آموزش طراحی وب سایت

آموزش رفع خطای forbidden در وردپرس

رفع خطای 403 forbidden وردپرس:

در ادامه سری مقالات آموزش طراحی وب سایت ، امروزه کاربران بسیاری در سایت های وردپرس خود با خطای رایج و متداول ۴۰۳ forbidden رو به رو هستند به همین دلیل امروز قصد داریم آموزش نحوه رفع خطای ۴۰۳ forbidden وردپرس را در این مقاله ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

خطای 403 forbidden چیست؟

شاید شما هم تاکنون با خطای 403 رو به رو شده باشید. به بیان ساده و قابل فهم 403 یک کد می باشد که تحت عنوان خطای 403 و یا ارور 403 شناخته می شود. این کد دارای یک مشکل است و مهم ترین مطلبی که در این مقاله ارائه می شود روش های آسان برطرف کردن این خطا می باشد.

رفع خطای ۴۰۳ forbidden وردپرس در نوبشو مارکتینگ

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

خطای ۴۰۳ forbidden یکی از انواع کدهای نوع 4XX می باشد. معنی چنین خطایی به این صورت است که امکان دسترسی به صفحه ی مورد نیاز شما (صفحه ای که برای دسترسی به آن تلاش می کنید) ممکن نیست و دلیل اصلی این نوع پیغام می تواند موضوع هایی همچون افزایش میزان امنیت، وجود تحریم های مختلف، وجود تنظیمات نامناسب موجود در هاست، خطاهای نرم افزای موجود و حتی خطاهای انسانی باشد.

دلایل بروز خطای  forbidden و رفع آن

اولین قدم در آموزش نحوه رفع خطای ۴۰۳ forbidden این است که با دلایل اصلی به وجود آمدن آن آشنایی پیدا کنید و پس از آشنا شدن با این دلایل به برطرف نمون خطا بپردازید.

نوشته های مشابه
  1. امکان دسترسی به پوشه ی wp-admin وجود ندارد.
  2. امکان دسترسی به فایل wp-login.php وجود ندارد.
  3. خطایی که هنگام نصب وردپرس به صورت رایج به وجود می آید.
  4. وجود افزونه های مختلف و یا کد ها می توانند خطای 403 را به وجود بیاورند.
  5. دسترسی به دامنه وجود ندارد.
  6. تحریم

آموزش نحوه رفع خطای ۴۰۳ forbidden وردپرس به دلیل نصب افزونه

یکی از رایج ترین دلایلی که خطای ۴۰۳ وردپرس را به وجود می‌آورد و بسیار تکرار می شود خطای ۴۰۳ وردپرس زمان نصب افزونه می باشد. این خطا هنگامی رخ می‌دهد که افسونه را در وردپرس نصب کرده باشید. بسیاری از افزونه ها سبب ایجاد داخل هایی در فایل های می شوند.

در صورتی که با چنین خطایی پس از نصب افزونه رو به رو شدید بهترین راه حل برای رفع آن غیر فعال کردن افزونه های وردپرس می باشد. از مهمترین روش های برطرف کردن این خطا غیر فعال کردن تمام افزونه های وردپرس با هم می باشد و پس از آن یکی یکی افزونه‌ها را فعال کرده و دسترسی به سایت را امتحان کنید در صورتی که دسترسی به سایت امکان پذیر بود افزونه را فعال رها کنید اما اگر همچنان برای دسترسی به سایت با مشکل روبرو شدید افزونه را غیرفعال کنید.

زمانی که افزونه مشکل دار را پیدا کردید با استفاده از روش های رایج موجود مانند بررسی فایل لاگ هاست،فعال کردن دیباگ در وردپرس و… استفاده کنید.

رفع خطای ۴۰۳ forbidden وردپرس در نوبشو مارکتینگ

آموزش نحوه رفع خطای ۴۰۳ forbidden وردپرس با استفاده از فایل HTACCESS

از رایج ترین دلایل ایجاد خطای رایج ۴۰۳ در وردپرس از جهت فایل htaccess. است. این خطا می تواند به دلیل دسترسی نداشتن به فایل های خاصی صورت بگیرد به همین دلیل برای رفع خطای ۴۰۳ وردپرس که مربوط به فایل HT access. است باید به هاست خود وارد شده و گزینه فایل منیجر را انتخاب کنید. پس از وارد شدن به صفحه فایل منیجر در هاست به مسیر public_HTML مراجعه کرده و در این قسمت باید به دنبال فایلی با نام HTaccess باشید. با توجه به این که این نوع فایل جزو فایل های مخفی می باشد امکان دسترسی راحت به آن وجود ندارد و امکان دارد و پس از ورود به بخش مدیریت فایل ها آن را پیدا نکنید. برای پیدا کردن فایل های مخفی شده در این قسمت بر روی گزینه تنظیمات کلیک کرده و تیک گزینه show hiddenfines بزنید و پس از انجام دادن این مراحل نام فایل پیدا شده را تغییر داده و به مسیر تنظیمات بروید، سپس روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا فایل مورد نظر مجدداً در هاست ساخته شده و مشکل برطرف شود.

آموزش نحوه رفع خطای ۴۰۳ forbidden وردپرس با استفاده از تنظیم کردن میزان سطح دسترسی فایل ها و پوشه های موجود

سومین دلیلی که امکان به وجود آوردن خطای رایج ۴۰۳ در وردپرس را دارد، عدم تنظیم سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها می باشد که برای برطرف نمودن چنین خطایی باید سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها را در هاست تنظیم نمود. در چنین شرایطی پس از وارد شدن در قسمت هاست بر روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه change permissions را کلیک کنید و تیک هر گزینه را با توجه به فایل و یا پوشه بودن آن مشخص کنید.

نکته‌ای که در این ارتباط وجود دارد و حائز اهمیت است این است که سطح دسترسی برای پوشه ها در وردپرس عددهای ۷۴۴ یا ۷۵۵ بوده و سطح دسترسی برای فایل ها ۶۴۰ یا ۶۴۴ می باشد.

 

آموزش نحوه رفع خطای ۴۰۳ forbidden وردپرس به دلیل اضافه شدن فایل ht access.

در بعضی از مواقع که به ندرت پیش می‌آید خطای ۴۰۳ در وردپرس به دلیل اضافه شدن فایل مورد نظر ما یا همان ht access به پوشه ای با نام home است. در بعضی از مواقع این فایل به صورت کاملاً دستی اضافه می شود و یا ممکن است هنگامی که وردپرس به هاست دیگری انتقال پیدا داده می شود به وجود بیاید. وجود چنین فایلی در پوشه home سبب ایجاد اختلال و خطای رایج ۴۰۳ می‌شود. برای رفع چنین خطایی باید از مسیر فایل منیجر این فایل را حذف کنید.

اگر به هر دلیلی موفق به برطرف کردن خطای ۴۰۳ در وردپرس با استفاده از روش های گفته شده نشدید امکان دارد چنین خطایی هنگام نصب SSN در وردپرس به وجود آمده باشد. در صورتی که با چنین خطایی مواجه شدید بهتر است از شرکت هاست بخواهید که ssl تجاری مورد استفاده را به صورت مجدد نصب کرده تا خطای ۴۰۳ برطرف شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا