آموزش طراحی وب سایت

نحوه تنظیم سطوح دسترسی در وردپرس

در ادامه سری مقالات آموزش طراحی وب سایت ، امروز قصد داریم نحوه تنظیم سطوح دسترسی در وردپرس را به شما عزیزان آموزش دهیم.همان طور که می دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی و قابل ارتقا و تغییر است و به علت کاربردی بودن آن، برنامه نویسان و طراحان در سراسر دنیا درحال ارتقا دادن این قالب هستند که کارایی و سطوح دسترسی آن را افزایش دهند .

پیشرفت چشمگیر این سیستم مدیریت محتوا باعث تغییر متدها و سطوح دسترسی در وردپرس شده است که علاوه بر بالابردن کارایی آن ، قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است .

نحوه تنظیم سطوح دسترسی در وردپرس برای کاربران و نویسندگان

با استفاده از افزونه ی Advanced Access Manager نقش کاربری خود را ثبت کنید تا بتوانید اقدامات زیر را انجام دهید .

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

امکان تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس ، امکان تغییر سطح دسترسی نقش های کاربردی دروردپرس همچنین امکان افزودن و تعریف نقش کاربری جدید برای شما فعال می شود و می توانید این عملیات را به سادگی با دسترسی که دارید انجام دهید .

این افزونه را می توانید نصب کنید و بر روی سایت وردپرسی خود فعال و راه اندازی کنید .

نوشته های مشابه

با کلیک بر گزینه ی Roles نقش های کاربری سایت به شما نشان داده می شود که می توانید هر نوع تغییراتی را در سطوح دسترسی آن ها ایجاد نمایید .

گزینه ی Users ، کاربرانی که در سایت عضو هستند را نشان می دهد و شما می توانید سطوح دسترسی در وردپرس را برای اعضای خاصی بالا ببرید و یا اینکه سطح دسترسی را محدود کنید .

با گزینه ی Visitor می توانید سطوح دسترسی در وردپرس را برای کاربران مهمان تغییر دهید و درنهایت با گزینه ی Create می توانید نقش کاربری جدیدی را بسازید و سطح دسترسی آن را مستقیما کنترل کنید .

تغییر نقش کاربری نویسنده در وردپرس به چه شکل است ؟

اگر می خواهید سطوح دسترسی در وردپرس را برای نویسنده ی سایت خود افزایش دهید که توانایی ایجاد مطالب جدید در بخش های مختلف سایت را داشته باشد باید از طریق پیشخوان وردپرس در بخش نویسنده صفحه ی آن را انتخاب کنید و تمام گزینه های سطح دسترسی را برای آن تیک بزنید و فعال کنید.

با این روش می توانید مسئولیت پاسخ دادن به کامنت ها و نظرات کاربران را به نویسنده سایت خود دهید که تمام سئوالات تخصصی مربوط به موضوع سایت شما را به درستی انجام دهد و رضایت کاربران و مخاطبان شما را جلب کند .

سطوح دسترسی در وردپرس در نوبشو

تغییر سطوح دسترسی کاربران در وردپرس

برای تغییر سطح دسترسی کاربران سایت خود می توانید در قسمت پیشخوان وردپرس بخش مربوط به اعضا و کاربران را باز کنید و لیست تمام قسمت های مختلف را که کاربر می تواند به آن دسترسی داشته باشد را مشاهده کنید و شما می توانید از طریق این گزینه ها هر نوع محدودیتی برای کاربر خود تغییر و تعریف کنید.

همچنین اگر می خواهید کاربری را حذف نکنید اما دسترسی آن را به تمام قسمت های پیشخوان وردپرس ببندید می توانید کاربر مورد نظر خود را قفل کنید .

سطوح دسترسی در وردپرس در نوبشو مارکتینگ

افزودن نقش کاربری جدید در وردپرس به چه صورت است ؟

اگر قصد دارید یک عضو جدید با نام مشخص ایجاد کنید که کاربران بتوانند از طریق آن با پیشخوان وردپرس ارتباط برقرار کنند باید در ستون راست صفحه ی اصلی گزینه ی Create را کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و یک نقش کاربری جدیدی را تعریف کنید .

سطوح دسترسی در وردپرس در نوبشو مارکتینگابتدا یک نام خاص و مشخص برای نقش کاربری خود انتخاب کنید ، کاربری که می خواهد با این نقش کاربری وارد سایت شود و با پیشخوان وردپرس ارتباط برقرار کند و بعد از چند روز به صورت اتوماتیک به نقش کاربری خود باز گردد باید در قسمت تاریخ و ساعت، محدوده ی زمان استفاده خود را ازاین نقش کاربری مشخص کنید.

اگر نقش کاربری که می خواهید بسازید به یکی از کاربران سایت نزدیک است با تغییر سطوح دسترسی می توانید این عملیات را برای همان کاربر انجام دهید و دسترسی های لازم را به آن بدهید .

با فعال کردن گزینه ی Also clone all access settings Create می توانید سطوح دسترسی را برای این نقش کاربری پیش فرض انتخاب کنید .

در آخر بر روی گزینه ی Create کلیک کنید تا نقش کاربری برای سایت شما ثبت شود.

مدیریت دسترسی کاربران در وردپرس و معرفی کل نقش ها به همراه فیلم آموزشی

امکان دسترسی در وردپرس چه کاربردهایی دارد ؟

فروشگاه هایی که سایت اختصاصی دارند می توانند برای فروشندگان خود این دسترسی را ایجاد کنند که قیمت اجناس را تغییر دهند اما به قالب سایت دسترسی نداشته باشند و یا در قسمت امور مالی هزینه های فروشگاه را وارد کنند و تغییرات را اعمال کنند .

شما می توانید با ایجاد کردن یک کاربر جدید تمام دسترسی ها را به آن بدهید که ، تمام پاسخ گویی های کامنت ها را به عهده داشته باشد و حتی فیلم های مربوطه را از آپارات بگیرد و منتقل کند .همچنین کاربر ویرایشگر می تواند کالاهای جدید را به صفحه ی سایت های فروش آنلاین اضافه کند .

در دنیای امروز بیشتر افرادی که قصد طراحی سایت دارند از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند ، همان طور که در این مقاله مطالعه کردید وردپرس قابلیت تعیین سطوح دسترسی را به مدیر سایت می دهد که هر نوع تغییراتی را ایجاد کند .

پس وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای انعطاف پذیر و قابل ویرایش است که به راحتی شخصی سازی می شود و کار کردن با آن آسان است ، این cms برای سایت های فروشگاهی ، تالار های پرسش و پاسخ ، سایت رزو خدمات ،بلاگ ها و سایت های ویدیوئی ، سایت های تبلیغاتی و دانش بنیان بسیار مفید و کاربردی می باشد.

همچنین ویژگی منحصر به فرد دیگری که دارد سازگاری بالای آن با قوانین سئوی موتورهای جستجو است که به دلیل سرعت بالای بارگذاری ، کدگذاری های استاندارد ، مکان یابی های دقیق ، بهینه سازی متن و عکس ها و یکپارچه سازی آن است .

وردپرس ایمنی بسیار بالایی دارد و از فایل های چند رسانه ای پشتیبانی می کند و همچنین با بروز رسانی آن در مدت های کوتاه ، می توانید قابلیت های جدیدی را به سایت خود اضافه کنید.

سطوح دسترسی در وردپرس در نوبشو مارکتینگ

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا