آموزش طراحی وب سایت

ساخت سایت در ده دقیقه بدون نیاز به برنامه نویسی

ساخت سایت :

ساخت سایت در ده دقیقه بدون نیاز به برنامه نویسی

ساخت سایت امروزه یکی از راه های کسب درآمد اینترنت است.سایت های مختلف درآمدهایی از طریق ارائه خدمات،فروش محصولات و تبلیغات دارند.شما می توانید سایت مورد نظر خود را بسازید و از آن لذت ببرید و کسب درآمد کنید.از جمله مزایای وب سایت ها میتوان به هزینه کم، راه اندازی سریع و فروش اتوماتیک اشاره کرد.دنیای امروز در حال پیشرفت است و ساخت سایت بدون استفاده از دانش برنامه نویسی نیز امکان پذیر است.

اولین قدم در راه اندازی یک وبسایت انتخاب دامنه است.دامنه در واقع آدرس سایت است که برای هر سایت دامنه آن منحصر به فرد است.از ویژگیهای یک دامنه مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-نام دامنه باید ساده و کمتر از 12حرف باشد.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

2-از نام مرتبط با فعالیت خود استفاده کنید و اعداد و حروف اضافه استفاده نشود.

3-از پسوندهای رایج استفاده کنید.به عنوان مثال از پسوندهای COM. و IR. استفاده کنید.

نوشته های مشابه

قدم دوم در راه اندازی سایت خرید هاست است. هاست یا میزبان وب،قسمتی از یک سرور همیشه روشن است که به اینترنت وصل است. هاست فضایی مطمئن در بستر اینترنت که اطلاعات و فایل های شما در آنجا ذخیره میشود، که قابل خریداری از شرکت های هاستینگ است.از ویژگی های سایت خوب می توان به عدم قطعی و همیشه در دسترس بودن،پرسرعت بودن،در برابر ویروس ها مقاوم بودن و امکانات جانبی بالا اشاره کرد.

قدم بعدی استفاده از سایت سازها است. در زیر چند سایت ساز را معرفی میکنیم.

برای ساخت سایت مورد نظر خود در کمتر از ده دقیقه تنها از یک سایت ساز استفاده کنید.

ساخت سایت :

1-سایت ساز WIX

یکی از سایت ساز های قدیمی رایگان و مطرح است.برای استفاده از این سایت وارد www.wix.com شوید و حساب کاربری خود را به صورت رایگان ایجاد کنید. اقدام اخیر WIX برای راضی نگهداشتن کاربران 500مگابایت فضای هاست و یک زیر دامنه،به همراه تبلیغات است.

2- سایت ساز سایت بیلدر SiteBuilder

مزیت سایت ساز رایگان بیلدر نسبت به سایرسایت سازها این است که دارای ادیتور Drag & Drop است.همین قابلیت ساده باعث جذب بسیاری از کاربران میشود.این سایت ساز در عین سادگی محیطی قوی را برای کاربران ایجاد کرده است.

3- سایت ساز وردپرس کاملا رایگان، با هاست و دامنه اجباری

یک سایت ساز همه کاره است که توسط بسیاری از برندهای معتبر استفاده می شود.این سایت یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که 30درصد وبمستران از آن استفاده می کنند.از وردپرس می توان برای ساخت وبسایت،وب سایت کسب وکار،انجمن،شبکه اجتماعی،فروشگاه تجارت الکترونیک و…استفاده کرد. وردپرس سایت رایگان و متن باز است اما استفاده از برخی امکانات آن، به صورت پولی است و رایگان نیست. این نرم افزار فقط بر روی یک وب سرور ایجاد می شود و قابلیت نصب بر روی سایر سیستم عامل ها نیست.در زیر به اختصار نحوه ورود به وردپرس توضیح داده شده است.

ابتدا وارد سایت fa.wordpress.org میشویم و بر روی دریافت وردپرس کلیک می کنیم.فایل دانلود شده zip است.آن را Extract  می کنیم.یک پوشه ایجاد می کنیم (A ) و محتویات داخل پوشه وردپرس را به پوشه مورد نظر انتقال می دهیم.

برای سفارش طراحی سایت … اینجا کلیک کنید !

آپلود فایل zip وردپرس

بعد از نصب وردپرس با استفاده از مدیریت هاست و یا با استفاده از رمز و پسورد وارد مدیرت سی پنل شوید.با کلیک بر روی فایل منیجر گزینه public_html را انتخاب کنید. public_html،ریشه اصلی وبسایت شماست که باید فایل زیپ وردپرس را در آن اجرا و آپلود کنید.بعد از اتمام آپلود، با Extract  کردن فایل، فایل را از زیپ خارج کنید . برای حفظ فضای هاست و مسائل امنیتی ،فایل زیپ را حدف کنید.به داخل پوشه وردپرس شوید وهمه select all را بزنید.بعد از انتخاب،با استفاده از گزینه move فایل ها را به public_html انتقال دهید.

ساخت database جدید

وارد صفحه اصلی هاست شوید و از قسمت دیتابیس بر روی گزینه my SQLR database wizardکلیک کنید.برای دیتابیس یک نام و پسورد انتخاب کنید.

ساخت سایت در نوبشو ، مراحل ساخت دیتابیس

و سپس گزینه creat user کلیک کنید.سپس وارد مرحله بعد می شویم.

ساخت سایت در نوبشو ، ساخت دیتابیس

این مرحله add user to database است. اینجا یوزر را به دیتابیس متصل میشود در این مرحله تیک گزینه ALL PRIVILEGESرا می زنیم که تمامی گزینه ها تیک دار شوند وبر روی next step کلیک می کنیم. تا اینجا دیتابیس شما ساخته شد.

وارد مرورگر میشویم و نام سایت /localhost را سرچ می کنیم.در صفحه ای که باز میشود،اطلاعاتی که نیاز است را ،مشاهده می کنید.

ساخت سایت در نوبشو ، نصب وردپرس

گزینه”بزن بریم” کلیک کنید

ساخت سایت در نوبشو ، نصب دیتابیس

تمام اطلاعات مربوط به نام پایگاه داده،نام کاربری،رمز عبور را وارد می کنیم.میزبان پایگاه داده localhost است و پیشوند جداول wp است. و در آخر بر روی فرستادن کلیک می کنیم. در صفحه باز شده گزینه راه اندازی نصب را انتخاب می کنیم. در صفحه باز شده اطلاعات عنوان سایت،نام کاربری و رمز عبور و ایمیل را تکمیل می کنیم. اطلاعات مربوط به سایت از طریق این ایمیل به ما میرسد. در آخر راه اندازی وردپرس را انتخاب می کنیم.در صفحه باز شده پیامی مبنی بر راه اندازی وردپرس دریافت می کنیم. بر روی ورود کلیک می کنیم و نام کاربری و رمز عبور را وارد می کنیم و ورود را می زنیم.وارد صفحه وردپرس می شوید.از منوی سمت چپ وارد بازدید سایت شوید و شروع به طراحی سایت کنید.

4- سایت ساز بهسا وب

این سایت ساز ، یکی از قویترین سایت سازهای داخلی است که اخیرا راه اندازی شده است.در این سایت شما می توانید با انتخاب یک پکیج ثبت نام کنید و سایت خود را بسازید. به این ترتیب میتوانید قبل از خرید،بهتر انتخاب کنید.

5-سایت ساز پرتال

یک سایت تیمی است که توسط جمعی از برنامه نویسان و متخصصان ایرانی راه اندازی شده است.این سایت به شما در ایجاد وبسایت دلخواه خود کمک می کند.نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این سایت تنها به مدت یک هفته برای شما رایگان است و بعد از این تایم،شما میتوانید پنل اصلی خود را با امکانات مورد نیازتان بخرید.

سایت سازهای بالا به شما کمک می کند بدون دانش برنامه نویسی و در کمتر از چند دقیقه سایت خود را راه اندازی کنید.به این نکته توجه کنید که تمام امکانات سایت های فوق رایگان نیستند. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای سفارش طراحی سایت … اینجا کلیک کنید !

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا