طراحی وب سایت

سایت ساز چیست و کاربرد سایت سازها

سایت ساز چیست و کاربرد سایت سازها

اگر می‌خواهید برای افزایش رونق و توسعه کسب و کار خود از فضای اینترنت استفاده کنید، نیازمند ایجاد یک سایت برای کسب و کار خود هستید. راه‌های مختلفی برای ایجاد یک سایت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. یکی از این راه‌ها استفاده از نرم افزارهای سایت ساز است. سایت سازها برای زمانی که شما می‌خواهید سایت خود را به صورت راحت و فارغ از پیچیدگی‌های کد نویسی طراحی کنید، بسیار مناسب هستند.

در ادامه این مقاله شما را با سایت سازها و مزیت‌های آن‌ها آشنا می‌کنیم. همچنین شما می‌توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه ایجاد سایت با سایت سازها به سایت نوبشو مراجعه کنید و تمام راهنمایی‌های لازم در این باره را دریافت کنید: https://marketing.nobesho.com

سایت ساز در نوبشو مارکتینگ
سایت ساز در نوبشو مارکتینگ

سایت ساز

سایت‌ ساز چیست؟

سایت ساز به نرم‌افزارها و ابزارهایی گفته می‌شود که شما می توانید به وسیله آن‌ها سایت مورد نظر خود را طراحی کنید بدون آن‌ که نیازی به دانستن اصول و کدهای برنامه نویسی داشته باشید. این نرم‌افزارها همچنین پس از ایجاد سایت به شما امکان ویرایش و مدیریت آن را نیز می‌دهند.

طراحی سایت ارزان طراحی سایت ارزان

سایت سازها در واقع نرم‌افزارهایی هستند که تحت وب کار می کنند. همانطور که می‌دانید یک سایت علاوه بر طراحی، برای بارگذاری روی اینترنت به ابزاری خاصی مانند هاست، دامنه و… نیاز دارد. عموما یک شرکت سایت سازها را به طور اختصاصی برای خود طراحی می‌کند و به همراه تمام نیازهای آن، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته این امکانات معمولا رایگان نیستند و شما باید حق اشتراکی را به صورت ماهیانه یا سالانه پرداخت کنید.

سایت‌ ساز چه کاربردها و مزیت هایی دارد؟

سایت ساز برای افرادی که می‌خواهند در زمان کوتاهی و با کمترین هزینه برای خود سایت طراحی کنند بهترین انتخاب است. مزیت دیگر این ابزار این است که شخص برای طراحی سایت خود نیازی به دانش فنی در این زمینه ندارد و بدون آن‌که به کد نویسی آشنا باشد می تواند به راحتی و با انجام عمل Drag & Drop سایت خود را هرگونه که مایل است طراحی کند. این سادگی کار کردن با سایت ساز مهمترین دلیل استفاده از این ابزار است. البته این سادگی کار کردن به معنای ساده بودن سایت سازها نیست. بلکه افراد زیادی که تسلط کامل بر برنامه نویسی داشته‌اند قبلا روی آن کار کرده‌اند و سختی‌های آن را برای شما آسان کرده‌اند. شما می‌توانید مطمئن باشید که سایت سازهای خوب و معتبر امکانات پیشرفته‌ای را به شما ارائه می‌دهند.

یک ویژگی دیگر که در بیشتر سایت سازهای خوب پیدا می‌شود این است که اجازه کد نویسی و تغییر کدها را نیز به کاربران می‌دهند. به این صورت افرادی که مسلط به برنامه نویسی هستند نیز می‌توانند از این سایت سازها استفاده کنند و تغییرات دلخواه خود را اعمال کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از سایت ساز این است که شما تمام امکاناتی را که لازم دارید به صورت یکجا در اختیار دارید. به این معنی که لازم نیست پس از طراحی سایت به دنبال تهیه هاست و دامنه بروید بلکه خود سایت سازها این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

هنگامی شما از سایت ساز استفاده می‌کنید می‌توانید مطمئن باشید که قالب‌های آن بدون ایراد و با کیفیت و کامل هستند. البته باید دقت داشته باشید که از سایت سازهای معتبر استفاده کنید.

مزیت دیگر سایت ساز این است که شما می‌توانید از پشتیبانی سایت به صورت دائم بهره‌مند شوید. پشتیبانی یک امر بسیار مهم پس از ایجاد سایت است که نباید به آن بی‌توجه بود. بدون پشتیبانی سایت شما پس از بارگذاری ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شود و عملا بی‌فایده شود.

سایت ساز در نوبشو مارکتینگ
سایت ساز در نوبشو مارکتینگ

ایجاد سایت با سایت ساز

هزینه ایجاد سایت به وسیله سایت سازها چقدر است؟

سایت سازهای رایگان و غیر رایگان برای استفاده کاربران ایجاد شده‌اند. در کل ایجاد سایت با سایت ساز پایین‌ترین هزینه را در میان سایر روش‌های ایجاد سایت دارد. ممکن است در ابتدا هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید زیاد به نظر برسد. اما مطمئن باشید اگر بخواهید این کار به یک متخصص بسپارید، هزینه آن بسیار بیشتر خواهد بود چرا که باید هزینه طراحی سایت و کد نویسی آن را نیز بپردازید. علاوه بر این ممکن است هزینه‌های دیگری نیز، به عنوان مثال برای طراحی قالب، یا اینکه نیاز به استخدام یک شخص متخصص برای کار با سایت، برای شما به وجود بیاید.

سفارش طراحی سایت

کار کردن با سایت سازها بسیار ساده است و با وارد شدن به آن‌ها خودتان تقریبا می‌توانید مسیر را ببینید. در ابتدا لازم است که شما هاست و دامنه سایت خود را تعیین کنید که معمولا خود سایت سازها این کار را برای شما انجام می‌دهند. سپس شما باید قالب مورد نظر سایت خودتان را در میان قالب‌هایی که سایت ساز به شما ارائه می‌دهد، انتخاب کنید. سپس می‌توانید قالب را آن‌گونه که دوست دارید طراحی کنید، محتوای خود را وارد کنید، منوها را طراحی کنید و حتی جای آیتم‌ها را تغییر دهید.

در نهایت شما امکان ایجاد صفحات مختلف و درج محتوای مورد نظر خود در آن‌ها را دارید و می‌توانید به آن‌ها متن و تصاویر دلخواه خود را اضافه کنید.

پس از ایجاد سایت به بخش مدیریت آن می‌رسیم. سایت سازها برای این کار به شما یک پنل مدیریتی ارائه می‌دهند که به وسیله آن می‌توانید سایت خود را ویرایش کنید، بخشی به آن اضافه کنید یا بخشی از آن را حذف کنید. علاوه بر این‌ها می توانید نظرات کاربران را نیز مشاهده، ویرایش و حذف کنید، از سایت خود آمار بگیرید و برای افرادی که در سایت شما ثبت نام می‌کنند، سطح دسترسی تعیین کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات سایت را تغییر دهید و حتی قالب را مجددا تغییر دهید.

سایت ساز در نوبشو مارکتینگ
سایت ساز در نوبشو مارکتینگ

عملکرد سایت ساز

معرفی بهترین سایت سازهای ایرانی

دو مورد از ابرقدرت‌ترین سایت سازهای جهان ویکس و اسکوئراسپیس هستند. اما این سایت سازها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. پس باید به سراغ سایت سازهای ایرانی برویم.

در این میان شرکت‌های ایرانی نیز در رقابت با یکدیگر برای ارائه بهترین سایت ساز هستند. سی فایو یکی از بهترین سایت سازهای ایرانی است که پس از آن می‌توانیم کانی وب، کاموا و پویش را نام ببریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا