آموزش سئو و بهینه سازی

ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ؛ فروش بیشتر با بازاریابی مجدد

در ادامه مقالات وبلاگ نوبشو مارکتینگ در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ بپردازیم، با ما همراه باشید. هر وبسایتی می تواند مخاطب های ویژه و خاص خود را داشته باشد، اما اکثر سایت ها هیچ گونه تعاملی را با مخاطب (کاربر) خود ندارند. امروزه با استفاده از یک سری پلت فرم تبلیغات به صورت آنلاین در وبسایت انجام می شود. به بیان ساده و بسیار قابل فهم ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ به یکسری تبلیغات گفته می شود که به صورت هدفمند انجام شده و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان معمولی و گذاری سایت را به مشتری های دائی تبدیل می کند.

ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ در نوبشو مارکتینگ

ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ چیست؟

ریمارکتینگ یا همان هدف بازاریابی مجدد به یک سری از تبلیغات خاص گفته می شود که با هدف افزایش مشتری و مخاصب صورت می گید. در این تبلیغ با توجه به اطلاعاتی که از کاربر وجود دارد، تبلیغات متناسب با سلیقه او انجام می شود. نمای تبلیغات در این روش، با هدف صورت می گیرد، علت اصلی این نام گذاری نیز همین موضوع هدف گیری مجدد است.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

هر چقدر که تبلیغات هدف گیری بازاریابی مجدد در بازاریابی کامل تر باشد، مخاطبین بیشتری را که از سایت بازدید کرده و خارج شده اند را جذب می کند. در این نوع تبلیغ بازدید کننده را به مرحله ای برمی گرداند که از سایت خارج شده است. هدف گیری مجدد در بازاریابی از موثر ترین بازاریابی های موجود و مورد استفاده در سراسر دنیا می باشد.

ریتارگتینگ و ریمارکتینگ چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟

ریتارگتینگ و ریمارکتینگ هر دو از روش های تبلیغات و بازاریابی های جدید و پرکاربرد هستند و از جهت های مختلفی به هم شبیه می باشند.

نوشته های مشابه

شباهت ها

  • هر دو روش تبلیغ تنها افرادی را مورد هدف قرار می دهد که از برند و محصول آگاهی کامل را دارند.
  • بیشتر مخاطبانی را درگیر می کند که بیشترین اشتیاق را برای خرید و استفاده از خدمت ارائه شده دارند.
  • برای استفاده از هر دو تبلیغ نیاز به یک عنوان تجاری مناسب و کاملا تخصصی می باشد.

تفاوت ها

  • در ریتارگتینگ با استفاده از روش های تبلیغاتی موجود برای جذب مشتری هایی که از وبسایت بازدید نموده اند، استفاده می کند.
  • بازاریابی یا همان ریمارکتینگ از پست الکترونیکی یا همان ایمیل برای تبلیغ و اطلاع رسانی به بازدید کننده از سایت استفاده می کند.

ریتارگتینگ به چه شیوه ای مشتری بالقوه را به یک مشتری بالفعل تبدیل می کند؟

نحوه ی تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل به بیان ساده به صورت گفته در قسمت زیر می باشد:

هنگام وارد شدن یک بازدید کننده به وبسایت و خروج بدون هیچ گونه خرید، یک کوکی در مرورگر بازدید کننده ذخیره خواهد شد. با استفاده از کوکی ذخیره شده در مرورگر، پس از مدتی هنگام وبگردی فرد این نوع تبلیغ کاربر را به وبسایت مورد نظر برمی گرداند و در نهایت یک فرد که قبلا از وبسایت مورد نظر هیچ گونه خریدی را انجام نداده بود دوباره از سایت بازدید کرده و تبدیل به یک خریدار کاملا راضی خواهد شد.

ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ در نوبشو مارکتینگ

دلیل تاثیرگذار بودن ریتارگتینگ بین تمام روش های تبلیغاتی چیست؟

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که ریتارگتینگ با سایر تبلیغات بنری دارد این است که در این نوع تبلیغ کاربرانی مد نظر قرار گرفته می شوند که از سایت بازدید کرده و به احتمال زیاد به محصولات ارائه شده در سایت شما علاقه داشته اند. با استفاده از این روش فروش بیشتر با بازریابی مجدد بسیار ساده و امکان پذیر خواهد بود. به صورت معمول کاربرانی که قصد خرید اینترنتی را دارند طی مدت زمان مشخصی به جستجو و مقایسه محصولات متفاوت می پردازند به همین دلیل در طی مدت زمانی که کاربر به دنبال محصول ایده آل خود می گردد، شما با استفاده از ریتارگتینگ می توانید برند و وبسایت خود را به او یادآوری کنید.

مهم ترین مزایای ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ کدام اند؟

ریتارگتینگ یکی از به روزترین و موثرترین روش های بازاریابی اینترنتی است که سبب جذب مشتری و فروش بیشتر می شود. از جمله مزایای دیگر ریتارگتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سطح میزان ترافیک

با استفاده از این روش بازاریابی میزان سطح ترافیک وردی به یک وبسایت به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و دلیل اصلی این موضوع هم امکان بازدید چندین بار هر کاربر از یک وبسایت باشد.

ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ در نوبشو مارکتینگ

  • آگاه شدن افراد از محصولات یک برند

هنگامی که از بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ و ریتارگتینگ استفاده شود، محصولاتی که یک برند ارائه می دهد توسط افراد شناسایی می شود. شناسایی شدن محصول و یا خدمت توسط کاربران با استفاده از یادآوری مداوم و تبلیغ انجام می شود.

  • افزایش سطح نرخ تبدیل

منظور از نرخ تبدیل، تبدیل های مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می باشد. به طبع با استفاده از بازاریابی مجدد و افزایش میزان بازدید ها کاربران بیشتری جذب شده و خرید می کنند و این افزایش میزان سطح تبدیل ها به دلیل به دست آوردن سرنخ های به دست آمده از علاقه ی مشتریان می باشد.

  • کاهش میزان هزینه

با استفاده از روش ریمارکتینگ تمامی افرادی که حداقل یک بار از وبسایت مورد نظر بازدید نموده اند هدف قرار گفته می شود و این به مقدار چشمگیری از تعداد افراد و مخاطبین کاهش می دهد و هزینه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا