آموزش طراحی وب سایت

ویروس یابی و حل مشکل خطای سایت وردپرس

ویروس یابی وردپرس

با سلام خدمت کاربران وردپرسی عزیز، در ادامه سری مقالات آموزش طراحی وب سایت ، یکی از مهمترین اقدامات برای وبسایت شما رسیدگی به امنیت سایت وردپرسی شماست، امروز موضوع مشکل خطای سایت شما و چگونگی ویروس یابی وردپرس را مورد بررسی قرار میدهیم و بهترین راه حل این مشکل یعنی استفاده از افزونه امنیتی را به شما آموزش خواهیم داد.

ویروس یابی وردپرس در نوبشو مارکتینگویروس یابی وردپرس

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که در هنگام کار در سایت وردپرسی خود پس از مدتی با خطایی با متن تصویر بالا رو به رو شوید، چنین مشکلی زمانی بوجود می آید که بد افزارها یا ویروس هایی به فایل اصلی وردپرسی شما راه میکنند و مرورگرهای شما به خصوص کروم پس از دیدن مشکل بوجود آمده خطای داخل تصویر بالا را به شما نمایش میدهد که میتوانید آن را نادیده گرفته و به دیدن ایت مورد نظر خود ادامه دهید.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

برای حل این مشکل و ویروس یابی سایت وردپرس خود ما میتوانیم به شما آنتی ویروسی قدرتمند برای حل مشکل شما معرفی کنیم.

مراحل ویروس یابی وردپرس:

1: به داشبورد وردپرس خود وارد شوید.

نوشته های مشابه

2: در صورت وجود افزونه آپدیت در داشبورد خود، آن را آپدیت کنید.

 نوبشو مارکتینگ

3: برای نصب آنتی ویروس به افزونه آنتی ویروس نیاز داریم، افزونه مد نظر ما در این مقاله افزونه wordfence و anti-malware است که میتوانید آن را از مخزن وردپرس برای شما قابل نصب خواهد بود.

 افزونه wordfence

این افزونه یک افزونه امنیتی است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است و امکاناتی مانند ویروس یابی سایت وردپرس شما، تنظیمات فایروال برای سایت شما و همچنین تنظیمات امنیتی دیگری را دارا میباشد و همچنین کمک شایانی در جهت برقراری امنیت وردپرس به شما خواهد کرد.

چگونگی نصب افزونه امنیتی wordfence

 نوبشو مارکتینگ

ویروس یابی وردپرس

با توجه به تصویر بالا در داشبورد سایت وردپرس خود قسمت افزونه را انتخاب میکنیم پس از آن بخش افزودن را انتخاب کرده و کلمه wordfence را در کادر ظاهر شده جستجو کنید.

پس از یافتن افزونه مورد نظر خود گزینه “هم اکنون نصب کن” انتخاب میکنید و پس از نصب آن را فعال کنید.

ویروس یابی وردپرس در نوبشو مارکتینگ

پس از نصب و پایان فعال سازی افزونه ذکر شده، بر روی صفحه و منوی اصلی وردپرس، باید گزینه ای به نام wordfence ایجاد شده باشد که در صورت کلیک بر روی این گزینه ایجاد شده به صفحه ی اصلی افزونه wordfence خواهید رفت.

نوبشو مارکتینگ

ویروس یابی وردپرس

3: پس از انجام مراحل قبلی و حذف بد افزارها و ویروس ها به وسیله افزونه wordfence باید برای اسکن امنیتی وردپرس خود طبق تصویر بالا بر روی گزینه scan از منوی wordfence کلیک کرده تا صفحه اسکن افزونه باز شود.

4: در این مرحله گزینه start a wordfence scan انتخاب کنید تا اسکن انجام شود .

5: در صورت پایان اسکن شما نتیجه اسکن را مشاهده خواهید کرد که در این صورت شما از وجود هر گونه بدافزار یا ویروسی که به شما نمایش داده شده مطلع خواهید شد و همچنین توضیحات لازم در مورد بدافزار یا ویروس برای شما نوشته شده است.

6: حال به مرحله اصلی یعنی از بین بردن و حذف بدافزار ها و ویروس ها میرسید .

برای اینکار باید فایل ویروسی را از کنترل پنل حذف و دوباره جایگزین کنید که این عملیات با این افزونه قابل انجام است که فقط کافیست که در صورت مشاهده هر خطا بر روی گزینه Restore the orginal version of this file کلیک نمایید و خواهید دید که پس از چند ثانیه ویروس حذف و فایل سالم توسط افزونه جایگزین خواهد شد.

 افزونه Anti-Malware

اسکنر این افزونه (Anti-Malware Security and Brute-Force Firewall) توانایی جستجوی تروجان ها، ویروس ها و سایر تهدیدات امنیتی در سایت وردپرسی شما را داراست و همچنین حدود صد هزار نصب فعال را در مخزن اصلی وردپرس ثبت کند.

این افزونه علاوه بر اسکن و شناسایی ویروس و بدافزار ها و تهدیدات اسکن شده توسط خود افزونه، قابلیت حذف اتوماتیک بدافزارها و مسدود سازی خودکار آن ها را داراست که آسیب پذیری سایت را از بین می برد.

از دیگر امکانات این افزونه میتوان به آپدیت خودکار برای مقابله با بدافزار ها و تهدید های جدید است.

نصب و راه اندازی افزونه:

همانند نصب افزونه قبلی به داشبورد وردپرس خود وارد شوید سپس به قسمت افزونه ها مراجعه کنید

ویروس یابی وردپرس در نوبشو مارکتینگ

پس از کلیک بر روی افزونه گزینه افزودن را انتخاب کرده سپس در منوی اصلی طبق آموزش افزونه ی wordfence اسم افزونه مورد نظر (در اینجا مقصود Anti-MMalware) را جستجو و نصب و فعال میکنید.

*برای نصب بر روی گزینه “هم اکنون نصب کن کلیک کنید”

پس از نصب و فعال سازی افزونه، بخشی به نام Anti-Malware در منوی وردپرس اضافه خواهد شد که با کلیک بر روی آن تصویر زیر قابل مشاهده است.

نوبشو مارکتینگ

ویروس یابی وردپرس

قسمت Scan setting:

برای شروع مراحل تجزیه تحلیل بدافزار ها و ویروس ها بر روی download new definitions که در تصویر زیر مشخص شده کلیک کنید.

نوبشو مارکتینگ

پس از انتخاب این گزینه پیامی محتوا متن بروز رسانی مشاهده خواهید کرد که پس از آن شما قادر به استفاده از افزونه ای که نصب کرده اید خواهید بود.

برای اسکن و جستجوی کامل سایت وردپرس خود بر روی گزینه Run complete scan کلیک نمایید.

*تذکر: پیش از کلیک بر روی run complete scan باید تمامی فایل های skip files with the following extensios که دارای کادری سبز رنگ در تصویر زیر است خالی کنید.  نوبشو مارکتینگ

ویروس یابی وردپرس

پس از کلیک بر روی گزینه Run complete scan افزونه شروع به جستجوی ویروس ها و بدافزارها میکند .

زمان اسکن به قدرت سرور و منابع وبسایت وردپرس شما بستگی دارد.

موارد مشکوکی که در طی اسکن پیدا خواهند شد را میتوانید حذف یا به قرنطینه منتقل کنید.

نوبشو مارکتینگ

تعداد بسیار زیادی افزونه های رایگان و غیر رایگان در وردپرس وجود دارد و شما به عنوان کاربر وردپرس میتوانید هر یک را انتخاب کنید اما توجه داشته باشید حداقل تعداد ممکن افزونه را بر روی وبسایت خود نصب کنید چرا که هر چه تعداد افزونه ها بیشتر باشد سایت شما با افت سرعت مواجه خواهد شد.

در پایان این مقاله باید ذکر کنیم که علاوه بر ویروس و بدافزار هایی که ممکن است باعث ارسال خطا از طرف مرورگرهای شما مانند کروم شوند، احتمال ضعیف هک شدن وبسایت شما نیز وجود دارد که از طریق گزینه های پیشرفته افزونه ها قابل پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا