آموزش طراحی وب سایت

آموزش نحوه اتصال درگاه پرداخت به سایت

اتصال درگاه پرداخت به سایت:

در ادامه مقالات آموزش طراحی وب سایت امروز قصد داریم نحوه ی اتصال درگاه پرداخت به سایت را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید. با توجه به افزایش استفاده از فروشگاه های آنلاین و توسعه ی کسب و کار های اینترنتی، بسیاری از افراد اقدام به فعالیت در این زمینه نموده اند و به طبع به یک درگاه متصل به سایت نیاز دارند.

به همین دلیل سعی داریم به ساده ترین روش ممکن نحوه ی اتصال درگاه پرداخت به سایت را آموزش دهیم.

نحوه اتصال درگاه پرداخت به سایت به چه صورت می باشد؟

  • بستن قرار داد درگاه پرداخت اینترنتی: جهت ایجاد و برقرار کردن این اتصال اولین قدم مراجعه به بانک مربوطه و بستن قرارداد درگاه پرداخت اینترنتی می باشد. باید توجه داشته باشید که برای بستن قرارداد درگاه پرداخت اینترنتی هیچ گونه هزینه ای نیاز نیست .                                                                 تنها ارسال مدارک موجود کافی می باشد. امروزه تمامی بانک ها چنین خدمتی را برای مشتریان خود ارائه می دهند اما پیشنهاد ما به شما انتخاب بانکی است که دارای سرعت بالاتری در شبکه ی شتاب باشد.

از دیگر نکات قابل توجه در آموزش نحوه اتصال درگاه پرداخت به سایت این موضوع است که هر بانک برای راحتی مشتریان در برقراری ارتباط و ارسال اطلاعات مورد نیاز و در نهایت گرفتن درگاه، لینک خاص و مرتبط با خود را دارد.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

به عنوان مثال می توان به بانک ملت اشاره نمود که جهت انجام دادن چنین کاری سایت به پرداخت ملت، بانک سامان سایت پرداخت الکترونیک سامان و … اشاره نمود.

  • دارا بودن اینماد: قبل از اقدام به بستن قرارداد با بانک مورد نظر باید اینماد داشته باشید. اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی یک علامت است که برای افزایش میزان اعتماد مشتری مورد استفاده قرار گرفته می شود. افرادی که قصد گرفتن این مدرک را دارند باید تمام اطلاعات خود را به سایت مربوطه ارائه دهند.

پس از ارسال مدارک مورد نیاز و بررسی تمام اطلاعات موجود و نداشتن هیچ گونه مشکلی، این نماد به فرد تعلق خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دارا بودن اینماد می تواند در جذب مشتری و افزایش میزان اعتماد او تاثیر فراوانی را داشته باشد.

  • پرکردن فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی : برای آموزش نحوه اتصال درگاه پرداخت به سایت در قسمت قبل چگونگی بستن قرار داد با بانک و گرفتن اینماد را مورد بررسی قرار دادیم.حال نوبت به توضیح مراحل درخواست درگاه پرداخت اینترنتی می رسد.

اتصال درگاه پرداخت به سایت در نوبشو مارکتینگ

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل فوق، بانک مورد نظر به شما یک یوزر نیم و پسورد ارائه می دهد. پس از وارد شدن به سایت بانک مربوطه به قسمت مالی بانک در وبسایت مراجعه کرده و پس از انتخاب نام بانک، بر روی مشخصات فردی خود کلیک کنید.

اطلاعات مورد نیاز در قسمت بعد را وارد کرده و ارسال نمایید. در صورتی که اطلاعات صحیح وارد شده باشد یک پین کد برای ایمیل فرد ارسال می شود که شامل کد فعال سازی می باشد.

از مهم ترین دلایل ارسال این پین کد به ایمیل و پشت سر گذاشتن این مراحل، اطمینان حاصل نمودن از ارسال درخواست درگاه از جانب خود فرد است.

  • فعال سازی حساب: پس از دریافت پین کد می توانید بر روی آن کلید کرده و گزینه ی فعال سازی را انتخاب نمایید

 

اتصال درگاه پرداخت به سایت در نوبشو مارکتینگ

اگر مراحل گفته شده در نحوه اتصال درگاه پرداخت به سایت را به بهترین شکل ممکن انجام داده باشید و اتصال برقرار شده باشد، در قسمت وضعیت بانک مورد نظر یک علامت تیک نمایش داده خواهد شد و اتصال بین درگاه پرداخت اینترنتی به وبسایت برقرار می باشد.

تست کردن صحت نحوه اتصال درگاه پرداخت به سایت

پس از ایجاد ارتباط بین درگاه و وبسایت باید این ارتباط امتحان شود. به طور رایج بانک مربوطه با استفاده از یک خرید 1000 تومانی برقراری ارتباط صحیح را مورد بررسی قرار می دهد.

در چنین شرایطی خرید اینترنتی یک کالای 1000 تومانی تا مرحله ی آخر پیش خواهد رفت و در صورت مشاهده کردن مشکل در قسمت پرداخت آن را رفع خواهند کرد. اگر مشکلی در پرداخت وجود داشت بهترین راهکار جهت رفع چنین مشکلی مراجعه کردن به قسمت مالی همان بانک می باشد.

در قسمت مدیریت مالی بانک گردش مالی را مورد بررسی قرار داده و با انتخاب گزینه جزئیات پرداخت ناموفق، دلیل اصلی ناموفق بودن پرداخت مشخص کنید.

انواع درگاه های پرداخت اینترنتی و کارآمد

در کشور ایران درگاه های پرداخت اینترنتی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  1. درگاهای دارای مجوز psp: این گونه شرکت ها برای انجام دادن پرداخت های اینترنتی دارای مجوز رسمی می باشند و تمامی پرداخت هایی که صورت می گیرد و حتی دو دسته ی دیگر از انواع درگاه ها زیر مجموعه های این شرکت می باشند.برای استفاده از درگاه های پرداخت باید با این شرکت قرارداد بسته شود و بدون قرارداد هیچ گونه پرداختی امکان پذیر نخواهد بود.به غیر از تعدادی محدود از شرکت ها، تمام شرکت های بزرگ و مطرح زیر مجموعه های بانک های کشور هستند.
  2. درگاه های واسط یا همان درگاه های متمرکز کننده: سایت هایی می باشند که با درگاه های گروه یک در ارتباط هستند و با بستن قرارداد درگاه ها را در اختیار درخواست کننده ها یا همان مشتریان قرار می دهند.از مهم ترین ویژگی هایی که این نوع درگاه ها دارند عدم نیاز به مدارک زیاد برای گرفتن ارتباط می باشد و به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی نیز نیاز ندارد.همچنین ویژگی های خاص دیگری نیز دارند که می توان به امکان استفاده چند درگاه به صورت همزمان،تسویه حساب در مدت زمانی کمتر از 24 ساعت و … اشاره نمود.

3. بانک هایی با قرارداد های پیمانکاری: به غیر از یک سری بانک های خاص، سایر بانک ها مجوز رسمی  psp را نداشته و برای ارائه دادن درگاه به مشتریان خود باید به صورت پیمانکاری با شرکت معتبر و دارای مجوز psp قرار داد داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا