طراحی وب سایت

آشنایی بیشتر با تنظیم پیوند یکتا در وردپرس ورفع محدودیت های پیوند یکتا در وردپرس

گفتیم که تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت یکی از مشکلاتی است که بیشتر برای کاربران فارسی زبان پیش می آید،به این دلیل که زبان هایی مانند فارسی و عربی آدرس بار به شکل ISO خوانده میشوند بنابراین لینک نوشته های شما به کاراکترهایی متشکل از اعداد ،حروف لاتین و کاراکتر % تبدیل خواهند شد.شاید در نگاه اول که با این موضوع روبرو میشوید به این فکر کنید که پیوند یکتای شما به صورت نصفه ونیمه ثبت میشودومشکل را از ورد پرس بدانید.اما در واقعیت دلیل اینکه ورد پرس این محدودیت را برای پیوند های یکتا اعمال کرده است، رعایت نکات SEO و بهینه سازی وبسایت در نزد موتورهای جستجو گری همچون گوگل بوده است.( تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت پیوند یکتا وردپرس )

پیش فرض کاراکتر های مجاز برای قرار گرفتن در پیوند یکتا

وردپرس به صورت پیش فرض تعداد کاراکتر مجاز برای قرار گرفتن در پیوند یکتا را روی 70 تنظیم کرده است.این امر برای رعایت سئو و بهینه سازی وبسایت میباشد چراکه موتورهای جستجو بیشتر ازاین مقدار را نمی خوانند. بنابراین توصیه میشود که پیوند های یکتای طولانی نداشته باشید و کلمه کلیدی های اصلی را در ابتدای پیوند یکتای خود قرار دهید.که نتایج دقیق تر در بالا قرار گیرند و همچنین باخطاهایی مانند تایم اوت شدن مداوم سایت و 404 روبرو نشوید.

حال که با مشکل محدودیت پیوند آشنا شدید بااستفاده از راهکارهای زیر به رفع آن بپردازید.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

افزونه رفع محدودیت تعداد کاراکتر پیوند یکتا وردپرس

اولین و ساده ترین راهکار استفاده از افزونه ای به نام Longer Permalinks می باشد. این افزونه در مخزن ورد پرس به ثبت رسیده است. بعداز نصب و فعالسازی آن نیاز به انجام کار خاصی نیست. افزونه دارای هیچ تنظیمات خاصی نمی باشدو با نصب آن هیچ منویی به پیش خوان ورد پرس شما اضافه نخواهد شد.این افزونه این امکان رادر اختیار شما قرار میدهد که تا 300 کاراکتر رادر نامک خود بنویسید.

رفع محدودیت تعداد پیوند یکتا وردپرس از فایل functions.php

چنانچه تمایل به استفاده از روش دیگری به غیر از افزونه دارید ، می توانیدبا استفاده ازفایل functions.phpقالب ،به رفع محدودیت بپردازید.برای این کار وارد پیشخوان ورد پرس شده و سپس روی منوی نمایش>ویرایشگر کلیک کنید و سپس فایل functions.phpرا ویرایش کنید وکدهایی را به انتهای آن اضافه کنید. البته فراموش نکنید که حتما قبلا از نسخه ی سایت ،پشتیبانی تهیه کنید.ممکن است بعد از وارد کردن کدها به مشکل برخورد کنید بنابراین بااستفاده از نسخه ی پشتیبان می توانید سایت را به حال قبل باز گردانید.درانتها بعداز افزودن کد فایل خود را ذخیره کنید.

سفارش طراحی سایت با قیمت ارزان … اینجا کلیک کنید !

 

function wpse52690_limit_length( $title, $raw_title, $context ) {
    //  filters
    if( $context != 'save' )
        return $title;
 
    //  vars
    $desired_length = 20; //number of chars
    $desired_words = 5; //number of words
    $prohibited = array(
        'the'
        ,'in'
        ,'my'
        ,'etc'
        //put any more words you do not want to be in the slug in this array
    );
 
    //  do the actual work
    // filter out unwanted words
    $_title = explode( ' ', $title );
    //if you want more than one switch to preg_split()
    $_title = array_diff( $_title, $prohibited );
    // count letters and recombine
    $new_title = '';
    for( $i=0, $count=count($_title); $i<$count; $i++ ) {
        //check for number of words
        if( $i > $desired_words )
            break;
        //check for number of letters
        if( mb_strlen( $new_title.' '.$_title[$i] ) > $desired_length )
            break;
 
        if( $i != 0 )
            $new_title .= ' ';
        $new_title .= $_title[$i];
    }
 
    return $new_title;
}

 

رفع مشکل پیوند های یکتا وردپرس و خطای 404 در لوکال

رفع مشکل پیوند یکتا با استفاده از چند خط کد در htaccess.

اگر این مورد ناشی از اشکالی که در ساختارها بوجود آمده ،باشد،با نوشتن چند خط کد و قرار دادن آن در hataccess میتوان به رفع ان پرداخت. اگر این فایل را نداشتید باید آن را ایجاد کنید و سپس کدهای زیر را در آن قرار دهید.

RewriteEngine On RewiteBase/Rewitecor

پس از انجام این مراحل پیوند یکتا راتغییر دهید ،حتما مشکل رفع شده است.

رفع خطای 404 پس از تغییر پیوند یکتا در وردپرس

این خطا می تواند به شدت در از دست دادن رتبه در موتور جستجو گر تاثیر گذار باشد. ولی نگران نباشید شما به راحتی و با تغییر وتبدیل لینک های قدیمی به لینک های جدید میتوانید این مشکل را برطرف سازید.

تنظیم سند لینک ها ی یکتا وURLهای شما

شما باید تنظیمات لینک های یکتای خودرا در ذهن داشته باشید. می توانید از آنها اسکرین شات بگیرید یا در جایی یادداشت نمایید. اگر از تنظیمات پیش فرض (default) استفاده می کنید، نیاز به انجام مراحل خاصی نیست.

ساخت کدهای تغییر مسیر لینکها در وردپرس

این مرحله برای کسانی که از تنظیمات پیش فرض استفاده می کنند ،لازم نمی باشد. درصورت استفاده نکردن از تنظیمات پیش فرض به آدرسی که به شما داده می شود رفته و فرم کوتاهی که برای شما در آدرس مورد نظر نمایش داده شده است رابا اطلاعات مربوط به سایت خود پرکنید . بعداز پر شدن فرم توسط شما کدی در اختیارتان قرار می گیرد که باید آن را کپی نمایید .

تعویض تغییرات لینک های یکتا در وردپرس

تنظیمات لینکهای یکتا را به “نام نوشته” (post name) تغییر دهید و تنظیمات را ذخیره کنید.با این کار حتما خطای 404 را برای لینک های قدیمی خود از طرف موتورهای جستجو گر دریافت خواهید کرد.

اجرا کردن کد

در این مرحله اگر از تنظیمات پیش فرض استفاده شده، نیاز به انجام مراحل خاصی ندارید.در غیر این صورت فایل hataccess قالب ورد خودرا ویرایش کنید. کدهای بخش ساخت کدهای تغییر مسیر لینک ها در ورد پرس را در این بخش و دقیقا بعداز”#END

Wordpress”قرار دهید.

تست کردن URLهای وردپرس

در این مرحله باید URLها راتست کنید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید. می توانید سایت خودرا در موتورهای جستجو ،جست وجو کنید و عملکرد درست آن را ببینید.

پیوندهای یکتا از اهمیت وارزش بالایی برخودار می باشند چراکه آدرس صفحه و مطالب شما هستند .برای جذب بهتر کاربران باید مشکلات پیوند های یکتا را رفع نمود.و امکان دسترسی ساده تر به صفحاتی که از قبل رفته اند با همان ترتیبی که ما چیده ایم را برایشان بوجود آوریم.در بعضی از مطالب به قرار دادن تاریخ در پیوند یکتا کمک بهتری برای کاربران خواهد بود .

سفارش طراحی سایت با قیمت ارزان … اینجا کلیک کنید !

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا