آموزش طراحی وب سایت

بررسی و قیاس سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا

سیستم های مدیریت محتوای زیادی در اینترنت وجود دارد اما طبق تحقیقات انجام شده سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا بیشترین دانلود و نصب را داشته است به همین دلیل امروز می خواهیم به بررسی و قیاس سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا بپردازیم .

سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا هردو می توانند سایت های قدرتمند و حرفه ای را بسازند و قالب های متنوعی را ارائه دهند ، بررسی و قیاس سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا نشان داده است که هردو آن ها به راحتی بر روی سرور نصب می شوند و نیازی به هاست های اختصاصی ندارند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا دارای تیم پشتیبانی متخصص و قدرتمندی هستند که شما را در مدیریت سایتتان همراهی و راهنمایی می کنند و تمام امکانات موردنیاز برای یک سایت استاندارد در اختیار شما قرار می دهند .

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

این دو نوع سیستم های مدیریت محتوا را می توانید به صورت رایگان دراختیار داشته باشید و تمام متد ها و قابلیت های آن را نصب کنید و حتی می توانید قالب خود را شخصی سازی کنید و به نوعی که می خواهید تغییر و ارتقاء دهید .

سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا در نوبشو

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند و پیشرفته است که این امکان را به کاربران می دهد با توجه به نیاز خود این سیستم را متحول و ارتقاء دهند که این ویژگی به علت انعطاف پذیر بودن آن است.

به دلیل تگ های کاربردی وردپرس برنامه نویسان می توانند سیستم دلخواه خود را بر پایه ی وردپرس پیاده سازی کنند ، حتی افرادی که کم ترین آگاهی از کد و برنامه نویسی دارند می توانند از این سیستم مدیریت محتوا به راحتی استفاده کنند .

سیستم مدیریت محتوای جوملا

سیستم مدیریت محتوای جوملا به شما امکان طراحی سایت و هرنوع برنامه ی تحت وب را می دهد و برای تمامی وب سایت های تبلیغاتی ، آموزشی ، فروشگاه های آنلاین و سایت های اطلاع رسانی کاربرد دار و برای هیچ نوع سایتی محدودیتی جود ندارد و در تمامی زمینه ها شما می توانید سایت خود را بر سیستم مدیریت محتوای جوملا راه اندازی و پشتیبانی کنید .

با جوملا شما تمام گزینه ها و موارد مدیریتی را در دسترس دارید و در کوتاه ترین زمان می توانید تمامی امکانات به کار گرفته شده را بررسی کنید.

سیستم مدیریت محتوای جوملا برخلاف وردپرس ماژول ها و کامپوننت ها ی منتشر شده را به طور مستقیم و رایگان در اختیار ندارد و همین ویژگی باعث شده است که این نوع CMS از وردپرس یک قدم عقب بماند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا در نوبشو

مقایسه وردپرس و جوملا

وردپرس این امکان را به شما می دهد که هرنوع ویرایشی در قالب سایت اعمال کنید و هر کدی را که می خواهید اضافه کنید وهرنوع امکانات دیگری مانند css های شخصی خود را به قالب اضافه و ثبت کنید، اما در جوملا فقط دونوع قالب ظاهر سایت و قالب مدیریت کار موجود است ، جوملا مرجع خاصی ندارد و شما می توانید ابتدا قالب خود را انتخاب کنید و سپس در جوملا پیاده سازی کنید .

هرکدام از این CMS یا مدیریت محتوا ها با وجود مزایا و معایبی که دارند درصد بالایی از سایت های دنیا را به خود اختصاص داده اند و کاربران ثابتی دارند .

سیستم مدیریت محتوای جوملا و وردپرس دارای پروانه عمومی همگانی گنو هستند که مجوز ویرایش ، انتشار و اشتراک گذاری سایت های متن باز و نرم افزارها را می دهند .

جوملا و وردپرس به دلیل متن باز بودن و رایگان بودن آن ها به راحتی در اختیار برنامه نویسان قرار می گیرد که هرنوع باگی را رفع کنند و هر نوع تغییرات را اعمال کنند .

زبان برنامه نویسی در این CMS ها PHP است و همچنین برای مدیریت و ذخیره ی داده از MY SQL استفاده می کنند .

از آنجایی که بازار این سیستم های مدیریت محتوا جهانی است ، برای جلب کاربران بیشتر در کشور های مختلف دنیا از تمام زبان های زنده ی دنیا از جمله زبان فارسی پشتیبانی می کنند.

دارای قالب و افزونه های جذاب و جدایی ناپذیر هستند که یک قالب زیبا را برای شما طراحی می کنند و همچنین قابلیت های زیادی را به سایت شما اضافه می کنند.

رقابت میان CMS ها

سادگی در کار یکی از عوامل حائز اهمیت است و باید مدیریت وب سایت به راحتی انجام شود که کاربر با آن احساس غریبی نکند ، مدیریت محتوای وردپرس به علت داشتن قالب و ظاهری جذاب و آموزش نحوه ی کار کرد آن کاربر با آن احساس راحتی می کند و می تواند به راحتی به اهداف خود دست یابد .

جوملا نیز مانند وردپرس کاربرپسند است و محیط کار ساده ایی دارد اما کاربر نیاز به زمان بیشتری برای مدیریت خود از طریق کنترل پنل دارد .

تعداد وب سایت های ساخته شده توسط هر نوع مدیریت محتوا نشان دهنده ی محبوبیت آن CMS در میان مشتریان خود است ، طبق آمار های رسمی 33% از تمام سایت های دنیا سیستم مدیریت محتوای وردپرس پشتیبانی می شوند که روز به روز در حال افزایش و پیشرفت می باشد .

جوملا بااینکه تنها 3% از کل سایت های دنیا را به خود اختصاص داده است اما نزدیک ترین رقیب برای وردپرس معرفی می شود .

یکی دیگر ازمزایای منحصر به فرد وردپرس دارا بودن بیش از 60 هزار افزونه است که به صورت رایگان دراختیارکاربران قرار می گیرد اما جوملا توان برابری و رقابت در این زمینه را با وردپرس ندارد.

در هردو سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا امنیت بالا است و شما می توانید با بروزرسانی آن و نصب افزونه های امنیتی از ایمن سازی سایت خود آسوده خاطر باشید.

قوانین و استاندارد های سئو در این CMS ها به خوبی رعایت می شود اما موتور های جستجو سایت های وردپرس را بیشتر از سایت های جوملا می پسندد.

در این مقاله ویژگی ها و شباهت و تفاوت های سیستم های مدیریت محتوای وردپرس و جوملا را بررسی کردیم و قابلیت های آن ها را در تمام زمینه ها به شما عزیزان معرفی کردیم که امیدوارم مفید واقع شده باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا