می کنند و امروزه در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس بوک ،توییتر، پینترست و… بسیار استفاده می شود.

محتوای ویدیویی:

یکی از راه های تولید محتوا برای مباحث آموزشی و مطالب بدون تاریخ انقضا است. با توجه به تغییرات رسانه ها و کاهش علاقه افراد به خواندن، این نوع تولید محتوا مورد توجه افراد قرار گرفته است.

محتوای صوتی:

اولین تولید کننده محتوای صوتی رادیو است. امروزه ها پادکست و موسیقی نیز در این گروه قرار می گیرند که مخاطب خاص خود را دارد.

با توجه به مخاطب محتوا، قوانین و دستورالعمل ها فرق می کند. محتوا از طریق وب سایت، شبکه اجتماعی، اپلیکیشن و… در اختیار مشتری قرار می گیرد. هرکدام از این محتواها، شرایط خاص خود را دارند. برای مثال تولید کننده محتوا شبکه اجتماعی باید بر روی محتوای تصویری و ویدیویی بیشتر وقت بگذارد. برای تولید محتوای وبسایت ها باید به محتوای متنی بیشتر توجه کنید، هرچند برای رتبه بهتر در گوگل و بهبود سئو نیاز به استفاده از محتواهای تصویری، ویدیویی و صوتی دارید. همچنین باید با اصول کلی سئو آشنا باشد.

سفارش تولید محتوا

مراحل و نکات در کارخانه تولید محتوا چیست ؟

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی مناسب و پرکاربردی را انتخاب کنید و آن را به درستی در متن استفاده کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید از ابزار جستجو کلمات کلیدی استفاده کنید. مقدار مجاز استفاده از کلمه کلیدی در هر مقاله 2-3 درصد است. استفاده بیش از حد، باعث کاهش کیفیت محتوا و رتبه شما در گوگل میشود.

عنوان محتوا

عنوان محتوا در حکم دکور محتوای شما است. اولین چیزی که مخاطب از محتوای شما می بیند، عنوان است که باید طوری باشد که مخاطب را جذب کند. عنوان باید دربردارنده کلمات جذاب و کلیدی باشد.

نیاز کاربر

محتوای تولید شده شما باید بر اساس نیاز کاربر باشد، کاربر باید محتوا را پیدا کند و پاسخ خود را بگیرد. در نهایت شما به یک منبع تبدیل می شوید. اصول مربوط به سئو را رعایت کنید که بتوانید به نتایج مورد انتظار خود دست یابید.

جزئیات را در نظر بگیرید

اکثر سایت ها موضوعات را به صورت خلاصه بیان می کنند که پاسخگوی نیاز مشتری نیست. مطالب را به صورت تخصصی و همراه با جزئیات بویسید.

نکات نگارشی و فرمت تولید محتوا

نکات نگارشی را به خوبی رعایت کنید و یک متن استاندارد بنویسید. اشتباه های نگارشی گاها باعث کج فهمی و برداشت اشتیاه مخاطب می شود.

مقالات طولانی بنویسید

در نوشتن محتوا از 1000 تا 4000 کلمه استفاده کنید. گوگل مقالات کمتر از 500 کلمه را جریمه می کند. مقالات بیشتر از 4000 کلمه را نیز در دو بخش بنویسید.

تکنیک های کلاه سیاه

گوگل وبسایت هایی که تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند. از این تکنیک ها استفاده نکنید.

منبع

گوگل متوجه کپی میشود و کپی کردن را دوست ندارد.در صورت کپی کردن حتما منبع و لینک را هم بگذارید. این کار باعث افزایش اعتماد کاربران می شود.

تصاویر و عنوان ها

در نوشتن مقالات حتی الامکان از تصاویر مرتبط استفاده کنید. مطالب را پیوسته ننویسید و از جملات طولانی استفاده نکنید.

موبایل فرندلی بودن سایت

بسیاری از افراد امروزه از گوشی های همراه برای جستجو استفاده می کنند.به اندازه متن و تصاویر در گوشی های همراه دقت کنید. گوگل به موبایل فرندلی بودن سایت ها توجه می کند و بر این اساس تنها در گوشی ها رتبه بندی انجام می دهد.

قسمت معرفی و تماس با ما داشته باشید

حتما خود را در چند خط برای مخاطبان توصیف کنید، تجربیات خود را بنویسید. همچنین یک قسمت تماس با ما بگذارید که ارتباط بین شما و کاربران به راحتی صورت گیرد. این کار باعث افزایش اعتماد مخاطبان می شود.

دسته بندی مقالات

مقالات را جهت دسترسی بهتر مشتری و راحت انجام دادن لینک دهی، طبقه بندی کنید و در بخش های مشخصی قرار دهید.

توجه به متا تگ ها

اولین قسمتی که گوگل به آن توجه می کند متا تگ ها هستند. متا تگ ها را متناسب با متن بنویسید. در غیر این صورت ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

متا تگ توضیخات

متا تگ توضیحات به رتبه بندی سایت شما توسط گوگل کمک می کند. متا تگ توضیحات در زیر عنوان نمایش داده می شود.برای مقالات کمتر از 500 کلمه حتما باید از متا تگ استفاده کنید. در مقالات با تعداد کلمه بیشتر، در صورت نداشتن متا تگ، گوگل با توجه به متن، متا تگ برای سایت شما ایجاد می کند.

تولید محتوا

سئو

بعد از اتمام محتوا، مقالات خود را از طریق سئو بررسی کنید تا بتوانبد رتبه بهتری در گوگل دریافت کنید.

 

با توجه به نقش تولید محتوا در سایت ها، برنامه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و… خدمات نوبشو مارکتینگ را ببینید. نوبشو مارکتینگ تمام توصیه های بالا را رعایت میکند. از مزایای نوبشو مارکتینگ می توان به سرعت بالای تولید محتوا، کیفیت مناسب، دقت در کار، قیمت مناسب، رضایت مشتری و…اشاره کرد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا