آموزش طراحی وب سایت

آشنایی با بهترین روش تهیه بکاپ از وردپرس

بهترین روش تهیه بکاپ وردپرس :

در ادامه سری مقالات آموزش طراحی وب سایت ،در این مقاله قصد داریم در مورد روش های بکاپ گیری از وردپرس صحبت کنیم . امروزه وبسایت های مختلفی طراحی می شوند و اقدامات متفاوتی در این وبسایت ها به کاربران ارائه می گردد تا اطلاعات آنها افزایش یابد، افراد به دلایل زیادی ساخت وبسایت را انجام می دهند، بعد از ساخت سایت لازم می باشد نسخه پشتیبانی انتخاب شود، آشنایی با بهترین روش تهیه بکاپ از وردپرس به افراد کمک می کند که اطلاعات موجود در سایت را ذخیره و در صورت ایجاد مشکلات، این اطلاعات را به کار برند.

بهترین روش تهیه بکاپ وردپرس در نوبشو مارکتینگ

اهمیت تهیه بکاپ از وردپرس

تهیه بکاپ از وردپرس اهمیت زیادی دارد و با این اقدام می توان کسب و کارها را از مشکلات زیادی نجات داد، دریافت بکاپ از وردپرس به افراد کمک می کند که با یک اقدام به موقع و به شکل پیشگیرانه ای اطلاعات مربوط به کسب و کار مورد نظر را حفظ کنند و از روش هایی که باعث از بین رفتن این اطلاعات می گردد خودداری شود.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

به عبارت دیگر تهیه بکاپ از وردپرس همانند بیمه کردن ماشین می باشد که بیمه برای خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است، با تهیه این بکاپ سایت مورد نظر بیمه می شود و اطلاعات موجود در فایل های مختلف محفوظ و در صورت آسیب قابلیت بازگردانی می یابد.

ممکن است هارد سرور سایت به دلایل مختلفی بسوزد و از بین رود، همچنین سایت با یک ویروس مواجه شود و اطلاعات آن پاک گردد و اطلاعات مورد نیاز که مدت های زیادی جمع آوری شده کاملا از بین رود، افرادی که تهیه بکاپ را انجام می دهند با در نظر گرفتن این بکاپ می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را بازگردانی کرده و مشکلی در این باره وجود ندارد.

نوشته های مشابه

اهمیت بکاپ در این است که با توجه به تهیه بکاپ از وردپرس از خطرات حذف شدن اطلاعات جلوگیری می شود و در صورت ایجاد مشکل از بکاپ مورد نظر استفاده می گردد.

توجه به امنیت سایت حائز اهمیت است، روش های خاصی برای افزایش امنیت سایت و جلوگیری از نابود شدن این اطلاعات وجود دارد.

اگر اطلاعات سایتی از بین رود امتیازی که در سئو به دست می آید به شدت ضربه می بیند، همچنین به کسب و کار مورد نظر ضربه شدیدی وارد می شود.

ترافیک سایت با از بین رفتن اطلاعات موجود در سایت کاهش می یابد.

بهترین روش تهیه بکاپ وردپرس در نوبشو مارکتینگ

روش های مهم تهیه بکاپ از وردپرس کدامند؟

تهیه بکاپ از وردپرس با روش های مختلفی انجام می شود و اطلاع افراد از این شیوه ها به آنها کمک می کند تا به راحتی بتوانند بهترین روش تهیه بکاپ از وردپرس را تشخیص دهند و با این اقدام اطلاعات مورد نظر را حفظ کنند.

برخی از افراد تلاش می کنند از اطلاعات هاست سی پنل برای تهیه بکاپ از وردپرس استفاده کرده و به این وسیله روش راحتی را برای بکاپ اطلاعات در نظر بگیرند، برخی از افراد سعی می کنند افزونه هایی که مربوط به تهیه بکاپ می باشد را به کار برند، این افزونه ها به شکل خودکار فایل های مورد نظر را ذخیره می کنند و این اقدام به آسانی انجام می پذیرد.

روش دیگر برای تهیه بکاپ از وردپرس به شکل دستی و دوره ای است که فایل بکاپ به شکل خودکار از فضاهای خاصی دریافت می شود.

برخی از کاربران بهترین روش تهیه بکاپ از وردپرس را مربوط به برنامه های خاصی چون گوگل درایو می دانند و با قابلیت بالایی که این برنامه در بکاپ گیری دارد می توان این کار را انجام داد.

بهترین روش تهیه بکاپ از وردپرس می تواند به کار بردن فضای ذخیره سازی جداگانه باشد که از طریق هاست و سرور بکاپ این کار انجام می شود و به شکل تماماً اتوماتیک این اقدام صورت می گیرد.

اگر قابلیت سرور بکاپ به صورت اتوماتیک انجام نشود می توان به شکل دستی تهیه بکاپ را در نظر گرفت.

بهترین روش تهیه بکاپ وردپرس در نوبشو مارکتینگ

در ارتباط با افزونه های خاص برای تهیه بکاپ از وردپرس دقت به چه مواردی مهم می باشد؟

افزونه هایی مخصوص بکاپ وردپرس وجود دارند که در این روش لازم به انجام هیچ اقدام خاصی نیست و این کار به آسانی صورت می گیرد، در تهیه بکاپ از وردپرس به روش افزونه لازم است در بازه زمانی مورد نظر این کار انجام شود.

افزونه ها باید در مدت زمان خاصی به کار روند، بهتر این است که به تداخل ایجاد شده بین این افزونه با دیگر افزونه ها توجه شود، اگر در تهیه بکاپ از وردپرس به دلیل تداخل افزونه ها مشکلاتی به وجود آید عملکرد افزونه برای بکاپ کاهش می یابد و قابلیت این افزونه از بین می رود.

افراد زیادی از افزونه های مرتبط با تهیه بکاپ استفاده می کنند و به کارگیری افزونه ها را به عنوان بهترین روش تهیه بکاپ از وردپرس مدنظر دارند.

گرفتن بکاپ از وردپرس در هاست چه مراحلی دارد؟

در اولین مرحله بهتر است که فایل و پوشه هایی که مربوط به وردپرس می باشند در فایل جداگانه ای چون public_html ثبت شوند و به صورت فایل فشرده به کار رود.

بعد از این اقدام می توان به بخش هاست وارد شده و در قسمت دیتابیس وردپرس از بخش Export نسخه خروجی را دریافت کرد.

در صورتی که افراد بخواهند بکاپ را از دیتابیس وردپرس دریافت کنند لازم است وارد هاست شوند و با ثبت نام کاربری و رمز اولیه به صفحه مدیریت مربوط به دیتابیس سایت مورد نظر وارد شوند.

در این مرحله با کلیک بر گزینه phpmyadmin وارد صفحه شده و اطلاعات دیتابیس وردپرس را در نظر گرفت.

بعد از انتخاب Export و ذخیره فایل با فرمت می توان اطلاعات بکاپ را در جای خاصی ذخیره کرد تا در فضای مطمئنی قرار بگیرد.

گرفتن بکاپ دستی از وردپرس به چه صورت انجام می شود؟

تهیه بکاپ از وردپرس می تواند به صورت دستی انجام شود، در این روش اطلاعاتی که در هاست و دیتابیس سایت وجود دارند لازم می باشد که ذخیره گردند و بکاپ این فایل ها دریافت شود.

بکاپ  ستی دو مرحله دارد، اولین مرحله شامل ذخیره کردن فایل ها می شود، همچنین برای اطلاعات موجود در دیتابیس باید بکاپ تهیه گردد تا در صورت نیاز قابلیت بازگردانی داشته باشد.

تهیه بکاپ از وردپرس می تواند با File Manager” صورت گیرد که در سی پنل وجود دارد و با تبدیل فایل ها به شکل فشرده می توان این کار را انجام داد، سی پنل را از محبوب ترین پنل هایی در نظر می گیرند که در زمینه مدیریت هاست وجود دارد و تهیه فایل پشتیبان از سی پنل انجام می پذیرد.

روش دیگر بکاپ دستی این است که از پروتکل FTP سایت اقدام کرده و با اتصال به این سایت کار مورد نظر را انجام داد.

لازم به ذکر است که هر یک از این شیوه ها می تواند به عنوان بهترین روش تهیه بکاپ از وردپرس انتخاب شود و در موارد مختلفی این روش ها به کار می روند، به عبارت دیگر با توجه به نوع اطلاعات می توان این روش ها را مورد استفاده قرار داد.

بهترین روش تهیه بکاپ وردپرس در نوبشو مارکتینگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا